Oculus ، مقصد بعدی هوگو بارا به عنوان معاون ارشد بخش واقعیت مجازی فیسبوک - تکفارس 
Oculus ، مقصد بعدی هوگو بارا به عنوان معاون ارشد بخش واقعیت مجازی فیسبوک - تکفارس 

Oculus ، مقصد بعدی هوگو بارا به عنوان معاون ارشد بخش واقعیت مجازی فیسبوک

امیر رزاق
۷ بهمن ۱۳۹۵ - 22:21
Oculus ، مقصد بعدی هوگو بارا به عنوان معاون ارشد بخش واقعیت مجازی فیسبوک - تکفارس 

مسئول پیشین توسعه ی اندروید کمپانی گوگل، هوگو بارا، بالاخره شک ها و تردید های در مورد مقصد بعدی خودش را کنار زد و حالا پس از بازگشت از پست معاون ارشد بخش جهانی شرکت چینی شیائومی به سیلیکون ولی، این بار به سراغ یک پست در حوزه ی واقعیت مجازی می رود. اما این شغلی معمولی هم در حوزه ی واقعیت مجازی نیست بلکه معاون ارشد بخش واقعیت مجازی کمپانی فیسبوک. با توجه به این که در حال حاضر فیسبوک صاحب Oculus نیز است، هوگو بارا شاهد هیچ کمبود استعدادی در مقصد بعدی خود نخواهد بود.

در حال حاضر جنگی واقعی و تمام عیار در میان غول های سیلیکون ولی در زمینه ی واقعیت مجازی و واقعیت افزوده در حال شکل گیری می باشد که پیش از این مدیران هر دو کمپانی Google و Apple آن را به عنوان میدان مبارزه ی بعدی تکنولوژی معرفی کرده بودند. در نتیجه به جای تلاش برای فروش گوشی های مقرون به صرفه ی شیائومی در بازار هند ، در کنار شانس بسیار کم رنگ برای معرفی آن ها در بازار های غربی ، هوگو بارا تصمیم گرفت شانس خود را در زمینه ی تکنولوژی بزرگ بعدی سیلیکون ولی امتحان کند که چندان جای تعجب ندارد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل کمپانی فیسبوک، در پستی این خبر را اعلام کرد و اظهار داشت : هوگو بارا نیز با باور من هم عقیده است که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده پلتفرم محاسباتی بزرگ بعدی خواهد بود. آن ها به ما این امکان را می دهند تا چیز هایی کاملا جدید را تجربه کنیم و خلاق تر از همیشه باشیم. پیش از این نیز مارک زاکربرگ گفته بود که باور دارد چیزی حدود ۱۵ سال طول خواهد کشید تا واقعیت مجازی به جایی که انتظارش را داریم و باید باشد برسد، در نتیجه هوگو بارا زمان زیادی دارد که در این زمینه کار کند و بالاخره به کانسپت واقعیت مجازی واقعا قابل استفاده ای برسند که دیگر نیاز نداشته باشیم برای استفاده از آن گجتی بزرگ و سنگین را بر روی سرمان بگذاریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید