Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 
Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟

امیر رزاق
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - 19:00
Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

کمپانی Amazon با عرضه ی اسپیکر Echo در سال ۲۰۱۴ همه را شگفت زده کرد و از آن زمان تا به حال این دستگاه به محبوب ترین محصول سخت افزاری این کمپانی تبدیل شده است. اما همچنین در حال حاضر کمپانی Google نیز با اسپیکر Google Home خود وارد این میدان رقابت شده است که رقیبی مستقیم برای اسپیکر اکوی آمازون بوده که به دنبال تسلط کامل و بی رقیب بر بازار است. اما اگر شما در بازار به دنبال یک دستیار مجازی خانگی هستید باید کدام یک از این ها را خریداری کنید؟ در این مقاله به معرفی و بررسی چند نکته ی کلیدی و مهم درباره ی هر کدام از این دستگاه ها می پردازیم تا ببینید کدام یک از این دستیار های هوشمند خانگی برای شما مناسب تر می باشند. با تکفارس همراه باشید.

Google Home بسیار با هوش تر است

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

البته با در نظر گرفتن موتور جستجوی قدرت مند کمپانی گوگل ، جای هیچ تعجبی نیست اما در زمینه ی پرسیدن سوال های تصادفی در همه ی زمینه ها و در مورد هر نوع حقایق و وقایع ، گوگل هوم به سادگی نشان برتری را در این زمینه می گیرد.

این به این معنی نبوده که آمازون اکو کاملا احمق است ، اما در آزمایش های انجام شده ی ما چند سوال بودند که Google Home قادر بود پاسخی به آن ها بدهد ، در حالی که Alexa (دستیار صوتی هوشمند به کار گرفته شده در اسپیکر اکو) تنها با جمله ی : «متاسفم، من پاسخ سوال شما را نمی دانم»  جواب می داد.

برای مثال الکسا قادر نبود پاسخ سوال هایی همچون «میانگین عمر یک انسان چقدر است؟» (ضمنا ۷۱ سال ) را بدهد اما در عوض گوگل هوم توانست بدون وقفه به سوال من پاسخ دهد.

اگرچه Alexa نیز قادر بود در بعضی از زمینه ها بهتر عمل کند، مثلا زمانی که من از هر دو دستگاه پرسیدم «Tom Hanks (هنرپیشه ی معروف هالیوودی) تا به حال در چند فیلم حضور داشته است؟» الکسا قادر بود پاسخ درست (۸۳ فیلم) دهد در حالی که گوگل هوم تنها به نام بردن چند فیلمی که تام هنکس کارگردانی آن ها را بر عهده داشته است پرداخت.

Google همچنین قادر است سوال قبلی را به یا داشته باشد که بسیار کاربردی است. در نتیجه اگر مثلا بپرسید «چه کسی نقش Woody را در داستان اسباب بازی ها بازی می کرد؟» گوگل هوم به شما پاسخ می دهد تام هنکس ، و به دنبال آن نیز شما می توانید بپرسید «او چند سالش هست؟» و گوگل هوم نیز در جواب سنش را به شما خواهد گفت، حتی با این که شما مستقیما اسم «تام هنکس» را نگفتید. الکسا اما توانایی انجام این کار را ندارد.

به طور کلی Alexa یه سری چیز ها را می داند اما Google بدون شک بیش تر می داند.

Amazon Echo برای کاربران خانه های هوشمند بهتر است، البته فعلا

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

آمازون اکو به اندازه کافی در بازار موجود بوده است که توانسته است مجموعه کاملی از دستگاه های خانه ی هوشمند پشتیبانی شده برای خود درست کند که شامل محصولاتی از Nest، Philips، Smart Things، Belkin، Wink، Insteon و بسیاری شرکت های دیگر می شود. گوگل هوم اما متاسفانه هنوز در اول راه خود قرار دارد و تنها محصولاتی از شرکت های Nest، Smart Things و Philip Hue را پشتیبانی می کند.

اما هر دو ستگاه با IFTTT (با نام کامل If This Then That، سرویس آنلاینی است که می تواند هر نوع از مصحولات و خدمات متفاوت را با هم متصل کند) یکپارچه سازی شده اند که به آن ها اجازه ی اتصال به تعداد زیادی محصولات و خدمات مختلف را می دهد که اگرچه به اندازه ی یکپارچه سازی بومی خود دستگاه بدون عیب و یکپارچه نبوده اما در هر صورت باعث کم شدن نا توانی گوگل هوم در زمینه ی خانه ی هوشمند می شود.

در نتیجه اگر شما قصد استفاده از دستیار مجازی خانگی خود برای کنترل تمامی وسایل خانه ی هوشمند خود دارید (که برخی ها معتقدند که چیزی است که این دستیار ها را به این اندازه عالی می کند) ، پس آمازون اکو احتمالا انتخاب مناسب تری خواهد بود که می خواهید بگیرید ، حداقل تا زمانی که گوگل هوم پشتیبانی بیش تری برای دستگاه های هوشمند بیش تری را به دست بیاورد.

هر دو سلیقه ی بسیار خوبی در موسیقی دارند

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

به صورت پیش فرض ، اسپیکر اکو از سرویس Amazon Prime Music و اسپیکر گوگل هوم از Google Play Music استفاده می کنند که هر دوی آن ها منبعی بسیار عالی برای پخش موسیقی می باشند. بزرگ ترین تفاوت آن ها این بوده که هر کدام از آن ها چند آهنگ در کاتالوگ خود دارند. سرویس Amazon Prime Music تنها چیزی حدود دو میلیون آهنگ در دسترس دارد در صورتی که Google Play Music تعداد حیرت انگیز ۳۵ میلیون آهنگ را دارا می باشد. اما در هر صورت شما می توانید محبوب ترین آهنگ ها را در هر دو سرویس به راحتی پیدا نمایید.

اما Amazon Music Unlimited سرویس جدید تری از سوی این کمپانی بوده که ادعای در اختیار داشتن ده ها میلیون آهنگ را می کند. اما حتی اگر شما عضو سرویس Prime هم بوده ، در هر صورت باید هزینه ی ماهانه ای برای آن پرداخت نمایید. علاوه بر این هر دو سرویس Prime Music و Google Play Music نیاز به پرداخت ماهانه ای دارند که برای مجموعه ی کوچک تر آمازون باید هزینه ی ۹۹ دلاری به صورت سالانه را بپردازید.

در کنار پیش فرض ها اما ، شما همچنان می توانید هر دوی اسپیکر های اکو و هوم را به حساب Spotify یا Pandora خود متصل کنید و حتی اگر یکی از این سرویس های پخش موسیقی محبوب را ترجیح می دهید مشکلی بر سر راهتان قرار نخواهد داشت.

Google Home دکمه های فیزیکی بهتری دارد

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

هر دو اسپیکر اکو و گوگل هوم دارای چند دکمه ی کنترل بر روی دستگاه بوده که به شما اجازه می دهند صدا را کم یا زیاد کنید و یا حتی میکروفون را در حالت سکوت قرار دهید. اگرچه که دکمه های گوگل هوم به شما اجازه ی انجام کمی کار های بیش تری را می دهند.

اکو شامل یک چرخ درجه ی صدا می شود که با چرخاندن آن می توانید صدا را کم یا زیاد کنید و دکمه ی حالت سکوت نیز درست در بالای دستگاه به همراه دکمه ی دیگری برای فعال یا غیر فعال کردن الکسا، قرار گرفته است و این تمامی دکمه های حاضر در اکو است.

بر روی گوگل هوم ، تمام سطح بالایی اسپیکر یک تاچ پد بوده و با استفاده از ژست های حرکتی توسط انگشت ها ، کنترل همه چیز انجام می شود که یادگیری آن آسان می باشد. با استفاده از این تاچ شد شما می توانید آهنگ پخش کنید یا آن را متوقف کنید ، صدا را تنظیم کنید و گوگل هوم را فعال کنید تا شروع به گوش دادن کند. اما دکمه ی حالت سکوت میکروفون در پشت دستگاه قرار گرفته است که جایی تقریبا نا مناسب برای آن می باشد.

Google Home به شما اجازه ی پخش محتویات به Chrome Cast را می دهد

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

یکی از بزرگ ترین قابلیت های انحصاری گوگل هوم قابلیت یکپارچه شدن آن با دستگاه های Chrome می باشد که به شما این توانایی را می دهد هر چه را که می خواهید بر روی تلویزیونتان با استفاده از صدای خودتان تغییر دهید. این قابلیت با اسپیکر اکو هم ممکن می باشد اما به انجام رساندن آن به زمان و تلاش های زیادی نیاز دارد.( و همچنین نوعی PC سینمای خانگی)

اما اگر شما یک Chrome Cast دارید می توانید به Google Home با گفتن چیزی مثل «اوکی گوگل، ویدئو های گربه را در کروم کست اتاق حال پخش کن» بگویید ویدیو یا آهنگی را پخش کند و گوگل هوم نیز مشغول پخش ویدئو های مختلف گربه از YouTube بر روی تلویزیون شما خواهد شد.

Amazon Echo با سرویس های بسیار بیش تری یکپارچه می شود

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

درست همانند پشتیبانی خانه هوشمندی که هر کدام از این دستگاه ها دارد، پشتیبانی برای خدمات و سرویس های عمومی هم در گوگل هوم کمی کم تر می باشد ، اما کار های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید بر روی آمازون اکو انجام دهید.

با اسپیکر گوگل هوم شما می توانید در مورد نتایج بازی های ورزشی و اخبار سوال کنید و حتی از آن درخواست یک ماشین Uber کنید، اما با آمازون اکو شما نه تنها می توانید تمام این کار ها را انجام دهید بلکه حتی کار های بسیار بیش تری نیز از دستش بر می آید. از جمله می توانید از الکسا درخواست کنید فید توییتر شما را بلند برای شما بخواند و یا حتی  شما را در طی ورزش ۷ دقیقه ای روزانه تان راهنمایی کند، که همه ی این قابلیت ها و امکانات به خاطر مهارت های مستقل الکسا (Third-Party Alexa Skills) بوده که شما می توانید دانلود نمایید.

البته گوگل هوم نیز به احتمال زیاد در آینده بسیاری از این قابلیت های اینچنینی را اضافه خواهد کرد ، اما در حال حاضر در زمینه ی کار هایی که دو دستگاه می توانند برایتان انجام دهند، اکو برنده ی میدان می باشد.

هر دو بلندگو های قابل قبولی دارند

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

مدل سایز کامل Echo و Google Home هر دو دارای اسپیکر های قدرت مندی بوده که دارای صدای بسیار خوبی می باشند ، مشصخا به خوبی سیستم اسپیکر های اختصاصی نبوده ، اما به اندازه کافی خوب می باشند تا زمانی که شما در حال گشت و گذار در خانه می باشید، صدای خوبی را ارائه دهند.

اگر چه اسپیکر های تعبیه شده بر روی گوگل هوم با بلند تر شدن میزان صدا ، کمی از کیفیتشان کاسته می شود ، در نتیجه اگر به دنبال کیفیت قابل قبول صدا هستید بهتر است صدای آن را چندان بالا نبرید.

البته اگر شما Echo Dot را دارید، می توانید اسپیکر های اختصاصی خارجی به آن منتصل نمایید که البته سیستم استریو شما نیاز به داشتن جک AUX دارد. اسپیکر سایز کامل اکو و گوگل هوم اما دارای پورت های خروجی صدا نبوده و قادر به وصل کردن آن ها به سیستم های بلندگوی اختصاصی نخواهید بود و باید تنها به اسپیکر های داخلی آن ها بسنده کنید.

Google Home ارزان تر است

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

احتمالا یکی از بزرگ ترین نکات حیرت انگیز Google Home قیمت آن می باشد. برچسب قیمت ۱۲۹ دلاری آن چیزی حدود ۵۰ دلار از قیمت اسپیکر سایز کامل اکو کم تر بوده و با نگرانی بسیاری از مصرف کنندگان در مورد قیمت محصول به عنوان اولین و مهم ترین فاکتور ، گوگل هوم دارای برتری در این زمینه بوده.

البته Echo Dot دارای برچسب قیمتی تنها ۵۰ دلاری بوده اما در آن دیگر شاهد آن بلندگو های داخلی قدرت مند به کار گرفته شده در اکو و گوگل هوم نمی باشیم.

اما احتمال می دهیم که آمازون سر انجام به گونه ای به رقابت با این موضوع بپردازد (آن ها در حال حاضر قیمت دستگاه را از میزان ۲۰۰ دلار اولیه به ۱۸۰ دلار به صورت همیشگی کاهش داده اند) و دیدن این که این دستگاه در آینده تا چه اندازه ارزان خواهد شد جالب خواهد بود.

نتیجه

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

چیز های کوچک دیگری نیز می باشند که در این مقایسه از اهمیت بر خوردار می باشند، برای مثال عبارت «OK Google» به خوبی و آسانی عبارت «Alexa» در دهان نمی چرخد که باعث تفاوت بسیار بزرگ تر از آن چیزی که شما فکر می کنید می شود. از سوی دیگر Google Home به همراه پایه ی قابل شخصی سازی موجود می باشد که اگر می خواهید با محیط خانه تان هماهنگ تر باشد ، امکان خوب و مناسبی باشد.

در پایان، هر دوی این دستگاه ها انتخاب های بسیار خوبی می باشند و تنها بستگی به نحوه ی استفاده ی شما از آن دارد که انتخاب کدام برای شما بهتر است. Echo برای یکپارچه سازی با خانه هوشمند بهتر بوده و اسپیکر های کمی بهتری دارد و با سرویس ها و خدمات بسیار زیادی از طریق مهارت های مستقل الکسا ادغام می شود ، اما دانش جستجوی گسترده و عظیم Google Home احتمالا چیزی است که آمازون هیچ گاه به آن  نخواهد رسید و پشتیبانی کروم کست نیز در صورت علافه ی شما قابلیت بسیار کاربردی می باشد.

Amazon Echo یا Google Home : کدام یک را باید بخرید؟ - تکفارس 

انتخاب شما کدام است؟ Amazon Echo یا Google Home؟

منبع : How To Geek

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید