IBM برای مقابله با حملات سایبری  سیستم رمزگذاری جدیدی عرضه می‌کند - تکفارس 
IBM برای مقابله با حملات سایبری  سیستم رمزگذاری جدیدی عرضه می‌کند - تکفارس 

IBM برای مقابله با حملات سایبری سیستم رمزگذاری جدیدی عرضه می‌کند

سارا کاویانی
۲ مرداد ۱۳۹۶ - 22:43
IBM برای مقابله با حملات سایبری  سیستم رمزگذاری جدیدی عرضه می‌کند - تکفارس 

شرکت  IBM به تازگی سیستم IBM Z خود را معرفی کرده  که می‌تواند روزانه بیشتر از ۱۲ میلیارد تراکنش رمزگذاری شده انجام دهد. آی بی ام زد(IBM Z) می‌تواند حملات سایبری را دنبال کند و به شرکت ها درانطباق خودکار کمک کند، و ۸۷ درصد تمام تراکنش های  کارت های اعتباری را پشتیبانی نماید.

در ۱۷جولای، شرکت IBM سیستم IBM Z را عرضه کرد تاثیر خود را بر بازار حملات سایبری مالی توسعه دهد. این سیستم بزرگ  می‌تواند روزانه ۱۲ میلیارد تراکنش رمزگذاری شده را به گردش در آورد، با این هدف طراحی شده تا منشا حملات سایبری علیه  داده های مالی  دوطرفه را مشخص کند. سیستم IBM Z همچنین به شرکت ها کمک می‌کند تا فرایند انطباق با آیین نامه مالی و حفاظت از داده ها  اتوماتیک انجام گیرد.

به نقل از راس مایری، مدیر IBM Z:

اکثریت بزرگی از اطلاعات دزدیده شده و یا لو رفته  هم اکنون در دسترس  و استفاده از آن آسان است؛ تنها به این دلیل که رمز گذاری داده ها بسیار سخت و گران بوده است تا در مقیاس به ان بزرگی انجام گیرد. ما برای عصر ابری یک ماشین حفاظت از داده ساخته ایم تا روی  امنیت جهانی داده تاثیرگذاری فوری و شدید داشته باشیم.

IBM برای مقابله با حملات سایبری  سیستم رمزگذاری جدیدی عرضه می‌کند - تکفارس 

آخرین سیستم اصلی Z داده ها را ۱۸ بار سریع تر از سایر پلتفرم های IBM رمزگذاری می‌کند. این شرکت در ابتدا می‌خواهد از این سیستم به عنوان ماشین رمز گذاری برای بلاک چین و تکنولوژی سرویس محاسبه  ابری استفاده کند. این سیستم در طی ۱۵ سال گذشته بزرگترین سیستم پیاده سازی شده برای IBM  محسوب می‌شود.

بر اساس تحقیقات جونیپر،  ممکن است هزینه  جرم دزدی داده ها تا سال ۲۰۲۲ به ۸ میلیارد دلار برسد. به علاوه، شرکت ‌IBM  نشان می‌دهد که میزان لو رفتن اسناد  در سال ۲۰۱۶ رشدی در حدود ۵۵۶ درصد تخمین زده می‌شود، یعنی آمار اسناد لو رفته رشدی در حدود ۴میلیارد داشته است. ماشین تراکنش IBM Z از ۸ تریلیون دلار ارزش صورتحساب ها ، یعنی ۸۷ درصد تمام تراکنش های کارت های اعتباری؛ به صورت سالانه حفاظت  و پشتیبانی می‌کند.

این سیستم جدید IBM  کمک میکند تا از نقض قوانین جلوگیری شود و فرایند انطباق با استفاده از تکنولوژی رمزگذاری به صورت خودکار صورت گیرد. به این ترتیب مشتریان شرکت ها می‌توانند به رگولاتوری  نشان دهند که داده هایی که ذخیره کرده اند رمزگذاری شده اند تا با قوانین جدید حفاظت داده، مانند دستورالعمل های شورای بررسی انستیتو های مالی(FFIEC)  در آمریکا و مقررات عمومی حفاظت از داده (GDPR) در اروپا مطابقت داده شوند.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید