شرکت Xiaomi بیشتر از Apple دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی می فروشد! - تکفارس 
شرکت Xiaomi بیشتر از Apple دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی می فروشد! - تکفارس 

شرکت Xiaomi بیشتر از Apple دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی می فروشد!

سارا کاویانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - 22:27
شرکت Xiaomi بیشتر از Apple دستگاه‌های هوشمند پوشیدنی می فروشد! - تکفارس 

فصل دوم ۲۰۱۷ که از آپریل شروع و با رسیدن ژوئن تمام شد، شیائومی بخاطر برتری در فروش محصولات پوشیدنی در سراسر جهان در مرکز توجه قرار گرفت.  طی یک سال گذشته، شرکت فیت بیت در عرضه محصولات پوشیدنی سقوط ۴۵ درصدی خیره کننده ای را تجربه کرد و سهم این شرکت درحوزه  عرضه محصولات پوشیدنی  بازار های جهانی  از ۲۸.۵ درصد به ۱۵.۷ درصد سقوط کرد. شرکت چینی شیائومی با سهم ۱۷.۱ درصدی از بازار، برای اولین بار به بهترین عرضه کننده جهان تبدیل شد. سال گذشته در همین دوره زمانی، شیائومی ۱۵ درصد بازار جهانی دستگاه های پوشیدنی را در اختیار گرفته بود

در حالی که شرکت Fitbit  با محصولات  پوشیدنی فیتنس اش شناخته می‌شود، حالا روی پروژه ساعت های هوشمند کار می‌کند و هنوز موفقیتی بدست نیاورده است. فیت بیت مجبور شد ۱۱۰ کارمند خود را کنار بگذارد و حالا در حال دست و پنجه نرم کردن با شکایاتی است که علیه او صورت گرفته. اپل ۴۴ درصد رشد در بازار محصولات پوشیدنی کسب کرده و سهم آن در بازار جهانی از ۹ درصد به ۱۳ درصد افزایش یافته است.  سایر شرکت ها نیز بیکار ننشسته اند و جمعا ۵۴.۲ درصد بازار جهانی را در اختیار گرفته اند این رقم نسبت به سهم ۴۷.۵ درصدی سال گذشته، رشد خوبی را کسب کرده است.

تبدیل این اطلاعات درباره میزان سهم از بازار به میزان واقعی فروش جهانی کار سختی نیست. شیائومی در طی سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷، حدود ۳.۷ میلیون دستگاه پوشیدنی را به فروش رسانده است. فیت بیت حدود ۳.۴ میلیون دستگاه پوشیدنی را در فصل دوم سال فروخته که کمتر از فروش ۵.۷ میلیون دستگاه فیتنس ترکر سال گذشته  است. و اپل بیشتر از یک میلیون دستگاه اپل واچ را از آپریل تا ژوئن به فروش رسانده در حالی که پیش بینی می‌شود از ۱.۸ میلیون دستگاه به ۲.۸ میلیون دستگاه افزایش یابد. سایر شرکت ها در این مقیاس، از فروش ۹.۵ میلیون دستگاه طی فصل دوم سال به ۱۱.۷ میلیون دستگاه رسیده اند.

به نقل از مدیر شرکت استراتژی و تحلیل، کلیف راسکایند (Cliff Raskind)،  به دلیل عدم حضور در حوزه فیتنس ترکر، اپل این فصل را به شیائومی باخت. او همچنین اشاره کرد که سری سوم اپل واچ احتمالا تحلیلگر سلامتی دستگاه را بهبود بخشد و اپل را به جایگاه قبلی خود بازگرداند.

به نقل از مدیر اجرایی شرکت strategic analytics : “شیائومی ۳.۷ میلیون دستگاه پوشیدنی را در فصل دوم ۲۰۱۷ روانه بازار کرد، و رشد سالیانه ۲۳ درصد را نسبت به عرضه ۳ میلیونی در فصل دوم ۲۰۱۶ را بدست اورد. شیائومی ۱۶ درصد بازار جهانی را تسخیر کرد و از اپل و فیت بیت سبقت گرفت تا به بزرگترین فروشنده دستگاه های پوشیدنی تبدیل شود. فیتنس ترکر می بند شیائومی در چین با توجه به قیمت بسیار مناسب آن و ویژگی هایی نظیر شمارنده ضربان قلب و شمارنده تعداد قدم و هشدار تقویم آن بسیار مشهور است.  شرکت فیت بیت ۳.۴ میلیون دستگاه پوشیدنی را روانه بازار کرد و ۱۶ درصد بازار جهانی محصولات پوشیدنی را در فصل دوم ۲۰۱۷ در اختیار خود گرفت که حدودا نصف سهم ۲۹ درصدی سال گذشته است. شرکت فیت بیت در خطر گیر افتادن در حرکت  بین مچ بند های ورژشی رده پایین ارزان شیائومی و ساعت های هوشمند رده بالای اپل قرار گرفته است.”

به نقل از مدیر شرکت استراتژی و تحیل : اپل ۲.۸ میلیون دستگاه پوشیدنی را در فصل دوم ۲۰۱۷ روانه بازار کرد، که در مقایسه با ۱.۸ میلیون دستگاهی که در فصل دوم سال گذشته روانه بازار کرد،رشد ۵۶ درصدی سالیانه  برای این شرکت رقم خورد.  اپل حالا برتری خود را در حوزه گجت های پوشیدنی به شیائومی واگذار کرده، که  علت آن را  عدم حضور کافی در حوزه فیتنس بند هایی با قابلیت تنظیم بند، تلقی می‌کنند . اگر چه که سری سوم اپل واچ ها با سیستم پیشرفته بررسی سلامت فرد می‌تواند ثابت کند که  این سری از ساعت های هوشمند مشهورترین مدل خواهند شد و اپل بار دیگر می‌تواند به بهترین سازنده گجت های پوشیدنی در جهان تبدیل شود.

به طور کلی، ۲۱.۶ میلیون دستگاه پوشیدنی در طول فصل دوم ۲۰۱۷ به فروش رسیده و این آمار رشد ۸ درصدی را درمقایسه با فروش ۲۰ میلیونی فصل دوم سال گذشته، تجربه کرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید