تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت هفتم ) - تکفارس 
تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت هفتم ) - تکفارس 

تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت هفتم )

علیرضا
۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - 08:00
تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت هفتم ) - تکفارس 

تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت هفتم )

یکی از اصلی ترین گزینه ها در حین فرآیند خرید اسمارت فون ها عملکرد باتری آن ها می باشد. خرید بهترین و قوی ترین اسمارت فون ها هم با بازده پایین باتری به هیچ وجه توصیه نمی شود. لذا تصمیم گرفتیم تا در سلسله مقالاتی نتایج بررسی های انجام شده بر روی باتری های گوشی های موجود در بازار را که در آزمایشگاه های معتبر GSMArena صورت گرفته است را به اطلاع شما نیز برسانیم. در ابتدا تصمیم من این بود که نتایج حاصل از بررسی گوشی های روز را قرار دهم اما بعد با توجه به این نکته که اولا زمان انجام این تست ها با زمان ورود گوشی ها به کشور ما اغلب دچار فاصله زیادی است و دوما با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و بازار نابسامان ارز توان خرید بسیاری از گوشی های مدل روز برای اکثریت فراهم نیست تصمیم گرفتم تا این بررسی ها را از گوشی های قدیمی تر شروع کنیم که هم در بازار کشور ما موجود می باشند و هم اینکه گوشی هایی با قیمت های مناسب تر نیز در بین آن ها دیده می شود و دست کاربران برای خرید بازتر می باشد و سپس به گوشی های روز بازار و مدل های جدید تر برسیم. در هر قسمت ما به بررسی تست های باتری  ۲ گوشی در سه قسمت ” مدت زمان دوام باتری در مکالمه، مدت زمان دوام باتری در وب گردی و مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو” می پردازیم. با تک فارس و این سلسله مقالات همراه باشید.

مجموعه هفتم : تست باتری گوشی های  Meizu MX و HTC Rhyme

 

تست باتری گوشی  HTC Rhyme

HTC Rhyme به صفحه نمایش ۳.۷ اینچی با رزولوشن ۸۰۰ در ۴۸۰ مجهز می باشد. پردازنده این گوشی هوشمند مدل Qualcomm MSM8255 با فرکانس کاری یک گیگاهرتز و چیپست گرافیکی Adreno 205 می باشد و در نهایت ۷۶۸ مگابایت نیز حافظه رم دارد. سیستم عامل این اسمارت فون اندروید با ویرایش نان زنجفیلی (v2.3.4) می باشد و در نهایت باتری این اسمارت فون مدلی ۱۶۰۰ میلی آمپری می باشد. البته همانطور که می دانید با آپدیت نسخه اندروید بهبود های زیادی در عملکرد گوشی اتفاق می افتد و مسلما یکی از نتایج این آپدیت ها نیز بهبود وضعیت باتری می باشد. نسخه حاظر در این تست مجهز به همان ویرایش اولیه نان زنجفیلی می باشد.

تست باتری گوشی HTC Rhyme

تست باتری گوشی HTC Rhyme

HTC Rhyme  محصولی است که از طرف اچ تی سی به قصد جلب توجه خانم های محترم طراحی شده است. این قضیه به وضوح از طراحی و رنگ بندی این گوشی مشخص است. همانطور که در تست ها مشاهده می کنید مدت زمان دوام باتری در مکالمه هشت ساعت و چهل و هشت دقیقه است که نتیجه ای قابل قبول و راضی کننده برای مکالمه دوستان می باشد. در اصل در صورتی که گوشی هایی مثل Motorola DROID RAZR MAXX و کلا خانواده Maxx های موتورولا را کنار بگذاریم این محصول اچ تی سی در این قسمت حتی رتبه تک رقمی هم در بین سایر گوشی های اندرویدی می گیرد. حالا HTC Rhyme با روحیه از نتیجه تست قبلی به تست بعدی یعنی مدت زمان دوام باتری در وب گردی وارد می شود و همانند سایر هم قطاران اندروییدی خودش نتیجه متوسطی می گیرد! پنج ساعت و هشت دقیقه HTC Rhyme را تقریبا در میانه جدول قرار می دهد. در بخش مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو نتیجه برای  HTC Rhyme باز هم مانند قبل است و HTC Rhyme موفق می شود مدت زمان نه چندان عالی “پنج ساعت و بیست و سه دقیقه” را برای خود ثبت کند. بر اساس نتایج این تست ها HTC Rhyme گوشی مورد قبولی است و میتواند نیازهای کاربران را نسبتا به طرز قابل قبولی برآورده کند. در نهایت در صورتی که به طور متوسط روزانه حدود یک ساعت با گوشی خود هر یک از ۳ فعالیت مورد نظر را انجام دهید HTC Rhyme حدود سی و نه ساعت برای شما شارژ نگه می دارد که زمانی متوسط و معمولی می باشد. اولویت اول خانم ها در استفاده از گوشی قاعدتا مکالمه است که این گوی در این زمینه نسبتا قوی ظاهر شده است.

تست باتری گوشی  Meizu MX

Meizu MX به صفحه نمایش ۴ اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۶۴۰ مجهز می باشد. پردازنده این گوشی هوشمند بر مینای فن آوری Cortex-A9  و یکی از مدل های دو هسته ای Exynos سامسونگ با فرکانس کاری ۱.۴ گیگاهرتز می باشد و چیپست گرافیکی آن نیز مدل Mali 400MP می باشد. در نهایت ۷۶۸ مگابایت نیز حافظه رم دارد. سیستم عامل این اسمارت فون اندروید با ویرایش نان زنجفیلی (v2.3.5) می باشد و در نهایت باتری این اسمارت فون مدلی ۱۶۰۰ میلی آمپری می باشد. البته همانطور که می دانید با آپدیت نسخه اندروید بهبود های زیادی در عملکرد گوشی اتفاق می افتد و مسلما یکی از نتایج این آپدیت ها نیز بهبود وضعیت باتری می باشد. نسخه حاظر در این تست مجهز به همان ویرایش اولیه نان زنجفیلی می باشد.

تست باتری گوشی Meizu MX

تست باتری گوشی Meizu MX

همانطور که در قسمت معرفی گوشی شاهد بودید باتری این اسمارت فون دقیقا مثل مدل قبلی و ویرایش اندروید آن هم تقریبا مشابه قبلی است. حالا ببینیم پسر چینی ما سربلندتر خواهد بود یا دختر تایوانی اچ تی سی! همانطور که در تست ها مشاهده می کنید مدت زمان دوام باتری در مکالمه دقیقا هشت ساعت و سی و نه دقیقه می باشد که از این قسمت گوشی نمره قبولی را دریافت کرده و باعث رضایت کاربرانی که بیشترین کاربردشان با گوشی مکالمه است می شود ، البته اینجا این پسر چینی حدودا نه دقیقه در مقابل دختر تایوانی کم می آورد و در رقابت با او جایگاه دوم را کسب می کند. اما زمانی که نوبت به تست دوم یعنی مدت زمان دوام باتری در وب گردی می رسد این اسمارت فون ضعیف تر از قبل ظاهر می شود و مدت زمان چهار ساعت و سی و پنج دقیقه بهترین نتیجه برای این گوشی می باشد. لازم به ذکر است که درست است که در تست های قبلی گوشی هایی همچون گلکسی نکسوس از این هم بدتر نتیجه گرفته اند اما چهار ساعت و نیم هم برای کسی که از اسمارت فون خودش برای اتصال به اینترنت استفاده می کند به قابل قبول نیست. و ناگفته نماند که در این قسمت هم پسر چینی در مقابل دختر تایوانی شکست خورد! در بخش مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو Meizu MX توانست میزان زمان پنج ساعت و بیست و هفت دقیقه را برای خود ثبت کند که با کمی ارفاق می توانیم لقب متوسط را به آن اعطا کنیم و باید گفت که بالاخره در این قسمت پسر چینی ما موفق به شکست دادن دختر تایوانی آن هم با اختلاف ۴ دقیقه ای می شود! در نهایت زمان استند بای گوشی در صورتی که به طور متوسط روزانه حدود یک ساعت با گوشی خود هر یک از ۳ فعالیت مورد نظر را انجام دهید Meizu MX حدود سی و نه ساعت برای شما شارژ نگه می دارد که زمانی متوسط برای Meizu MX می باشد. در این قسمت دو رقیب با هم به تساوی می رسند! البته شایان ذکر است که محصول اچ تی سی علاوه بر تک هسته ای بودن ار رزولوشن صفحه کم تری هم نسبت به Meizu MX بهره می برد و در عوض Meizu MX هم دو هسته ای است و هم کیفیت صفحه نمایش بهتری را ارائه می کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.