برای اولین بار در پنج سال گذشته، آیفون پرفروش ترین گوشی در چین نبوده است! - تکفارس 
برای اولین بار در پنج سال گذشته، آیفون پرفروش ترین گوشی در چین نبوده است! - تکفارس 

برای اولین بار در پنج سال گذشته، آیفون پرفروش ترین گوشی در چین نبوده است!

دانیال دهقانی
۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - 23:33
برای اولین بار در پنج سال گذشته، آیفون پرفروش ترین گوشی در چین نبوده است! - تکفارس 

برای اولین بار در پنج سال گذشته، آیفون پرفروش ترین گوشی در چین نبوده است! با ادامه این خبر همراه تک فارس باشید.

افزایش فروش آیفون در هند تبدیل به یک اولویت اصلی برای اپل شده است. این به آن خاطر است که فروش این محصول در چین در حال کاهش است. بر اساس گزارش جدیدی که کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، آیفون برای اولین بار در پنج سال گذشته در سال ۲۰۱۶ نتوانسته پرفروش ترین گوشی در چین باشد. آیفون ۶ اس در چین نتوانسته پرفروش ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۶ باشد. این مقام به گوشی اوپو آر ۹ (Oppo R9) رسیده است. این گوشی توانسته در بازار چین ۱۷ میلیون دستگاه را به فروش برساند، که یعنی ۴ درصد از بازار در اختیار این گوشی بوده، در حالی که فروش آیفون ۶ اس ۱۲ میلیون نسخه بوده است.

چیزی که این موضوع را برای اپل سخت تر می کند، آن است که این کمپانی در حرکتی که از سوی دیگر شرکت ها مبنی بر افزایش عرضه گوشی های هوشمند در این کشور است شرکت نکرده است. عرضه گوشی های هوشمند در چین، سال گذشته با ۶ درصد رشد به ۴۶۵ میلیون واحد رسید. اوپو عرضه گوشی های خود را به میزان ۱۰۹ درصد افزایش داد، که با این حساب از ویوو (Vivo با ۷۱ درصد افزایش) و هواوی (با ۲۱ درصد افزایش) پیشی گرفت. در ادامه، عرضه محصولات اپل به بازار چین در سال گذشته با ۲۱ درصد کاهش مواجه شد، که باعث شد این کمپانی به زحمت از شیائومی بالاتر قرار بگیرد. این کمپانی که روزی “اپل چین” لقب گرفته بود، اکنون در مقایسه با سال قبلی خود ۲۱ درصد عرضه محصولاتش به این کشور را با کاهش مواجه کرده، باورتان می شود!؟

“در حالی که اساس [سلیقه] کاربران گوشی های هوشمند به سمت حد اعلا و بلوغ پیش می رود، هنوز هم حجم زیادی از عامه مردم به سراغ مدل های رو به پایین می روند، که این عرصه را برای بازیگرانی چون اپل در بازار تنگ می کند.” -کانترپوینت ریسرچ

ویژگی های کلیدی در بازار گوشی های هوشمند [برای جذب مخاطب] شارژ سریع (Fast Charging)، صفحه نمایش اولد (OLED)، باتری های بهتر و دوبین های دوگانه هستند که اکنون نیز [در بسیاری از گوشی ها] در دسترس قرار دارند. ولی اکثر این قابلیت ها در آیفون ۶ اس غایب بودند. آیفون ۷ پلاس هم باتری بهتری دارد و هم دوربین دوگانه دارد، ولی در چین به خاطر قیمت، از دسترس بسیاری خارج است. در آیفون ۸، وجود صفحه نمایش اولد (OLED) که شایعه شده، یک نکته مثبت است. من فکر می کنم که [آیفون] بعدی برای اپل بسیار کلیدی خواهد بود.” – نیل شا (Neil Shah)، سرپرست تحقیقات کانترپوینت ریسرچ

کانترپوینت ریسرچ اعتقاد دارد که عدم موفقیت اپل در همگام بودن با افزایش رشد فروش گوشی های هوشمند در چین، به خاطر افزایش شدید تقاضا برای گوشی های میان رده ای در این کشور بوده است. نیل شا، سرپرست تحقیقات کانترپوینت ریسرچ، اعتقاد دارد که اگر طبق شایعات آیفون ۸ یک صفحه نمایش اولد (OLED) داشته باشد، این یک نکته مثبت به شمار می رود.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا این کاهش فروش آیفون در چین برای اپل نگران کننده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید