استفاده گوگل از واقعیت مجازی برای آموزش به کودکان با بهره هوش پایین - تکفارس 
استفاده گوگل از واقعیت مجازی برای آموزش به کودکان با بهره هوش پایین - تکفارس 

استفاده گوگل از واقعیت مجازی برای آموزش به کودکان با بهره هوش پایین

امید بصیری
۲ مرداد ۱۳۹۶ - 19:00
استفاده گوگل از واقعیت مجازی برای آموزش به کودکان با بهره هوش پایین - تکفارس 

در سال های اخیر همیشه استفاده شرکت ها از واقعیت مجازی در حوزه های مختلف را شاهد بوده ایم، اما گوگل در حال آزمایش کردن محصولی متفاوت است. آزمایشگاه های دی دریم(Day Dream) این شرکت میزبان آزمایشی بودند که در آن کودکان با بهره هوش پایین در طی ۲ تست مختلف، یکی با دیدن ویدئوهایی آموزشی و دیگری با قرار دادن هدست واقعیت مجازی و شبیه سازی موقعیت واقعی مورد آزمایش های مختلفی قرار می گرفتند تا میزان یادگیری هر کدام در این شرایط مشخص شود و از آنجایی که به نظر می رسد، آموزش از طریق سیستم واقعیت مجازی با هدست ها و محتوای همه جانبه بسیار بهتر صورت می گیرد. حداقل در این آزمایش. در ادامه این خبر و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

این آزمایش دو گروه مختلف را در رقابت دم کردن قهوه بهتر آزمایش می کرد. یک گروه ویدئو های آموزشی را از یوتیوب نگاه کردند و گروه دیگر از طریق هدست های واقعیت مجازی با یک دستگاه قهوه ساز واقعی کار کردند. مشخصاً گروهی که با هدست های واقعیت مجازی کار می کردند، نه تنها زمان کمتری برای این کار صرف کردند بلکه تعداد خطاهای آن ها نیز بسیار کاهش یافت. اگرچه گوگل همچنان تاکید کرد که هیچ کدام از این دو گروه عملکرد بی نقصی نداشتند.

بی شک با یک آزمایش ساده نمی توان گفت که هدست های واقعیت مجازی قطعا برای یادگیری بهتر هستند اما بی شک برای افرادی که در این حوزه یعنی ساخت تمرین ها و آزمایش ها برای هدست های واقعیت مجازی فعالیت می کنند بسیار امیدوار کننده خواهد بود. البته ممکن است نشود برخی از شغل ها را به خوبی در هدست های واقعیت مجازی پیاده کرد، حداقل نه با تکنولوژی هایی که در حال حاضر داریم.

در حالی که نباید انتظار داشته باشیم از فردا برای هر شغلی راهنمای واقعیت مجازی آن ایجاد شود، این آزمایش موفق باعث می شود که به آینده و عرضه سیستم های واقعیت مجازی برای شغل های مختلف امیدوار باشیم.

نظر شما درباره این خبر چیست!؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.