نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 
نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه!

امید بصیری
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - 02:27
نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

سری سی از رنج گوشی های میان رده ی سامسونگ تا حدودی عجیب هستند. اولین محصولات از این سری یعنی گلکسی سی ۵ و گلکسی سی ۷ فقط برای عرضه در چین برنامه ریزی شدند تا در برابر گوشی های فلزی و میان رده ای که از سوی شرکت های چینی بازار این کشور را در حال تصاحب بودند ایستادگی کنند. سری پرو یا حرفه ای این رده نیز برای مدتی شایعه شده بودند تا اینکه سامسونگ تصمیم گرفت علی رغم نبودن گوشی ای با نام گلکسی سی ۹ گوشی گلکسی سی ۹ پرو را عرضه کند.

عرضه شده در بازار های چین و هند; گلکسی سی ۹ پرو تقریباً مشخصاتی شبیه به گلکسی ای ۹ پرو دارد و تنها چند تفاوت جزئی ای با آن گوشی. این گوشی از صفحه نمایش ۶ اینچی بهره می برد، بدنه ای فلزی دارد( گلکسی ای ۹ از بدنه ای شیشه ای بهره می برد)  باتری بزرگ و حجیمی دارد و تقریباً بهترین مشخصاتی که در گوشی های غیر پرچم دار از این غول کره ای دیده ایم. اما گلکسی سی ۹ پرو دو ویژگی جدید دارد که تا به حال در سری گوشی های گلکسی ندیده ایم. حافظه ی رمی  با ظرفیت ۶ گیگابایت و اسپیکر های استریو. دوربین جلویی که مخصوص عکس برداری سلفی است نیز در این گوشی با تغییر مواجه شده  و سامسونگ از لنزی ۱۶ مگاپیکسلی استفاده کرده که تا قبل از این در سری گلکسی سی سابقه نداشته و فقط در سری گلکسی ای همچین دوربین های جلویی دیده بودیم. در ادامه ی این نقد و بررسی و جزئیات آن با تک فارس همراه باشید!

به شخصه گوشی گلکسی ای ۹ پرو را به دلیل مشخصات فوق العاده ای که دارد همچون قابلیت های نرم افزاری و باتری فوق العاده ی آن دوست دارم. در نتیجه انتظارات بسیار بالایی از گوشی گلکسی سی ۹ پرو داشتم که در هند با قیمت ۳۶۹۰۰ روپیه (حدود ۵۶۰ دلار آمریکا) عرضه شده است.

طراحی

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

به لطف (یا ضرر!) صفحه نمایش ۶ اینچی این گوشی، گلکسی سی ۹ پرو یک گوشی بزرگ و سنگین وزن است. این گوشی به اندازه ی گلکسی ای ۹ پرو وزن ندارد چرا که باتری کم حجم تری (۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت) دارد و ضخامت آن نیز کم تر است. در حقیقت گلکسی سی ۹ پرو به نسبت چیزی که باید باشد تا حدودی باریک است. قسمت پشتی گوشی فلزی است که حس کاملاً متفاوتی با دیگر گوشی های این شرکت با قاب های شیشه ای و پلاستیکی دارد. بدنه ی فلزی در لبه ها خم می شود تا گوشی راحت تر در دست باقی بماند اما سایز این گوشی ارگونومی آن را کمی زیر سوال می برد علی الخصوص هنگامی که  می خواهید از آن با یک دست استفاده کنید. البته یک گوشی ۶ اینچی به هیچ وجه برای استفاده با یک دست ساخته نشده است و بنابراین می توانیم از این مورد چشم پوشی کنیم.

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

همان طور که در این تصاویر مشاهده می کنید گلکسی سی ۹ پرو شبیه به دیگر گوشی های سامسونگ در زمینه ی طراحی محصول است. تنها المان جدید طراحی این گوشی در پشت آن قرار دارد جایی که سه خط موازی در بالای دوربین گوشی و سه خط دیگر در پایین گوشی قرار گرفته اند. این خطوط بی شک به گوشی های سامسونگ شخصیت می بخشند اگر چه هنگامی که از دیدن آن ها سیر شوید دیگر زیاد به چشم نخواهند آمد چرا که در بخش پشتی گوشی قرار دارند و شما با آن بخش کاری ندارید!

اگر به ظاهر گوشی خود اهمیت می دهید پیشنهاد می کنم که نسخه ی مشکی گلکسی سی ۹ پرو را تهیه کنید. نسخه طلایی این گوشی با بدنه ی سفید در قسمت جلویی آن بسیار خسته کننده و حوصله سر بر به نظر می رسد چرا که فقط دکمه ی خانه ی گوشی رنگ طلایی را استفاده می کند. نا امید کننده است که سامسونگ بر خلاف طراحی ای که در سری گلکسی ای به کار برده کناره های این گوشی را نیز با رنگ های مخصوص تزئین نکرده است.

صفحه نمایش

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

صفحه نمایش فول اچ دی ( ۱۹۲۰ * ۱۰۸۰) استفاده شده بر روی گلکسی سی ۹ پرو تجربه ی بسیار لذت بخشی را ارائه می کند. رنگ ها طبیعی هستند، عمق رنگ مشکی بسیار مناسب است و زاویه های صفحه نمایش نیز بسیار عریض هستند. گوشی زیر نور مستقیم آفتاب نیز عملکرد نسبتاً مناسبی داشت. مسلماً این بهترین پنلی نیست که در گوشی های گلکسی سامسونگ استفاده می شود چرا که سامسونگ آن ها را برای پرچم داران خود نگه می دارد اما هم چنان نیز این صفحه نمایش فوق العاده است و می تواند با صفحات نمایش AMOLED دیگر گوشی ها حتی گوشی های پرچم داری نظیر گوگل پیکسل رقابت کند.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ از کدام نسخه از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس بر روی این گوشی استفاده می کند. این اولین گوشی از سری گلکسی سامسونگ است که به همراه یک محافظ صفحه نمایش داخل جعبه ی گوشی عرضه می شود که همین باعث شد تصور کنیم شاید گوشی از یک پنل معمولی شیشه ای استفاده می کند. این صفحه نمایش در برابر خراشیدگی ها بسیار مقاوم است تا آن جایی که من در دو هفته استفاده از این محصول دیده ام اما این نکته که ممکن است سامسونگ برای کاهش هزینه ها از شیشه های استاندارد به جای محافظ صفحه نمایشی همچون گوریلا گلس در این گوشی استفاده می کند باعث شد کمی تعجب کنم.

کیفیت صدا

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

از آن جایی که گلکسی سی ۹ پرو اولین گوشی از سری گلکسی شرکت سامسونگ است که اسپیکر های استریو بر روی آن استفاده شده اند بگذارید درباره ی کیفیت صدای آن جداگانه صحبت کنیم. خب باید نا امید شوید وقتی که بشنوید اسپیکر های استفاده شده بر روی این محصول آن چنان بی نقص نیستند. دلیل اصلی این است که سامسونگ از این اسپیکر ها به عنوان اسپیکر دوم استفاده می کند و در واقع باید گفت اسپیکر های اصلی استریو نیستند. اسپیکر اصلی به نظر همان محصولی است که در دیگر گوشی های معمولی سامسونگ نیز پیدا می شود و تنها تغییر آن این است که ظرفیت صدای آن کمی افزایش پیدا کرده است.

اما باید انصاف را نیز رعایت کنیم چرا که گلکسی سی ۹ پرو صدای تولیدی بهتری نسبت به دیگر گوشی های هم رده خود دارد علی الخصوص هنگامی که مشغول بازی کردن هستید یا دارید ویدئویی را تماشا می کنید. صدای خروجی عمیق تر، پر تر است و از آن جایی که صدای خروجی از طریق ایرپیس ها خارج می شوند، بر خلاف دستگاه های مشابه صدا از شما منحرف نمی شود. حتی اسپیکر معمولی این گوشی نیز بهتر از پرچم داران سامسونگ عمل می کند( هر دو نسخه ی ضد آب و معمولی گوشی های گلکسی اس ۷ اج و گلکسی نوت ۵). زمانی که حالت استریو را غیر فعال کنید( از طریق منو تنظیمات قابل دسترسی است) صدای کلی به صورت غیر قابل باوری نا امید کننده می شود وتوصیه ی ما به شما این است که به هیچ وجه این کار را نکنید!

در مورد ایرفون ها و هدفون هایی که با این گوشی عرضه می شوند باید بگوییم که کیفیت آن ها کاملاً برابر با هدفون هایی است که سامسونگ با گوشی های پرچم دار خود عرضه می کند. برابر ساز این هدفون ها گزینه ای با نام UHQ را ارائه می کند که به وسیله ی آن می توانید صدایی شفاف تر و با کیفیت بالاتر دریافت کنید.

دوربین

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

خب بگذارید اول راجع به دوربین جلویی گوشی _ یا دوربینی که این روز ها از آن با نام دوربین سلفی نام می برند_ حرف بزنیم. سنسور ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین جلویی یک گوشی میان رده عالی به نظر می رسد مگه نه؟ متاسفانه فقط عالی به “نظر” می رسد چرا که در عمل آن گونه که باید نیست، حداقل نه بر روی گلکسی سی ۹ پرو.  همانند سری گلکسی ای ۲۰۱۷ سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده بر روی گلکسی سی ۹ پرو از این دقت بیشتر بهره ی مثبتی نمی برد. عکس های سلفی ای که با دوربین این گوشی می گیرید بدون جزئیات زیادی هستند  و دوربین نیز در حل کردن مشکلات تصویر ناتوان است. در حقیقت گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ اج با دوربین های ۵ مگاپیکسلی مخصوص عکس برداری سلفی خود عکس های بهتری از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی استفاده شده بر روی گلکسی سی ۹ پرو می گیرند.

اما آن گوشی های پرچم دار بی شک نرم افزاری بهتری برای پردازش عکس ها دارند و بدین صورت عکس هایی با کیفیت بالاتر عرضه می کنند. به هر حال زیاد تعجب برانگیز نیست. مگاپیکسل بالا تنها بخشی از چیزی است که دوربین خوب را تشکیل می دهد. بخش های دیگر شامل سنسور خوب و الگوریتم های نرم افزاری مناسب می شوند تا عکس های با کیفیتی را ثبت کند که هر دوی این موارد در دوربین جلویی گلکسی سی ۹ پرو دیده نمی شوند. از آن جایی که مگاپیکسل بالاتر به هیچ وجه در این مرحله به نفع گوشی نشده است به نظر می رسد که بیشتر یک حربه ی تبلیغاتی بوده است.

در زیر می توانید عکس های سلفی ای از گلکسی سی ۹ پرو و گلکسی اس ۷ اج در کنار یکدیگر ببینید و به مقایسه آن ها بپردازید. رنگ ها در گلکسی اس ۷ اج بسیار شفاف تر از گلکسی سی ۹ پرو هستند و کنتراست تصویر نیز بسیار بالاتر و بهتر است.

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

عکس های زیر نیز نمونه های معمولی ای از سلفی های روزمره هستند که برای یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی زیادی خوب به نظر نمی رسند.

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

خوشبختانه دوربین ۱۶ مگاپیکسلی پشتی گوشی تا حدودی تجربه ی تلخ دوربین جلویی را به فراموشی می سپرد حداقل تا زمانی که در روشنایی روز به عکاسی بپردازید. جزئیات تصویر بسیار بهتر هستند و رنگ ها نیز بسیار به واقعیت نزدیک تر هستند. به نظر می رسد به نسبت دوربین ۱۶ مگاپیکسلی به کار رفته بر روی گلکسی ای ۹ پرو سامسونگ بر روی دوربین این گوشی تغییراتی را اعمال کرده است. عکس هایی که در حالت ماکرو گرفته شوند زیاد عالی نیستند البته در صورتی که بیش از حد به سوژه نزدیک شوید.

به صورت طبیعی، عکس برداری در شب مشکلات خود را به همراه می آورد. گلکسی سی ۹ پرو جزئیات را به هنگام عکس برداری در نور کم از دست می دهد و در ضمن سرعت آن به هنگام عکس برداری و فوکوس خودکار نیز کم می شود و در ذخیره ی عکس ها نیز کند تر عمل می کند. سرعت کم در فوکوس خودکار تصاویر در کنار نبود ثابت سازی اپتیکال تصاویر باعث می شود تا تصاویر در نور کم شفافیت خود را از دست دهند و تار به نظر برسند. در قسمت ضبط ویدئو ها نیز اوضاع بهتر از عکس برداری نیست. دوربین گلکسی سی ۹ پرو به هنگام عکس برداری در روز عملکرد کاملاض مناسبی دارد اما در شب روند نزولی ای را طی می کند و کیفیت خود را از دست می دهد. نبود ثابت ساز اپتیکال تصویر در حین فیلم برداری نیز باعث ایجاد مشکل می شود چرا که اگر دست شما زیاد بلرزد باعث می شود تا ویدئو نیز با لرزش بالایی ضبط شود.

در مورد حالت های مختلف دوربین باید گفت که شما با فهرست همیشگی این قابلیت ها مواجه خواهید شد. حالت های مثل اچ دی آر، پاناروما، غذا و عکس های متعدد وجود دارند. حالت پیشرفته یا پرو ای نیز وجود دارد اما همانند تمام گوشی های غیر پرچم دار دیگر سامسونگ  این حالت به شما اجازه نمی دهد تا سرعت شاتر را تغییر دهید و یا در حالت RAW عکس برداری کنید. باید ذکر کنیم که حالت شب در مواقعی که نور محیط کم است بسیار کارآمد واقع می شود علی الخصوص در مواقعی که در حال عکس برداری از اشیایی متحرک هستید که باعث می شود جزئیاتی را ثبت کنید که در حالت عادی امکان ثبت آن ها وجود نداشت.

در زیر می توانید تعدادی عکس از این گوشی ببینید:

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

عملکرد

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۵۳ و ۶ گیگابایت حافظه ی رم استفاده شده در گلکسی سی ۹ پرو به شما این اطمینان خاطر را می دهند که گلکسی سی ۹ پرو در اکثر مواقع سریع خواهد بود. به شخصه در طی این مدتی که از این گوشی استفاده می کنیم زمانی را به یاد نمی آورم که گوشی هنگ کرده باشد و یا سرعت آن به نسبت معمول پایین تر آمده باشد. نرم افزار ها با سرعت اجرا می شود و انیمیشن ها بسیار نرم و روان هستند. تنها مورادی که ممکن است در آن کمی کندی را مشاهده کنید وقتی است که از داخل یک برنامه مستقیم به صفحه ی اصلی مراجعه می کنید، غیر از این دیگر کندیِ آزاردهنده ای در این گوشی مشاهده نخواهید کرد.

گلکسی سی ۹ پرو همچنین بازی های با گرافیک بالا را نیز با کیفیت و سرعت بسیار خوبی اجرا می کند، بازی هایی نظیر مادرن کامبت ۵ و یا آسفالت ۸. گوشی به هنگام اجرای بازی های سنگین و یا شارژ شدن تا حدودی گرمای زیادی تولید می کند اما در دیگر مواقع اکثرا خنک باقی می ماند. در مورد مالتی تسکینگ باید اشاره کنیم که حافظه ی رم ۶ گیگابایتی این گوشی به نسبت حافظه ی ۴ گیگابایتی گوشی های دیگر این اجازه را به گلکسی سی ۹ پرو می دهد تا برنامه های دیگری را در حافظه ی موقت خود در حال اجرا نگه دارد. سامسونگ از زمان عرضه ی گلکسی اس ۶ با رابط کاربری مدرن شده ی تاچ ویز مشکلاتی در زمینه ی مدیریت حافظه ی رم گوشی های خود داشت اما گلکسی سی ۹ پرو با ۲ گیگابایت حافظه ی رم بیشتر به نسبت دیگر گوشی های همرده از این مشکلات بی بهره است.

ذکر این نکته که گلکسی سی ۹ پرو با حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود ضروری است چرا که این مقدار بیشترین حافظه ی داخلی ای است که در مدل های غیر پرچم دار سامسونگ دیده ایم. این گوشی از حافظه ی جانبی تا ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز پشتیبانی می کند و هم چنین این گوشی از دو درگاه سیم کارت نیز بهره مند است.

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

اسکنر اثر انگشت به کار رفته بر روی گلکسی سی ۹ پرو احتمالاً ناامید کننده ی ترین بخش این گوشی در زمینه ی عملکرد است. تعداد دفعاتی که این سنسور قادر به شناسایی اثر انگشت من نبود از شماره خارج است. هنگامی که اسکنر به درستی کار می کرد سرعت خوبی داشت اما مواقعی که نمی توانست اثر انگشت من را بخواند باید به دفعات انگشت خود را جا به جا می کردم تا بتواند آن را بخواند. برای گوشی ای که قیمتی بالای ۵۰۰ دلار دارد گذر از مشکلات اسکنر اثر انگشتی اذیت کننده کمی سخت است، علی الخصوص هنگامی که بدانیم گوشی های هوشمندی با قیمتی تا ۴ برابر کمتر از گلکسی سی ۹ پرو اسکنری با کیفیت تر و سریع تر عرضه می کنند.

عادلانه بخواهیم نظر بدهیم باید گفت که اسکنر های اثر انگشت سامسونگ حتی در میان پرچم داران نیز تا حدودی از رقبا عقب افتاده اند و به نظر می رسد بزرگ ترین مشکل در این راه این است که دکمه های Home استفاده شده بر روی سری گلکسی گوشی های این شرکت کره ای فضای بسیار کمتری به نسبت رقبا به اسکنر اثرانگشت می دهند و مشکلات پیش آمده نیز به همین دلیل است. اکثر افراد از انگشت شصت خود برای حسگر اثرانگشت استفاده می کنند که این بدان معنی است اسکنر های اثر انگشت سامسونگ به نسبت رقبا فضای کمتری به این مورد اختصاص داده اند.

برای افرادی که مشتاق اند باید بگوییم که اسکنر اثر انگشت گلکسی سی ۹ پرو هنگامی که صفحه خاموش است با لمس کردن نیز کار می کند و نیازی نیست که حتما اول یک بار دکمه ی Home را فشار دهید تا صفحه روشن شود. البته این ویژگی همیشه درست کار نمی کند اما داشتن آن بهتر از نداشتنش است به طوری که هنوز پرچم داران سامسونگ حتی بعد از دریافت به روز رسانی اندروید ۷ یا نوقا نیز از آن بی بهره هستند.

نرم افزار

گلکسی سی ۹ پرو از اندروید ۶.۰.۱ یا مارشمالو به هنگام عرضه بهره می برد و سامسونگ از ظاهری یکسان با گوشی های گلکسی ای ۲۰۱۷ تازه عرضه شده بر روی این گوشی استفاده می کند. درست است که این گوشی از آخرین نسخه ی سیستم عامل اندروید بهره نمی برد اما بسیاری از ویژگی هایی که بر روی نسخه ی اندروید ۷ گوشی هایی نظیر گلکسی اس ۷ و گلکسی اس ۷ وجود دارند بر روی این گوشی نیز قابل دسترسی هستند همانند قابلیت فیلتر نور آبی و همچنین فضای ابری اختصاصی سامسونگ. باید انتظار داشته باشیم تا در آینده ای نزدیک به روز رسانی اندروید ۷ یا نوقا نیز بر روی این گوشی عرضه شود.

عمر باتری

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

مطمئن نیستم که آیا این مشکل فقط برای گلکسی سی ۹ من وجود داشت و یا نه اما برای گوشی ای با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری، طول عمر باتری گلکسی سی ۹ پرو بسیار ناامید کننده است. در هفته ی اول استفاده من مجبور بودم بعد از ۲.۵ تا ۳ ساعت استفاده ی ممتد گوشی را حدود ساعت ۸ بعد از ظهر به شارژر وصل کنم. البته در این حالت ویژگی همیشه روشن بودن صفحه نمایش فعال بود. اگرچه حتی بعد از خاموش کردن این ویژگی نیز تغییر آن چنانی ای در میزان شارژ دهی گوشی مشاهده نکردم. گوشی در هفته ی دوم تنها می توانست تا آخر شب دوام بیاورد اما به شخصه هیچ گاه نتوانستم بیش از ۵ ساعت با گوشی کار کنم. البته مطمئنم که شارژ دهی باتری در طول زمان به مراتب بیشتر خواهد شد اما با میزان شارژ دهی ای که در زمان نقد و بررسی این گوشی مواجه شدم زیاد خوشحال نبودم.

این که یک گوشی از صفحه نمایش Quad HD بهره ببرد مسئله ای است و اینکه یک گوشی با صفحه نمایش Full HD از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت بهره کافی نبرد مسئله ای دیگر. این گوشی به راحتی می تواند با استفاده ی سنگین تا بعد از ظهر طاقت بیاورد و حتی می توانید با روشن کردن قابلیت اولترا پاور سیوینگ مود به مدت ۱ ساعت شارژ بیشتری نیز دریافت کنید. حال که صحبت از قابلیت پاور سیوینگ مود شد بزارید به این نکته اشاره کنیم که گلکسی سی ۹ پرو با قابلیت هایی نظیر اس پاور پلنینگ( S Power Planing) عرضه می شود که می تواند میزان شارژ دهی گوشی را تا حد قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

در مورد سرعت شارژ کردن این گوشی اما باید بگوییم که گلکسی سی ۹ پرو از قابلیت شارژ سریع بهره می برد و به همین دلیل گوشی در کم تر از دو ساعت از شارژ ۰ درصد به شارژ ۱۰۰ درصد می رسد. نگران پورت یو اس بی تایپ سی نباشید چرا که گوشی با هر شارژری که از قابلیت شارژ سریع ۲ پشتیبانی کند قابل شارژ است و سامسونگ نیز یک پورت تبدیل یو اس بی تایپ سی به میکرو یو اس بی همراه این گوشی عرضه می کند تا کابل هایی که با میکرو یو اس بی کار می کنند بلا استفاده نمانند.

جمع بندی

نقد و بررسی Galaxy C9 Pro | حرفه ای اما به اندازه ی کافی نه! - تکفارس 

نمی دانم درباره ی گلکسی سی ۹ پرو چه بگویم. گوشی هیچ مشکل عمده ای ندارد، صفحه نمایش خوبی دارد، بلندگوهای بسیار بهتری نسبت به گوشی های دیگر سامسونگ دارد، بدنه ای فلزی دارد، و عملکرد سخت افزاری و نرم افزاری آن عالی است. اما گوشی وقتی که باید عالی باشد شما را ناامید می کند. منظور ما دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی است. البته دوربین پشتی این گوشی نیز فقط در نور روز خوب کار می کند و فکر گرفتن عکس های خوب در روشنایی کم را از سر خود بیرون کنید. اسپیکر های استریو کیفیت صدای تولیدی را به حد خیلی زیادی بالاتر نمی برند اما به هر حال بودنشان بهتر از نبودنشان است. طول عمر باتری نیز به هیچ وجه آن چیزی که باید باشد نیست چرا که انتظار ما از یک گوشی با صفحه نمایش فول اچدی و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت بسیار بیشتر از این است.

با برچسب قیمت ۵۶۰ دلاری ای که بر روی این گوشی خورده است، گلکسی سی ۹ پرو کار سختی برای رقابت با بسیاری از گوشی هایی که به نسبت قیمت کارایی خوبی ارائه می کنند دارد از جمله گوشی اچ تی سی با نام وان پلاس ۳ تی(One Plus 3T) که از پردازنده ی اسنپ دراگون ۸۲۱ بهره می برد. در حقیقت وان پلاس ۳ تی حدود ۱۰۰ دلار ارزان تر است و در عین حال از قابلیت هایی بهره می برد که گلکسی سی ۹ پرو به سختی می تواند با آن برابری کند. هواوی نیز می تواند با گوشی های نظیر آنر ۸ وارد رقابت شود که تا حد زیادی ارزان تر از گلکسی سی ۹ پرو است و در عین حال تجربه ی سطح بالایی را ارائه می کند. حتی گلکسی ای ۹ پرو نیز گزینه ی بهتری نسبت به گلکسی سی ۹ پرو است چرا که با وجود برابری با گلکسی سی ۹ پرو در اکثر مشخصات طول عمر باتری بسیار شگفت انگیزی نیز عرضه می کند. گلکسی ای ۹ پرو اسپیکر های استریو ندارد اما می توانید این مشکل را با استفاده از یک جفت هدفون خوب رفع کنید.

مقصود ما این نیست که شما نباید گلکسی سی ۹ پرو را تهیه کنید چرا که گوشی در مجموع نمره ی قبولی می گیرد چرا که قابلیت هایی نظیر صفحه نمایش ۶ اینچی فوق العاده عالی با کیفیت فول اچ دی دارد و اسپیکر های استریو و همچنین ضمانت کیفیتی که با گوشی های سامسونگ عرضه می شود را به همراه دارد. مسئله فقط این است که در بازارهایی که سامسونگ قصد ارائه ی این گوشی را دارد، محصولاتی با قیمت بسیار کمتر و قابلیت هایی بعضا بهتر وجود دارند که کار را برای گلکسی سی ۹ پرو مشکل می کنند. سامسونگ باید تلاش زیادی بکند تا مشتریان را راضی کند برای گلکسی سی ۹ پرو ۵۶۰ دلار پرداخت کنند.

نقاط قوت

صفحه نمایش با کیفیت

بدنه ی فلزی

عملکرد مناسب دوربین پشتی در شرایط نوری مناسب

اسپیکر های استریو برای تماشای فیلم و بازی ایده آل هستند

قابلیت های اندروید نوقا بر روی اندروید مارشمالو

حافظه ی رم ۶ گیگابایتی که مالتی تسکینگ را بسیار سهل می کند

نقاط ضعف

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی مخصوص عکس برداری سلفی بسیار پایین تر از حد انتظار است

طول عمر باتری مایوس کننده است

اسپیکر های استریو می توانستند عملکرد بهترین داشته باشند

۶ گیگابایت حافظه ی رم تنها در مقایسه با گوشی های سامسونگ عالی است

عملکرد ضعیف دوربین گوشی در شرایط نوری ضعیف

مشخصات کلی گوشی Galaxy C9 Pro :

مشخصات فنی و قیمت گوشی سامسونگ گلکسی سی ۹ پرو | Samsung Galaxy C9 Pro

  • رنگ
    طلایی، صورتی طلایی، خاکستری
  • سیمکارت
    دو سیم کارت (نانو سیم)
  • GPU
    Adreno 510
  • وزن
    ۱۸۹ گرم
  • CPU
    ۸ هسته‌ای (۴ هسته ۱.۹۵ گیگاهرتزی + ۴ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی)
صفحه نمایش
  • رزولوشن
    ۱۰۸۰ × ۱۹۲۰ پیکسل (~۳۶۷ تراکم پیکسلی در هر اینچ)
  • نوع
    Super AMOLED لمسی خازنی، ۱۶ میلیون رنگ
  • اندازه
    ۶ اینچ
  • مولتی تاچ
    دارد
سیستم عامل
  • نسخه
    ۶.۰.۱ (مارشمالو)
  • نوع
    اندروید
مشخصات حافظه
  • درگاه حافظه
    microSD، تا ۲۵۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی
    ۶۴ گیگابایت
  • حافظه RAM
    ۶ گیگابایت
دوربین
  • کیفیت فیلمبرداری
    فیلم برداری فول اچ‌دی با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
  • دوربین دوم
    ۱۶ مگاپیکسل
  • رزولوشن
    ۱۶ مگاپیکسل
  • امکانات
    ثبت اطلاعات مکانی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، پانوراما، HDR
اینترنت و ارتباطات
  • NFC
    دارد
  • USB
    دارد
  • رادیو
    Stereo FM radio with RDS; recording
  • وایرلس
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، dual-band، WiFi Direct، hotspot
  • بلوتوث
    v4.2، A2DP، LE
  • GPS
    A-GPS، GLONASS/ BDS (region dependent)
باتری
  • باتری
    ۴۰۰۰ میلی آمپر(غیر قابل تعویض توسط کاربر)
امکانات
  • جاوا
    ندارد
  • ارسال پیام
    SMS(threaded view)، MMS، Email، Push Mail، IM
  • سایر
    - مجهز به قابلیت شارژسریع
    - پشتیبانی از +ant
    - پشتیبانی از فرمت های تصویری mp4/wmv/h.264
    - پشتیبانی از فرمت های صوتی mp3/wav/wma/eaac+/flac
    - photo/video editor
    - نمایش دهنده مستندات
  • حسگر
    حسگر اثرانگشت، شتاب سنج، حسگر مجاورتی، قطب نما
  • تکنولوژی مرورگر
    HTML5
نوع زنگ
  • جک ۳.۵ میلیمتری
    دارد
  • بلندگو
    دارد
  • انواع زنگ
    Vibration; MP3، WAV ringtones
شبکه
  • GPRS
    دارد
  • ۲G bands
    gsm 850 / 900 / 1800 / 1900
  • تکنولوژی
    GSM / HSPA / LTE
  • سرعت
    HSPA، LTE
  • ۳G bands
    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
  • EDGE
    دارد
  • ۴G bands
    LTE

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید