معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 
معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد

دانیال دهقانی
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - 00:36
معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

صعود اپل با عرضه آیپاد (iPod) شروع شد. همان پخش کننده موسیقی قابل حملی که موسیقی را به زندگی مردم بازگرداند؛ اما بعدتر اتفاق مهم تری افتاد: اپل آیفون (iPhone) را عرضه کرد، همان دستگاه سه کاره معروفی که هم ویژگی های یک آیپاد را داشت، هم یک تلفن همراه معمولی بود و هم به عنوان یک دستگاه برای دسترسی به اینترنت مورد استفاده قرار می گرفت.

ترکیب یک صفحه لمسی با تمامی موسیقی های شما در آن دستگاه نه تنها نحوه موسیقی گوش دادن مردم را تغییر داد، بلکه نحوه تعامل آن ها با موسیقی را هم تغییر داد، حتی نحوه ساختن موسیقی توسط آن ها.

“من بسیار خوش شانس بودم که در دوره ای رشد کردم که موسیقی در آن نقش مهمی داشت. آن فقط چیزی در بک گراند زندگی مردم نبود، آن برای نسلی از کودکان در حال رشد واقعاً اهمیت زیادی داشت. موسیقی واقعاً جهان را تغییر داد”

آن که این به خاطر علاقه اپل یا خود استیو جابز (نقل قول بالا هم از آن اوست) به موسیقی بود، یا این که سازندگان خلاق آی او اس و مک آن را به این شکل در آوردند، ولی در هر حال اپل نام خود را به عنوان کمپانی خلاقیت ها در ذهن همه ثبت کرده است. اول با آیتونز (iTunes) و بعد هم با گاراژبند (Garageband) اپل ابزار فوق العاده ای را برای موسیقی دانان و افرادی که عاشق موسیقی هستند فراهم آورد، ولی برای استفاده کامل از پتانسیلی که پشت آیپد و آیفون بود، این توسعه دهندگان دیگر بودند که یک حرکت عظیم دیگر را پیاده سازی کردند. پس ما بر آن برآمدیم تا لیستی از بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد را برای شما فراهم کنیم، لیستی که هم برای آن هایی خوب است که به دنبال یادگیری گیتار یا پیانو هستند، هم برای آن هایی که دوست دارند در خانه یا خودروی خود به موسیقی گوش دهند، هم برای آن هایی که به دنبال استریم موسیقی هستند، هم برای آن هایی که به دنبال ویرایش آن ها هستند، هم برای دی جی ها و هم خلاصه برای تمام طرفداران موسیقی. پس در ادامه با تک فارس همراه باشید.

توجه: لیستی که در ادامه پیش روی شماست، بر روی این دستگاه ها به راحتی جواب داده اند: آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس، آیفون ۶ اس و آیفون ۶ اس پلاس، آِفون ۶ و آیفون ۶ پلاس، آیفون ۵ اس و آیفون اس ای، آیپد ایر ۲، آیپد پرو و آیپد مینی.

اپلیکیشن های محصول اپل: ضروری ها

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس GarageBand

قیمت: رایگان | از اینجا دانلود کنید

مسلماً، هر گاه صحبتی از اپلیکیشن های موسیقی خود اپل می شود، باید صحبت را با یک انتخاب واضح آغاز کنیم: اپلیکیشن رایگان و فوق العاده گاراژبند. این اپلیکیشن که هم برای آی او اس و هم برای مک در دسترس است، اولین قدم بزرگ برای خلق موسیقی به شمار می رود و حتی برای موسیقی دانان حرفه ای تر هم یک ابزار مناسب برای خلق اصوات مختلف محسوب می شود. این اپلیکیشن همه فن حریف است، گستره زیادی از آلات موسیقی مختلف را در خود جای داده، تمامی نت های نواخته شده با کیفیتی فوق العاده ضبط می شوند، و به تنهایی نشان می دهد که چرا اپل یک پلتفرم وسوسه انگیز و بسیار مناسب برای توسعه دهندگان دیگر به شمار می رود.

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس Apple Music Memo

قیمت: رایگان | از اینجا دانلود کنید

یک ایده ساده، اما بسیار جالب که رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته است، اپل موزیک ممو که ایده های موسیقیایی شما را با موج هایی موزون تزئین کرده و به نمایش در می آورد. وقتی که نیمه شب ناگهان از خواب پریده و یک ملودی فوق العاده در ذهن تان تداعی می شود، به سراغ این اپلیکیشن بروید و از کار کردن با آن نهایت لذت را ببرید.

جایگزین های اپ اپل موزیک برای بازپخش آهنگ ها به طور آفلاین

Ecoute

قیمت: ۱ دلار | از اینجا دانلود کنید

اکوتی یک اپلیکیشن موسیقی جالب با طراحی زیبا است که آلبوم ها را به زندگی شما می آورد و به طور کامل هم از Last.fm پشتیبانی به عمل می آورد. بخش “اکنون در حال پخش” (Now Playing) یک عکس بزرگ اما فشرده از آلبوم مربوط به آهنگ در حال پخش را به شما نشان می دهد، در حالی که خود آهنگ نیز در بک گراند پخش شده و تصویر مربوط به آهنگ هم به شکلی واضح اما کوچک شبیه به آیکن های خود آی او اس کاملاً مشخص و نمایان است. اپلیکیشن اکوتی شامل یک گزینه به نام Shuffle نیز در گوشه سمت راست هر تب نیز می شود که به کمک آن می توانید به سرعت و از هر جایی که هستید موسیقی را برای خود پخش کنید.

Cesuim

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: ۲ دلار | از اینجا دانلود کنید

سزیم یک جایگزین ساده تر برای اپلیکیشن پیش فرض اپل موزیک است: یک اپلیکیشن که به کمک آن می توانید به راحتی آهنگمورد نظر خود را پیدا کرده و به آن گوش فرا دهید. این اپلیکیشن شامل یک سیستم جست و جوی ساده می شود که به سه بخش اصلی هنرمند، آلبوم و اهنگ تقسیم می شود. اگر شما تنها یک آلبوم از یک هنرمند را دارید، این اپلیکیشن شما را به طور هوشمند به صفحه همان آلبوم منتقل می کند. سزیم همچنین شامل چند ویژگی جالب نیز می شود: یک گزینه در گوشه سمت راست که به کمک آن شما می توانید آلبوم یا آهنگ مورد نظر را به سرعت پخش کنید، و یک گزینه در گوشه سمت چپ که آن آلبوم یا آهنگ را به لیست آهنگ های در انتظار برای گوش داده شدن شما منتقل می کند. شما همچنین از قابلیت لمس سه بعدی نیز می توانید برای نگاه انداختن سریع به مشخصات هنرمند یا آلبوم ها نیز استفاده کنید، و گزینه مربوط به جست و جو در گوشه سمت راست صفحه سریعاً می تواند کار شما را راه بیندازد.

Stezza

قیمت: ۳ دلار | از اینجا دانلود کنید

استزا یک اپلیکیشن پخش آهنگ است که در اصل برای استفاده در خودرو ساخته شده است.

با داشتن گزینه هایی درشت (که لمس آن ها راحت است) و یک رابط کاربری ساده و سرراست، شما به راحتی می توانید در مدت زمان کمی یک آهنگ را متوقف، پخش یا تعویض کنید. این اپلیکیشن همچنین دارای تم های مختلف و سفارشی نیز می شود که به آهنگ های شما حال و هوای متفاوتی می دهد.

اپلیکیشن های استریم آهنگ

Spotify

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: نسخه با تبلیغات رایگان – نسخه بدون تبلیغات ماهانه ۱۰ دلار | از اینجا دانلود کنید

اسپاتیفای بزرگ ترین سرویس استریم موسیقی در جهان است و بدون شک انتخاب اول ما هم در میان سرویس های استریم آهنگ، همین اسپاتیفای است. این سرویس دارای یک آرشیو غول آسا که بالغ بر بیش از ۳۰ میلیون آهنگ  دارد است، ۱۰۰ میلیون کاربر نیز در سر تا سر جهان مشترک این سرویس هستند که ۴۰ میلیون نفر از آن ها از نسخه پریمیوم (پولی) این سرویس استفاده می کنند. نکته جالب آن است که اسپاتیفای برای کسانی که دوست ندارند تا ماهانه برای یک سرویس استریم آهنگ هزینه کنند نیز به طور رایگان در دسترس قرار دارد، با این تفاوت که: آن ها باید به تبلیغات نیز گوش دهند، امکان پخش یک آهنگ خاص را نخواهند داشت (قفط می توانند آثار یک هنرمند خاص یا آهنگ های یک آلبوم خاص را انتخاب کنند تا برایشان پخش شود، نه آن که یک آهنگ مشخص را انتخاب کنند) و به علاوه، آن ها امکان دانلود آهنگ ها و استفاده از آن ها وقتی که آفلاین هستند را نیز نخواهند داشت. اسپاتیفای سریع و قابل اطمینان است و یک پلن مخصوص خوانوادگی نیز دارد که به کمک آن می توانید چندین دلار کمتر نسبت به آن پلن اصلی ۱۰ دلاری برای تهیه اشتراک این سرویس هزینه کنید. و در نهایت، باید گفت که این سرویس هم برای اندروید در دسترس است و هم برای آی او اس، و حتی روی سیستم عامل ویندوز (رایانه های شخصی) نیز می توانید از آن استفاده کنید.

Apple Music

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: ماهانه ۱۰ دلار | به طور پیش فرض روی گوشی نصب است

اپلیکیشن انحصاری اپل یعنی اپل موزیک سریع ترین رشد را در میان سرویس های استریم موسیقی داشته است، و اکنون چیزی بالغ بر ۲۰ میلیون کاربر اشتراک این سرویس را در اختیار دارند. بر خلاف اسپاتیفای، در اپل موزیک خبری از مدل رایگان و با تبلیغات این اپلیکیشن نیست و برای استفاده از آن فقط مجبور به پرداخت حق اشتراک ماهانه هستید.

اپل موزیک بیشتر به خاطر قراردادهای اختصاصی اش با هنرمندان و ستارگان دنیای موسیقی معروف است و با وجود آن که از لحاظ تعداد آهنگ با اسپاتیفای برابر است، ولی معمولاً کاربران آمریکایی این سرویس شاهد آن هستند که هنرمندانی چون دریک (Drake) و تیلور سوئیفت (Taylor Swift) و کانیه وست (Kanye West) ابتدا آهنگ ها و آلبوم هایشان را روی این سرویس عرضه می کنند، ماه ها پیش از آن که این آثار بر روی اسپاتیفای قرار بگیرند. (هرچند اگر اصلاً بر روی آن سرویس منتشر شوند!)

Tidal

قیمت: ۱۰ دلار در ماه برای کیفیت معمولی آثار – ۲۰ دلار در ماه برای کیفیت بالای آثار | از اینجا دانلود کنید

سرویس تیدال که متعلق به جی زی (Jay-Z) است، تنها سرویس استریم اهنگ است که نسخه با کیفیت بالای آهنگ ها را نیز در دسترس مخاطبان دو آتشه قرار می دهد و در ازای آن ماهانه ۲۰ دلار از کاربران طلب می کند. این سرویس هم چند قرارداد انحصاری مهم با بعضی خوانندگان محبوب دارد و با وجود آن که تعداد آهنگ های آن از لحاظ کمیت با دو سرویسی که بالاتر معرفی کردیم برابری نمی کند، ولی انتخاب اول افرادی است که به کیفیت آهنگ ها بیش از هر چیزی اهمیت می دهند.

این سرویس همچنین پول بیشتری را به هنرمندان پرداخت می کند و به تازگی هم اسپرینت (Sprint) یک سوم از سهام آن را خریداری کرده است، پس می توانیم مطمئن باشیم که آینده درخشانی در انتظار این سرویس است.

دی جی ها آماده باشند: بهترین اپلیکیشن های مربوط به میکس

Pacemaker

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: رایگان (دارای پرداخت درون برنامه ای) | از اینجا دانلود کنید

آیفون و آیپد از لحاظ اپلیکیشن های مخصوص میکس که برای دی جی ها مناسب هستند، به هیچ وجه در مضیقه قرار ندارد و اتفاقاً این اپلیکیشن ها بر روی آی او اس عملکرد بسیار خوبی دارند، درست بر خلاف اندروید که اکثر اپلیکیشن های مربوط به میکس با کرش های مختلف مواجه می شوند و قابل اعتماد نیستند. پیس میکر اکنون اپلیکیشن پیشنهادی اصلی ما به دی جی ها است: اپلیکیشنی که زمانی یک ایده جالب و کنجکاوانه برای میکس آهنگ ها بود و با کلکسیون آهنگ های اسپاتیفای کار می کرد، اکنون تبدیل به یک اپلیکیشن دارای هوش مصنوعی شده که شما را در زمینه میکس آهنگ ها همراهی می کند. این اپلیکیشن همچنین یک رابط کاربری بسیار هوشمندانه و جالب که به خوبی برای پلتفرم موبایل بهینه شده را نیز در خود جای داده است. با پرداخت ۵ دلار (از طریق بخش پرداخت های درون برنامه ای) نیز می توانید افکت های صوتی مختلفی نظیر Whitenoise، Hi-Lo، Chop Chop، ۸-Bit و Reverb را نیز آزاد کنید و مورد استفاده قرار دهید.

Serato Pyro

قیمت: رایگان | از اینجا دانلود کنید

پایرو، که توسط کمپانی مشهور فعال در زمینه موسیقی یعنی سراتو ساخته شده است، یک ابزار ساده است که به راحتی شما را قادر می سازد تا از بین آرشیو آی کلود موزیک لایبرری (iCloud Music Library)، آیتونز و اسپاتیفای پلی لیست های مورد علاقه خود را بسازید، ولی به جز آن هوش مصنوعی این اپلیکیشن به گونه ای است که حتی اگر یک پلی لیست نیز به پایان رسید خود به خود آهنگ هایی متناسب با سلیقه شما برای شما پخش می گردد. شما همچنین می توانید به راحتی به بخش های مورد علاقه خود از یک آهنگ بروید. برای آهنگ ها از قابلیت Drag & Drop استفاده کنید، به راحتی میان آهنگ ها جا به جا شوید و تمامی پلی لیست های قبلی شما هم در این اپلیکیشن ذخیره می شود.

djay 2

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: ۵ دلار – ۱۰ دلار | نسخه آیفون را از اینجا و نسخه آیپد را از اینجا دانلود کنید

با توجه به ساختار دو جانبه و طراحی هوشمندانه و شبه اسپاتیفای، دی جی ۲ یکی از قدیمی ترین و بهترین اپلیکیشن های میکس از لحاظ پشتیبانی توسط سازندگان برای آیفون و آیپد است. شما می توانید ضرب آهنگ اهنگ ها را کم و زیاد کنید، به آن ها افکت اضافه کنید، آن ها را میکس کنید، یک مدل موجی از جزئیات آن را ببینید و روی آن هم عمل میکس کردن را پیاده کنید. متاسفانه در نسخه آیفون این اپلیکیشن امکان ساختن یک پلی لیست بلند نیست و تنها می توانید به صورت جفتی آهنگ ها را میکس کنید.

Traktor DJ For iPhone

قیمت: ۲ دلار | از اینجا دانلود کنید

ترکتور یک نام محترم میان دی جی ها به شمار می رود و اپلیکیشن آن هم بسیار خوب است. این اپلیکیشن ویژگی هایی چون یک منوی مربوط به میکس آشنا، یک صفحه موجی جالب، یک مرورگر که به طور هوشمندانه ترک ها را بر اساس گام ها و کلیدها پیدا می کند، و یک نمایان گر BPM را در خود جای داده است. این اپلیکیشن همچنین شامل افکت های ۸ بیتی دی جی ها، همچون Reverb و Delay نیز می شود، و در کنار آن هم شما می توانید با پرداخت ۱ دلار قابلیت SuperSlicer را نیز برای خود آزاد کنید.

چگونه با آیفون خود یک آهنگ آماده کنید: ادیتورهای پایه ای

Hokusai Audio Editor

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: نسخه معمولی رایگان، نسخه کامل ۱۰ دلار | از اینجا دانلود کنید

اگر شما می خواهید تا با گوشی آیفون خود یک آهنگ را آماده کنید، یا به راحتی بخشی را به ابتدا یا انتهای آن بیفزایید و نتیجه را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید، هوکوسای آدیو ادیتور اپلیکیشن منتخب ما در این زمینه است. این یک اپلیکیشن رایگان است که تمامی این اعمال را بدون تبلیغات مزاحم درون برنامه ای برای شما انجام می دهد. این اپلیکیشن شامل یک رابط کاربری شیک، ساده و از همه مهم تر کاربردی نیز می شود که به راحتی شما را قادر می سازد تا تغییرات لازم را در آهنگ مورد نظر خود به وجود آورید. شما می توانید همچنین نسخه ۱۰ دلاری این اپلیکیشن را برای دستیابی به افکت های پیشرفته تر نیز خریداری کنید، ولی ما از استفاده از همان نسخه معمولی هم راضی بودیم.

اپلیکیشن های ساخت موسیقی

Figure By Alihoopa

قیمت: رایگان | از اینجا دانلود کنید

فیگیور ساخته دست یکی از تحسین شده ترین کمپانی های مرتبط با موسیقی یعنی Propellerhead Software است. در حالی که این یک اپلیکیشن جدی برای ساختن موسیقی نیست، ولی به هر حال یکی از جالب ترین اپلیکیشن ها در این زمینه است که از اندازه صفحه آیفون به بهترین شکل ممکن استفاده می کند. با استفاده از فیگیور بیت شاهکار خود را بسازید حتی اگر در این زمینه هیچ دانشی هم ندارید. این اپلیکیشن به قدری ساده و بی تکلف است که استفاده از آن نیازی به هیچ گونه معرفی ندارد: تنها با کنترل اپلیکیشن ور بروید، ضربات درام را به آن اضافه کنید، برای آن بیس در نظر بگیرید و ملودی های اصلی را به آن بیفزایید، کلید را عوض کنید و سپس نتیجه حاصل را در فیس بوک یا یوتیوب به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن واقعاً به مانند یک جواهر است، رایگان است و به شدت اعتیادآور، پس این نکته را قبل از تهیه اش در نظر داشته باشید!

Ninja Jamm

قیمت: رایگان | از اینجا دانلود کنید

اگر می خواهید کار خود در زمینه موسیقی الکترونیک را شروع کنید یا به عنوان یک مبتدی یا یک نوازنده حرفه ای دوست دارید شاخه ای متفاوت از موسیقی را نیز به کارنامه خود اضافه کنید و از کار کردن با آن هم لذت ببرید، آن وقت است که باید نینجا جم را در نظر داشته باشید. با وجود بخش آموزشی پرجزئیات و در عین حال ساده آن، نینجا جم شما راغرق در پروسه ریمیکس آهنگ ها می کند و چندین ابزار ساده را نیز برای آن که بیت ها را به روش دلخواه تغییر دهید پیش پای شما قرار می دهد. این اپلیکیشن شگفت انگیز است: شامل ترک هایی از هنرمندانی چون بونوبو (Bonobo)، آمون توبین (Amon Tobin) و … می شود، که با افکت هایی بسیار با کیفیت و   نمونه های صوتی دیگری ترکیب شده اند تا ضرب آهنگ های باکیفیتی را در هر زمانی بتوانید خلق کنید.

Beatwave

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: رایگان، نسخه پرو ۱۰ دلار | از اینجا دانلود کنید

بیت ویو مسیر جداگانه ای در پیش گرفته است: اول از هر چیز، بگذارید مشخص کنیم که بیت ویو به شکل جالبی اسان ترین اپلیکیشن در میان اپلیکیشن هایی است که به شما معرفی کرده ایم. ما موفق شدیم تا در عرض کمتر از ۵ دقیقه یک آهنگ بسازیم که بدون هیچ تلاش خاصی، بسیار هم جالب از آب درآمده بود. همه این ها به خاطر آلات موسیقی باکیفیتی است که در این اپلیکیشن گنجانده شده (۲۰ آلت موسیقی برای انتخاب در این اپلیکیشن وجود دارد)، و بعد از آن هم به خاطر سیستم لایه گذاری هوشمندانه این اپلیکیشن که شما را قادر می سازد تا ترک های پیچیده را نیز به سادگی خلق کنید. شما مدت زمان و زیر و بم آلات موسیقی به صدا در آمده را درون مربع خوانا و واضحی مشاهده می کنید در حالی که دو ردیف هم به عنوان نمایان گر ضربات درام به نمایش در می آید. به هر جایی از صفحه لمسی ضربه بزنید تا یک صوت جدید افزوده شود، یا یک بار دیگر همان را لمس کنید تا آن را حذف کنید، سپس نتیجه حاصل را برای خود پخش کنید. شما می توانید تا ۴ ترک را به صورت لایه ای روی هم قرار دهید، و در کنار آن بسته های حاوی آلات موسیقی دیگر نیز با قیمت هر یک ۲ دلار در دسترس قرار دارند، در حالی که نسخه کامل این اپلیکیشن هم با قیمتی برابر با ۱۰ دلار در دسترس علاقه مندان قرار دارد که به شما اجازه می دهد که خلاقیت های خود که در نتیجه باعث به وجود آمدن یک آهنگ شده اند را به عنوان آهنگ متن گوشی خود انتخاب کنید یا اصلاً نه، آن ها را به عنوان آهنگ هایی ابداعی توسط خودتان ذخیره کنید.

Music Maker Jam

قیمت: رایگان (با پرداخت های درون برنامه ای) | از اینجا دانلود کنید

موزیک میکر جم دسترسی شما به هزاران لوپ، بیت و ملودی با کیفیت استودیویی را فراهم می کند تا شما به راحتی آغاز به میکس کردن یک ترک جدید بکنید. شما می توانید کار خود را با انتخاب سبک مورد علاقه خود آغاز کنید، سبک هایی مثل هیپ هاپ، داب استپ، راک، پاپ و … . البته شما می توانید نمونه هایی از سبک های مختلف را نیز با هم ترکیب کنید. همچنین شما کنترلی ساده نیز در اختیار خواهید داشت تا تمپوها و هارمونی های مختلف را تنظیم کنید، و حتی به ویرایش قسمت هایی از یک آهنگ بپردازید.

ThumbJam

قیمت: ۹ دلار | از اینجا دانلود کنید

تامجم یک اپلیکیشن جالب است که همواره در حال پیشرفت است و با هر به روز رسانی ویژگی های جدیدی به آن اضافه می شود و اخیراً هم پشتیبانی از ساخت ملودی ها و هارمونی ها به آن افزوده شد. این اپلیکیشن نه تنها به شما کمک می کند که موسیقی خلق کنید، بلکه به شما اطلاعاتی درباره تئوری موسیقی نیز در طول راه می دهد. این اپلیکیشن بنا بر اذعان کاربران حتی این توانایی را دارد که بیت هایی را که با اپلیکیشن های پرطرفدار دیگر نظیر فیگیور ساخته اید را نیز به تامجم آورده و تغییراتی که دوست دارید را روی آن انجام دهید. سه ویژگی اصلی این اپلیکیشن به این شرح است: یک کلکسیون از آلات موسیقی مختلف مبتنی بر نمونه ها، یک ابزار برای خلق لوپ، و یک کنترلر MIDI. این اپلیکیشن نقدهای مثبت بسیاری با نمره کامل دریافت کرده، یک پایگاه جدایی ناپذیر برای طرفدارانش است و یک راه جالب برای خلق موسیقی بر روی آیفون به شمار می رود.

nanoloop

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: ۴ دلار | از اینجا دانلود کنید

نانولوپ ترتیب سنج، سینت سایزر و نمونه ساز را یک جا و در قالب یک پکیج جمع می کند، و یک اپلیکیشن بسیار ساده ولی در عین حال زیبا به شمار می رود که می توان از آن برای خلق موسیقی الکترونیک استفاده کرد. شما الگوها را روی چهارچوب هایی مربع شکل پیاده سازی می کنید و قابلیت گرفتن فایل خروجی با فرمت wav نیز در این اپلیکیشن وجود دارد که به راحتی می توانید بعداً به آن ها گوش دهید یا با بقیه به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن شامل ۸ کانال می شود، که هر کدام می تواند به عنوان یک سینت سایزر یا نمونه ساز عمل کند.

Yellofier

قیمت: ۳ دلار | از اینجا دانلود کنید

یلوفیر یک اپلیکیشن است که اصوات روزانه، صداهای یک انسان یا صدای آلات موسیقی را دریافت می کند و از جادوی نرم افزاری خود برای تبدیل آن ها به موسیقی بهره می برد. شما حتی می توانید منتخبی از اصوات و آهنگ های هنرمندان سبک الکترونیک را انتخاب کرده و افکت های دلخواه خود را روی آن پیاده سازی کنید. تمامی این ها از طریق یک ترتیب سنج قدم به قدم تصویری حاصل می شود که شما می توانید در آن بخش اصوات و افکت ها را با هم ترکیب کنید.

اپلیکیشن های آموزش خوانندگی و آموزش نواختن آلات موسیقی

Sing True

قیمت: رایگان (با پرداخت های درون برنامه ای) | از اینجا دانلود کنید

وای خدای من! شما می توانید آهنگ بخوانید! نه، واقعاً این گونه است! من هیچ گاه فکر نمی کردم که چنین جمله ای را بر زبان بیاورم، ولی این حقیقت دارد. و البته بهتر است اشاره شود که منظور نگارنده، خودش است، نه شما خوانندگان محترم این مقاله، چرا که این اپلیکیشن یعنی سینگ ترو به من ثابت کرده که می توانم این کار را انجام دهم. شاید خیلی خوب و بی نقص نبود، ولی به هر حال نمی توان آن را یک تجربه فاجعه هم نام گذاشت. من می توانم بر اساس نت ها آهنگ بخوانم، و حتی آن ها را از هم تشخیص دهم وقتی که مشغول به خواندن شده بودم! و اگر شما هم مانند من هستید و از خواندن می هراسید (من در طول زمان متعقاعد شده ام میلیون ها انسان شبیه به من وجود دارد، شاید حتی میلیاردها انسان!)، این اپلیکیشن یک رازگشای اساسی است. این اپلیکیشن به شما سطح شما را می گوید، می گوید که چه زمانی اوج بگیرید و چه زمانی آرام باشید، و این کارها را هم به روشی که تشنج زا نباشد انجام می دهد. شما می توانید سفر خود با این اپلیکیشن را به طور رایگان آغاز کنید، بعدتر برای دریافت تمرین های اضافی چند دلار اضافه پرداخت کنید، یا آن که به یک باره نسخه کامل اپلیکیشن را با پرداخت ۸ دلار برای خود خریداری کنید.

Simply Piano By JoyTunes

قیمت: رایگان (با پرداخت های درون برنامه ای) | از اینجا دانلود کنید

چه یک مبتدی باشید و چه یک حرفه ای، اگر پیانو آلت موسیقی مورد علاقه شما است، این اپلیکیشن یک ابزار فوق العاده برای ذخیره داشتن در انبار اپلیکیشن های گوشی است. این اپلیکیشن شامل آهنگ های محبوبی همچون آهنگ های پاپ تیمبر (Timber) و کونتینگ استارز (Counting Stars) و موسیقی هایی کلاسیک از آهنگسازانی چون یوهان سباستین باخ است. شما اصول اولیه نواختن پیانو را به صورت قدم به قدم فرا می گیرید: شما در ابتدا طریقه خواندن برگه موسیقی را آموخته و سپس با ارتقا دادن توانایی های خود، قادر خواهید بود تا دو دستی به نواختن پیانو بپردازید. جلسه های تمرینی ۵ دقیقه ای جالب و قابل شخصی سازی شما را در مسیر پیشرفت، ثابت قدم نگه می دارد.

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: رایگان | از اینجا دانلود کنید

یک راهنمای قدم به قدم برای افراد بسیار مبتدی که زیر نظر مربی پیانو اسکات هیوستن (Scott Houston) است. شما با انتخاب آهنگ مورد نظر برای یادگیری در ابتدا با جلسه های مربوط به دست چپ و سپس جلسه های دست راست و سپس ترکیب هر دو، می آموزید که چگونه پیانو بنوازید.

Sensual Sax

قیمت: ۵ دلار | از اینجا دانلود کنید

سنشوال ساکس که در اصل به عنوان یک آلت موسیقی دسکتاپی معرفی شده بود، ولی بعدتر برای آی او اس هم پورت شد، یک اپلیکیشن خوش قیمت ۵ دلاری (نه خیلی گران، ولی نه خیلی هم ارزان) است، و به شما چندین نمونه بسیار باکیفیت از این که چطور یک ساکسوفون به صدا در می آید ارائه می دهد. اگر شما به این آلت موسیقی برنجی علاقه دارید، به شما اپلیکیشن های دیگری همچون iFretless Brass، iFretless Sax و Heavy Brass محصول شرکت کرودبایت (Crudebyte) را نیز معرفی می کنیم.

Ear Trainer

قیمت: ۷ دلار | از اینجا دانلود کنید

ایر ترینر یک اپلیکیشن برای موزیسین ها و دانش آموزان موسیقی است، که به شما کمک می کند تا با تمرین های بسیار مبتدی و بسیار حرفه ای توانایی های گوش دادن خود را ارتقا ببخشید.

این اپلیکیشن شامل هزاران (واقعاً منظور ما هزاران است) تمرین است که به طور مثال تمرین های مقایسه فواصل و تشخیص آلات موسیقی از یکدیگر، تمرین های مربوط به Chord، گام، ملودی و کوک است.

اپلیکیشن های پیشرفته، برای دانش آموزان موسیقی یا موسیقی دانان

Caustic

قیمت: ۱۰ دلار | از اینجا دانلود کنید

خب تا به این لحظه احتمالاً فهمیده اید که کاستیک ۳ (Caustic 3) یک پلتفرم خلق موسیقی است. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا بیت ها و الگوهای خود را بسازید، یا حتی یک آهنگ را به طور کامل و با استفاده از سینت سایزرهای موجود در اپلیکیشن خلق کنید یا از نمونه هایی که قبل تر بارگذاری کرده اید برای این کار استفاده کنید، یا حتی این دو عمل را با یکدیگر ترکیب کنید و در نهایت یک اثر جالب را برای خود خلق کنید. داشتن مدرک استادی در زمینه آهنگسازی هم از ملزومات کار با این اپلیکیشن نیست. درحقیقت، پس از اندکی ور رفتن با آلات مختلف و کسب تجربه در نحوه استفاده از آن ها، ما توانستیم ترک هایی چند دقیقه ای را خلق کنیم. اگرچه نمی توانیم منکر این شویم که داشتن تجربه در زمینه کار با سینت سایزرهای واقعی یا اپلیکیشن های دیگر مربوط به آهنگ سازی، به شما کمک زیادی برای راحت تر خلق کردن آهنگ های مورد نظر می کند.

GeoShred

قیمت: ۲۵ دلار | از اینجا دانلود کنید

یک اپلیکیشن شاهکار از سوی ویزدم میوزیک (Wizdom Music)، کمپانی که نابغه کیبرد یعنی جردن رودس (Jordan Rudess) را استخدام کرد که به سختی بر روی ساخت یک نرم افزار برای موزیسین ها که از استفاده از آن لذت ببرند کار کند، و جئوشرد همان نرم افزار است. این اپلیکیشن به مانند یک آلت موسیقی است که شامل منتخبی از اصوات نوین و واضع و افکت های بسیار باکیفیت می شود و نمونه های از پیش تهیه شده زیبایی را هم در خود دارد. اساساً این اپلیکیشن به عنوان یک سینت سایزر و یک کنترلر MIDI بر مبنای آیپد عمل می کند. این گوشی از قابلیت چند لمسی استفاده می کند و یک مدل پیشرفته و فیزیکی از یک گیتار را هم دارد. نقدهایی که این اپلیکیشن دریافت کرده درخشان است و این هم بخشی از یکی از آن ها که متعلق به جو ستریانی (Joe Satriani) اعجوبه گیتار الکتریک تاریخ است: “این فقط عالی است. تو ]جردن[ بهترین گیتاریست بدون گیتار کل تاریخ هستی.”

KORG iKaossilator

معرفی بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای آیفون و آیپد - تکفارس 

قیمت: ۲۰ دلار | از اینجا دانلود کنید (فقط برای آیپد)

کی آسیلیتر یک آلت موسیقی تصویری است که با کنترلی چند لمسی و بسیار هوشمندانه مزین شده است. این اپلیکیشن از یک پد X-Y جالب برای فراهم کردن کنترلی شگفت انگیز بر روی موسیقی ها استفاده می کند: شما با لمس کردن، ضربه زدن سریع و کشیدن انگشت روی صفحه لمسی موسیقی ایجاد می کنید.

DM1 – The Drum Machine

قیمت: ۵ دلار | از اینجا دانلود کنید

دی ام ۱ یک ست کامل درام بسیار پیشرفته است، و اغلب هم با نسخه های موبایلی اپلیکیشن های قدرتمندی چون سوپریر درامر ۲ (Superior Drummer 2) یا بی اف دی ۲ (BFD 2) مقایسه می شود. این اپلیکیشن آیپد شما را به یک ماشین جالب و خلاقانه درام برای خلق بیت ها تبدیل می کند، و در حالی که برخی جایگزین های دیگر هم برای این اپلیکیشن به مانند فانک باکس درام ماشین (FunkBox Drum Machine) هم وجود دارد، ولی این اپلیکیشن از بقیه تر و تمیز تر و جمع و جور تر به نظر می رسد. دی ام ۱ دارای ۱۰۸ درام کیت الکترونیکی است،  و دارای یک الگوی ۱۶ قدمی برای پیشرفت در صفحه اصلی گام ها نیز هست.  و از آن جایی که ما درامر نیستیم، به راحتی می توانیم بگوییم که این اپلیکیشن یک انتخاب مناسب برای دوست داران این آلت موسیقی است و توصیه اش به همگان نیز کاری آسان.

در پایان، امیدوار هستیم که با این مقاله جامع بتوانید به پاسخ سوالات خود در مورد بهترین اپلیکیشن های مربوط به موسیقی برای پلتفرم آی او اس، دست پیدا کرده باشید.

با اقتباس از: Phone Arena

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید