اندی رابین، پدر اندروید، قصد دارد تا یک گوشی برای رقابت با آیفون و گوگل پیکسل بسازد! - تکفارس 
اندی رابین، پدر اندروید، قصد دارد تا یک گوشی برای رقابت با آیفون و گوگل پیکسل بسازد! - تکفارس 

اندی رابین، پدر اندروید، قصد دارد تا یک گوشی برای رقابت با آیفون و گوگل پیکسل بسازد!

دانیال دهقانی
۲۶ دی ۱۳۹۵ - 23:49
اندی رابین، پدر اندروید، قصد دارد تا یک گوشی برای رقابت با آیفون و گوگل پیکسل بسازد! - تکفارس 

اندی رابین، پدر اندروید، قصد دارد تا یک گوشی برای رقابت با آیفون و گوگل پیکسل بسازد! با ادامه خبر همراه تک فارس باشید.

پس از گذشت چهار سال از استعفا از رهبری تیم اندروید، و دو سال از ترک گوگل به طور کامل، حال اندی رابین (Andy Rubin) آماده عرضه گوشی هوشمند رده بالای خودش شده است.طبق اعلام بلومبرگ (Bloomberg)، این گوشی توسط Essential Products Inc. عرضه خواهد شد، کمپانی جدیدی که رابین به زودی آن را به طور رسمی معرفی خواهد کرد. این گزارش با شایعاتی که پیش تر در مورد اندی رابین و گوشی هوشمندش منتشر شده بود، مطابقت دارد.

در حال حاضر، اسنشال یک کمپانی کوچک است که ۴۰ کارمند دارد و برخی از آن ها سابقه کار در شرکت هایی چون گوگل، اپل و سامسونگ را داشته اند. اندی رابین به عنوان مدیر عامل اسنشال چندی پیش در CES 2017 حضور یافته بود و با خرده فروشی های آمریکایی نظیر اسپرینت (Sprint) در مورد گوشی هوشمند جدیدش صحبت کرده بود.

بلومبرگ اعتقاد دارد که گوشی اسنشال یک صفحه نمایش بدون لبه داشته و در ساخت آن از مواد درجه یک استفاده خواهد شد، که آن را برای رقابت با گوشی های برتر بازار همچون سری گلکسیِ سامسونگ و آیفونِ اپل و پیکسلِ گوگل آماده خواهد کرد. بنابراین، حداقل یک مدل اولیه از آن صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی خواهد داشت، ولی در همین حال کوچک تر آن از آیفون ۷ پلاس خواهد بود چرا که به هر صورت “فاقد لبه” است. اسنشال در حال آزمایش مقادیر مختلفی از فشار برای سنجش میزان حساسیت به فشار صفحه نمایش گوشی خود است، احتمالاً برای طراحی قابلیتی چون لمس سه بعدی در آیفون. همچنین در تست ها از کناره های تمام فلزی استفاده شده (برای تمام کناره های گوشی) و پشت آن هم کاملاً سرامیکی بوده است.

نکته جالب دیگری که در مورد گوشی هوشمند رده بالای اسنشال به آن اشاره شده آن است که به نظر از تجهیزات جانبی زیادی هم پشتیبانی خواهد کرد، چیزی شبیه به موتو مودز (Moto Mods) در سری های موتوی موتورولا. بلومبرگ اعلام کرده اسنشال در حال کار بر روی یک پورت ویژه است که هم نقش پورت شارژر را ایفا می کند و هم متصل کننده تجهیزات جانبی خواهد بود. یکی از این تجهیزات جانبی به نظر یک دوربین ۳۶۰ درجه ای خواهد بود.

اولین گوشی هوشمند اسنشال شاید تا اواسط سال ۲۰۱۷ عرضه شود. بلومبرگ عقیده دارد با وجود آن که هنوز تصمیمی برای قیمت این گوشی اتخاذ نشده، ولی احتمالاً آن قیمتی معادل یک آیفون ۷ خواهد داشت. این گوشی ها شاید توسط فاکس کان (Foxconn) ساخته شوند، شرکتی که آیفون های اپل را نیز می سازد. تا این لحظه، مشخص نشده که آیا این گوشی ارتباطی به اندروید خواهد داشت یا خیر. به هر حال، رابین سال گذشته در مورد پلتفرم های کامپیوتری جدید صحبت کرده بود، و به این مسئله اشاره کرده بود که یکی از آن ها “در مورد اطلاعات و یاد دادن چیزهای مختلف توسط مردم به هوش مصنوعی” خواهد بود. با توجه به تجربه و مهارت رابین، می توانیم حتی انتظار این را هم داشته باشیم که گوشی هوشمند اسنشال یک سیستم عامل کاملاً جدید را به دنیای موبایل هدیه دهد.

اندی رابین که از سوی بسیاری به عنوان پدر اندروید شناخته می شود، یکی از پایه گذاران تیم اندروید (Android Inc.) بود و کار بر روی این سیستم عامل را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرد. دو سال بعد یعنی سال ۲۰۰۵ گوگل تیم اندروید را خرید، و رابین را برای نظارت بر روی توسعه سیستم عاملی که هم اکنون پرطرفدارترین سیستم عامل جهان است مامور کرد. حالا، به نظر رابین آماده پیاده کردن ایده های خود در قالب یک گوشی هوشمند است که متعلق به خودش است و نه شرکت دیگری، و ما هم به شدت مشتاق آن هستیم تا ببینیم او چه افکاری در سر دارد.

نظر شما در این رابطه چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید