۲۰۱۶ به روایت اپلیکیشن؛ رکورد شکن ها و محبوب ها - تکفارس 
۲۰۱۶ به روایت اپلیکیشن؛ رکورد شکن ها و محبوب ها - تکفارس 

۲۰۱۶ به روایت اپلیکیشن؛ رکورد شکن ها و محبوب ها

عرفان کرد
۲۹ دی ۱۳۹۵ - 10:46
۲۰۱۶ به روایت اپلیکیشن؛ رکورد شکن ها و محبوب ها - تکفارس 

با پایان یافتن سال ۲۰۱۶ میلادی، گروه App Annie گزارشی منتشر کرده که طی آن، وضعیت اپلیکیشن ها در سال ۲۰۱۶ را مورد بررسی قرار می دهد. با تکفارس همراه شوید.

میزان دانلود اپلیکیشن ها بر روی سیستم عامل های iOS و اندروید، در سال ۲۰۱۶، به۹۰ میلیارد رسید که ۱۵ درصد بیشتر از این میزان در پایان سال ۲۰۱۵ بوده است.  بنا بر نتیجه تحقیقات گروه تحقیقاتی App Annie، میزان درامد شرکت هایی که در سال ۲۰۱۶ برای هر دو سیستم عامل iOS و اندروید اپلیکیشن توسعه می دادند، به ۸۹ میلیارد دلار می رسد که رقم بی سابقه ای است. همچنین میزان وقت صرف شده برای توسعه اپلیکیشن ها به ۹۰۰ میلیارد ساعت رسیده که ۲۰ درصد بیش از بیشترین میزان ثبت شده در سال ۲۰۱۵ میلادی می باشد.

بنا بر گزارش App Annie، در حالی که میزان درامد شرکت های توسعه دهنده اپلیکیشن های iOS و اندروید در سال ۲۰۱۶ به ۸۹ میلیارد دلار رسیده، مجموع درامد ها، با احتساب ۳۰% سهم شرکت های سازنده دستگاه ها، به ۱۲۷ میلیارد دلار می رسد. این مبالغ شامل میزان درامد های تبلیغاتی اپلیکیشن های اندروید نیز می شود.

این گزارش نشان می دهد که بازار اپلیکیشن ها در کشور هایی مانند هند، اندونزی، مکزیک و برزیل گسترش یافته است و  بازار های بزرگتر شاهد رقابت اپلیکیشن ها با صنعت های قدیمی تر هستند. اپلیکیشن های بانکی نیز، در کمال تعجب، محبوبیت بالایی بین کاربران پیدا کرده اند و در رده های بالای پرطرفدار ترین اپلیکیشن های ایالات متحده قرار گرفته اند. YouTube پادشاه اپلیکیشن های سرگرمی سال ۲۰۱۶ بوده است و و تا حدی توانسته در چین نیز، از اپلیکیشن پرطرفدار iQiyi پیشی بگیرد. هرچند که Netflix در مجموع میزان فروش در ایالات متحده، از Youtube بالاتر رفته و در صدر ایستاده.

بازی ها نیز سهم زیادی در این آمار و ارقام داشته اند و ۷۵ درصد از درامد اپلیکیشن های iOS و ۹۰ درصد از درامد اپلیکیشن های اندروید را فرا گرفته اند. همچنین بازی Pokemon GO توانسته ۹۵۰ میلیون دلار درامد کسب کند که بیشترین مقدار سال ۲۰۱۶ بوده است.

اپلیکیشن Spotify نیز بیشترین بیشترین میزان درامد سالیانه را در میان تمام اپلیکیشن ها داشته است.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید