کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری قیمت توافقی Verizon و Yahoo - تکفارس 
کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری قیمت توافقی Verizon و Yahoo - تکفارس 

کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری قیمت توافقی Verizon و Yahoo

عرفان کرد
۴ اسفند ۱۳۹۵ - 22:04
کاهش ۳۵۰ میلیون دلاری قیمت توافقی Verizon و Yahoo - تکفارس 

ورایزن (Verizon) و یاهو اعلام کرده اند که به دلیل هک شدن یاهو در طی دو مرحله، ۳۵۰ میلیون دلار از مبلغ  توافقی آن ها کاسته می شود. با تک فارس همراه باشید.

در ابتدا این دو شرکت بر سر مبلغ ۴.۸۳ میلیارد دلار به توافق رسیده بودند اما با اعلام کاهش قیمت، هزینه خرید یاهو یه ۴.۴۸ میلیارد دلار کاهش یافته است. در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴، یاهو هک شد و گفته می شود که در سال ۲۰۱۳، حدود یک میلیارد کاربر مورد حمله قرار گرفتند که بزرگترین حمله اینترنتی به یک شرکت محسوب می شود. البته یاهو تمام هزینه های احتمالی ناشی از شکایت ها را پذیرفته است و یاهو و ورایزن این هزینه ها را میان یکدیگر تقسیم خواهند کرد.

زمانی که این توافق در سه ماهه دوم امسال نهایی شود، یاهو صاحب سرویس های ایمیل، وبسایت ها، اپلیکیشن ها و تبلغاتی یاهو خواهد شد. از این سرویس ها می توان به email، Tumblr و Yahoo Sports و Yahoo Finance اشاره کرد. باقی سهام یاهو به شرکتی به نام Altaba واگذار می شود. همچنین تعداد مدیران یاهو از ۱۰ به ۵ نفر کاهش می یابد و مدیر اجرایی این شرکت، ماریسا مایر، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

این توافق باعث خواهد شد تا ورایزن کمی به رقیبانی همچون گوگل و فیسبوک در عرصه تبلیغات موبایل نزدیک تر شود. اولین گام ورایزن در این مسیر در سال ۲۰۱۵ و با خرید AOL با مبلغ ۴.۴ میلیارد دلار برداشته شد.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.