نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 
نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون

سعید مزارعی
۱ مرداد ۱۳۹۶ - 20:48
نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

آیا تمام راه‌ های سریع و کارآمد گوشی آیفون را می ‌دانید؟ خوشبختانه در اینجا می ‌توانیم با ارائه چند تکنیک جالب، شما را به پاسخ سوال ‌تان نزدیک کنیم. مطمئنا، این روش‌ ها بر راحتی کار و استفاده شما از این گوشی موثر خواهند بود.


اگر شما صاحب یک آیفون باشید، حتما بلافاصله باید یک قاب محافظ برای آن خریداری کنید. چون‌ که آخرین احتمالی که ممکن است برای تلفن همراه شما اتفاق بیفتد، این است که گوشی‌ تان منفجر شود، چرا که به درستی از آن محافظت نکرده بودید. افتادن گوشی تنها از فاصله‌‌ ی یکی دو متری روی یک جسم بتنی و سخت، به این معنی است که دیگر گوشی شما کار نخواهد کرد و از بین رفته است. پس محافظت از آن بهترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

یکی از ویژگی‌ های فوق العاده آیفون، توانایی آن به عنوان یک دستگاه همه کاره برای تمام کارهایی است که برای موسیقی خود احتیاج دارید. نه تنها می‌تواند مثل یک آیپاد کار کند، بلکه توانایی این را دارد تا لذت استفاده بردن از هر تعداد اپلیکیشن موسیقی همراه با قابلیت شخصی‌سازی و نیز برنامه‌ های رادیویی آنلاین را تسهیل کند. با فراگیری این تکنیک ‌ها، هرگز آهنگ‌های محبوب خود را از دست نخواهید داد.

اپ استور آیفون

با جستجو در لیست اپلیکیشن‌ های اپ استور روی آیفون، می ‌توانید  انواع مختلف برنامه‌ ها را با عملکرد های متفاوت که هم مفید و هم کاربردی باشد، به گوشی خود اضافه کنید. میلیون‌ ها برنامه برای نصب وجود دارد، که می ‌تواند یک تجربه منحصر به فرد و مثال زدنی را با آیفون، نسبت به لذتی که از یک تلفن معمولی می ‌بردید، رقم بزند.

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

نوشتن با آیفون

زمانی که یک پیامک یا ایمیلی می‌نویسید و هنگامی که لغات پیشنهادی گوشی که به صورت پاپ آپ بالا می‌آید و نمی‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید. مجبور نیستید برای خلاص شدن از آن حتما (×) را فشار دهید. در عوض، با لمس کردن هرجای دیگری از صفحه، به سرعت پیغام نمایش داده شده پاک و ناپدید خواهد شد. همچنین هنگامی که با آیفون به صورت افقی در حال تایپ و نوشتن باشید. صفحه کلید گوشی نیز به صورت افقی و بزرگتر از حالت عمودی به نمایش درخواهد آمد. زمانی هم که در اینترنت مشغول وب گردی باشید، تنها برنامه سافاری است که با چرخش گوشی هماهنگ و سازگار است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا بیش از پیش از غلط و اشتباهات موقع نوشتن جلوگیری کند.

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

اپلیکیشن موسیقی آیفون

آیا شده که بخواهید یک لیست پخش جدا درست کنید، بدون اینکه به رایانه دسترسی داشته باشید؟ خب، حالا شما می‌توانید برنامه موسیقی “Music” را باز کنید و دکمه “اضافه کردن لیست پخش (Add Playlist)” را فشار دهید. سپس می‌توانید اسمی به آن بدهید. پس از آن، قادر خواهید بود که با کلیک بر روی آهنگ‌ ها، آلبوم‌ ها و یا خواننده ‌ها، آن‌ ها را به لیست پخش جدید خود اضافه کنید.

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

حتی بدون رفتن به برنامه “music” می‌توان موسیقی خود را کنترل کرد. برای این کار بایستی، با سوایپ کردن از پایین صفحه نمایش گوشی به سمت بالا، به “Control Center” بروید و سپس به سمت راست سوایپ کنید (در نسخه iOS 10 به بالا)، موسیقی خود را در آیفون کنترل کنید. در اینجا یک پنل کوچکی مشاهده می ‌کنید که شامل دکمه ‌های پخش، توقف و پرش به موسیقی قبلی و بعدی است. حتی در همین قسمت می‌توانید به هر برنامه ‌ای که موسیقی در آن در حال پخش است، دسترسی پیدا کنید.

مقدار مصرف آیفون

همیشه مطمئن شوید که چه مقدار از فضای آیفون اشغال شده است. برای انجام این کار بایستی به ” settings” رفته و در بخش “general” و سپس در “usage” مقدار فضای باقی مانده را مشاهده کنید. علاوه بر این، می‌توان با روشن کردن “battery percentage” در قسمت “Battery”، مقدار دقیق شارژ باتری را ببینید و متوجه شوید که چه مقدار از آن باقی مانده است.

مرور کردن صفحه

تنها با اسکرول کردن با یک یا دو انگشت، صفحات مختلف وبسایت ‌ها را مرور کنید. اگر وبسایت مورد نظر به قسمت ‌های مختلف تقسیم شده، با یک انگشت می ‌توانید به راحتی از طریق یک قسمت از صفحه، اسکرول کنید. همچنین با دو انگشت می ‌توانید به سرعت کل صفحه را به سمت پایین اسکرول نمایید.

فروش آیفون

اگر در نظر دارید که آیفون خود را بفروشید. حتما مطمئن شوید تمام تنظیمات و محتویاتی خصوصی خود را پاک کرده باشید. در اینجا یک راه ساده برای انجام این کار بیان خواهیم کرد. به تنظیمات آیفون خود و سپس به قسمت “General” بروید. در پایین صفحه با رفتن به “Reset”، دکمه‌ ای وجود دارد که به شما اجازه می‌ دهد تا تمام چیزهای آیفون، همراه با تنظیمات آن را پاک کنید.

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

همچین یک راه خوبی برای اینکه مقداری آیفون خود را جذاب و شخصی سازی کنید، وجود دارد. تعداد زیادی پوسته و قاب وجود دارد که با خرید آن‌ ها، می ‌توانید هر کسی را تحت تاثیر قرار بدهید. البته این به خواست و علاقه شما بستگی دارد و اینکه به برند مورد علاقه شما برمی‌گردد.

اعمال محدودیت ‌های آیفون

اگر پدر و مادر هستید و نمی‌خواهید کودک شما در گوشی به دنبال موضوعات افراد بزرگترها باشد، تمام کاری که بایستی انجام دهید این است که ویژگی کنترل والدین را روشن کنید. برای فعال کردن این ویژگی، تنها کافی است که به تنظیمات بروید، بر روی “General” کلیک کنید و سپس “Restrictions” را انتخاب کنید.

میانبر نویسی سریع

اگر شما از کلمات و اصطلاحات زیادی همراه با صرف زمان زیاد تایپ می ‌کنید، بهترین کاری که قابل انجام خواهد بود این است که میانبرهایی را اضافه کنید. شما می ‌توانید این کار را در بخش تنظیمات و سپس “General” و بعد “Keyboard” و از آنجا به “Text Replacement” بروید و اصطلاحات خود را وارد کنید. برای مثال، از “SYL” را می توان برای “see you later” استفاده کرد. با تایپ این سه حرف، تلفن همراه بی درنگ آن را به عبارت از پیش تعیین شده برمی‌گرداند.

ذخیره ایمیل آیفون

اگر هنگام نوشتن یک ایمیل ارتباط خود را با اینترنت از دست بدهید و یا با یک مساله‌ و مشکل دیگری برخورد کنید. پوشه خروجی (“outgoing folder”) در “mailbox” خود چک کنید. سپس قادر به نوشتن ادامه ایمیل خود خواهید بود. با چک کردن این پوشه مطمئن شوید که تمام پیام‌ های شما ارسال شده است، به خصوص اگر با یک مشکل ارتباطی هنگام ارسال ایمیل خود مواجه شده باشید.

تصویربرداری

اگر شما از گرفتن عکس با آیفون خود لذت می ‌برید، یک ابزار فوق ‌العاده برای شما Swivl است. این دستگاه اجازه می ‌دهد تا شما آیفون خود را بر روی یک پایه قرار دهید و به صورت ۳۶۰ درجه حرکت کنید. شما حتی می‌توانید یک زمان مشخصی را روی دستگاه خود تنظیم کنید تا با استفاده از آن بتوانید Swivl را آماده انجام کار نمایید.

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

آیفون خیس شده

استفاده از برنج برای یک آیفون مرطوب و خیس شده مفید فایده خواهد بود. اگر آیفون شما کاملا خیس شده باشد، بهترین راه حل این است که آن را در یک کیسه پر از برنج قرار دهید. برنج آب بیرون را جذب خود خواهد کرد، خوشبختانه این کار به شما اجازه می‌ دهد تا آب روی گوشی از بین برود و بتوانید از آن استفاده کنید.

نکات و ترفندهای جالب برای استفاده بهتر از گوشی‌های آیفون - تکفارس 

با استفاده از این روش ‌ها و تکنیک ‌های در مقاله، حالا می ‌دانید که چه کارهای زیادی می ‌توان از برنامه ‌ها و اپلیکیشن ‌ها برای داشتن تجربه بهتر از گوشی در زندگی داشت. با استفاده از مشاوره‌ای که به شما در اینجا داده شده است، بهترین تجربه کاری با آیفون امکان پذیر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید