۷ جریان بزرگ CES 2017 - تکفارس 
۷ جریان بزرگ CES 2017 - تکفارس 

۷ جریان بزرگ CES 2017

امیر رزاق
۱۵ دی ۱۳۹۵ - 19:00
۷ جریان بزرگ CES 2017 - تکفارس 

سال نو اینجاست و به این معنیست که CES باز هم نزد ما می آید.بزرگترین رویداد تکنولوژی جهان این هفته باری دیگر باز می گردد و در ادامه همه چیز هایی که نیاز دارید در مورد مراسم CES 2017 بدانید را برای شما فراهم کرده ایم. با CES و ۷ جریان بزرگ اصلی آن همراه باشید.

تنها چند روز دیگر قرار است حدود ۲۰۰ هزار نفر در شهر لاس وگاس برای بزرگ ترین رویداد سال صنعت تکنولوژی گرد هم بیایند. امسال پنجاهمین سالگرد این رویداد بوده و قرار است پر از تکنولوژی ها، خدمات و محصولاتی باشد که ۵۰ سال پیش در سال ۱۹۶۷ میلادی تخیلی شناخته می شدند، همه چیز از خودرو های خودران گرفته تا دستیار های شخصی صوتی و انواع و اقسام دوربین و پهبادها.

تمامی آن وسایل الکترونیکی که سال ها پیش در فیلم ها توسط شخصیت های همچون جیمز باند، کاپیتان کرک و جرج جتسون در دهه ی ۶۰ میلادی به کار گرفته می شدند ، امروزه در مراسم CES به نمایش گذاشته می شوند. و اکثر آن ها هم محصولاتی هستند که می توانید هم اکنون یا به زودی بخرید. و همچنین همه ی حاضرین می توانند تصاویر و ویدئو های بهترین محصولات روز تکنولوژی را با مردم در سر تا سر دنیا به اشتراک بگذارند. به ۲۰۱۷ خوش آمدید.

البته بسیاری از همین تکنولوژی ها در سال های گذشته هم به نمایش گذاشته شده بودند ، از آن جایی که CES بیش تر به عنوان پروسه ای تکاملی برای جریانات و پروژه های مختلف در بازه ای ۳ تا ۵ ساله شناخته می شود. پس در حالی که به سختی می توان بسیاری از این تکنولوژی ها را جدید نامید اما اکثر آن ها هم اکنون پخته تر و بهتر از سال های گذشته شده اند. اما در ادامه به بررسی موضوعات و دسته بندی هایی می پردازیم که انتظار داریم جریانات اصلی رویداد CES سال ۲۰۱۷ میلادی باشند.

1967-dbdf365469eb4fe062790338c9495b1e

خانه های هوشمند یکی از جلوه های آینده ی متصل

نکنولوژی خانه هوشمند همه جا حضور خواهد داشت

منتظر باشید تا محصولات خانگی هوشمند در همه جا حضور داشته باشند ، به زبانی دیگر باید بگوییم که دستگاه های بیش تری که از ان ها به صورت روزمره استفاده می کنیم ، با IoT (اینترنت اشیا) ارتقا پیدا می کنند، حال چه این قابلیت کاربردی باشد یا خیر. اتصال WiFI و کنترل از طریق اپلکیشن ها در لوازم آشپزخانه ی کوچک متدال تر و معمول تر خواهد بود اما انتظار هوشمند شدن یخچال و فریزرها، ماسبن های لباس شویی و خشک کن ها را نیز داشته باشید. همین جریان برای زنگ درب خانه ها، لامپ های روشنایی، پنکه های سقفی، هشدار دهنده های دود و هر چیز دیگری که می توانید فکرش را بکنید نیز برقرار می باشد.

assistants

جدال میان دستیار های صوتی و پلتفرم های اینترنت اشیا برای قدرت

دستیار های صوتی و پلتفرم های اینترنت اشیا بر سر قدرت مبارزه می کنند

جنگ های فرمت ها مدت طولانی است که بخشی از حوزه ی محصولات الکترونیکی مصرفی بوده اند، و به خصوص در CES، از نوار های VHS در مقابل Beta گرفته تا دیسک های HD DVD در مقابل Blu-Ray، سیستم عامل های Windows و Mac و Android و iOS در مقابل یکدیگر ، این روبرویی ها همیشه وجود داشته است. و در دوران در حال شکل گیری خانه های هوشمند، جدید ترین جنگ فرمت میان دستیار های صوتی دیجیتالی کنترل شده با صدا و پلتفرم های اساسی خانه ی هوشمند است.

مطمئنا در CES 2017 شاهد سخنرانی شرکت ها و کمپانی ها در مورد مزایای مختلف و سازگاری با پلتفرم Alexa/Echo شرکت Amazon (پیشرو کنونی حوزه ی خانه ی هوشمند با فاصله ای زیاد) و یا هوم کیت Siri کمپانی اپل، Google Home و حتی شاید کورتانای Microsoft (نکته ی جالب این جاست که هیچ کدام از این چهار کمپانی به صورت رسمی مراسم در CES 2017 ندارند) خواهید بود. همچنین Samsung، یکی از بزرگ ترین نمایش دهنده در این مراسم، می تواند دستیار خریداری شده ی جدید خود، Viv، را به نمایش بگذارد.

f6a87ff8-f796-42ad-a33f-212f37527df7

خودروی آینده نگرانه ی فارادی فیوچر رقیبی برای خودرو های تسلا

باز هم خودرو های خودران و الکتریکی بیش تر

نمایشگاه بین المللی خودروی آمریکای شمالی از ۸ ژانویه آغاز می شود، درست زمانی که CES در حال به پایان رسیدن است. اما در سال های اخیر با گذشت هر سال، CES در حال گرفتن سهم بیش تری از کانون توجه تکنولوژی های خودرویی می باشد و ۲۰۱۷ نیز از این قائده مستثنی نبوده و باز هم شاهد تکنولوژی های اینچنینی بیش تری خواهیم بود. انتظار به نمایش در آمدن سیل عظیمی از تکنولوژی های متعدد خودرو های خودران و الکتریکی را در لاس وگاس داشته باشید، به همراه خبر های زیاد از سوی بزرگان این صنعت از جمله فیات کرایسلر، بی ام و، فورد، تویوتا، نیسان و هیوندا. همچنین باید منتظر به روز رسانی در مورد وضعیت برنامه های خودرو های شرکت Faraday Future ، به همراه خبر های تکنولوژی های مرتبط با خودرو از سوی کمپانی هایی همچون Nvidia و Continental و Harman و Delphi نیز باشیم.

dell27ultrathin

تلویزیون و مانیتور های باریک تر و بهتر از همیشه در CES 2017

تلویزیون ها بزرگ تر، روشن تر و بهتر می شوند

هر ساله مرکز همایش Las Vegas، جایی که CES در آن برگزار می شود، مملو از تلویزیون های غول پیکر است و مراسم سال ۲۰۱۷ نیز به همین روند ادامه خواهد داد. کمپانی های مطرح Samsung و Sony و همچنین کمپانی های در حال رشد چینی همچون TCL و Hisense همگی تکنولوژی های بر پایه ی LCD خود همانند Quantom Dot را به نمایش خواهند گذاشت ، که همه ی آن ها برای به پایین کشیدن OLED، پادشاه کنونی کیفیت تصویر که هم اکنون تحت کنترل LG و تحت لایسنس آن می باشد، هستند.

رزولوشن ۴K، فناوری HDR و تکنولوژی های استریم درونی تلویزیون (مثل Roku، Chromecast و یا Android) به مسیر خود برای رسیدن به دستگاه های میان رده و یا حتی پایین رده و اقتصادی در بسیاری از مدل ها ادامه می دهند. و البته انتظار نمایش هایی از برخی تکنولوژی های دیوانه وار نسل آینده و پروژکتور های جالب را نیز داشته باشید.

لپ تاپ گیمینگ فوق العاده قدرتمند 9000 دلاری ایسر

لپ تاپ گیمینگ فوق العاده قدرتمند ۹۰۰۰ دلاری ایسر

دریایی از لپ تاپ های جدید

به دلایل نا معلوم معمولا در نمایشگاه CES خبری از کنفرانس فروشندگان کامپیوتر های شخصی (PC) نیست، اما با این حال منتظر رونمایی سیل عظیمی از لپ تاپ های جدید و لپ تاپ-تبلت های هیبریدی دو در یک از سوی شرکت هایی همچون Acer، Asus، Lenovo، Dell و HP باشید. تقریبا تمامی دستگاه های معرفی شده نیز محصولات دنیای واقعی خواهند بود که خواهید توانست به زودی و در اوایل سال آن ها را خریداری نمایید.

همچنین طبق سال های گذشته می توانیم چشم به انتظار برخی کانسپت های تکنولوژی های غیر معمول آینده نگرانه (نگاهمان به Razer است!) و خبر ها و نمونه های اولیه ای از سوی سازندگان چیپست (اینتل و کوالکام) باشیم، به خصوص که اخیرا مایکروسافت خبر از پشتیبانی Windows 10 برای چیپ های ARM کمپانی کوالکام داده است.

اشاره ی هوگو بارا نایب رییس شیائومی به محصولی جدید در CES 2017

اشاره ی هوگو بارا نایب رییس شیائومی به محصولی جدید در CES 2017

برندهای چینی در کانون توجه جهانی خواهند بود

زمان زیادی است که چین به عنوان قطبی در تولید برای دنیای مصرف کنندگان الکترونیک می باشد، اما نمایشگاه CES در سال های اخیر رشد برند های برخاسته از چین را هم شاهد بوده است. نگاهتان به کمپانی هایی نظیر Xiaomi و TCL، Hisense، LeCo و Huawei باشد که از کانون توجه CES استفاده می کنند تا به برند خود شناخت جهانی بهتری بدهند و حتی فراتر از این میزان در بیرون از بازار خانگی خود نیز گسترش یابند.

trump-apple-google

مهیا شدن برای ترامپ!

از جهاتی میدان نمایش CES تنها به عنوان دور کننده ی توجه از فعالیت های واقعی این مراسم بوده  که در اصل در کافه ها، رستوران ها، سوئیت های هتل و میز های شرط بندی ، جایی که کمپانی ها با یکدیگر و مشتریان آینده نگر و حتی خبرنگاران دیدار می کنند و به تبادل اطلاعات می پردازند، شکل می گیرد.

می توانید مطمئن باشید که موضوع اصلی بحث ها و صحبت های امسال در مورد ریاست جمهوری دونالد ترامپ، که در همین ماه کار خود را آغاز خواهد کرد، می باشد. این به این معنی بوده که حجم عظیمی از قوانین و مقررات که مستقیما بر صنعت تکنولوژی جهانی تاثیر گذارند (همه چیز از سیاست های تجاری گرفته تا تعرفه ها، امنیت اطلاعات، قوانین بی طرفی شبکه، سیاست های مالیاتی، رمز گذاری، قوانین مالی و مهاجرت) ممکن است دستخوش تغییر شوند. حتی اگر سرعت و وسعت روند تغییر قوانین از حد انتظار رفته کم تر باشد، کمپانی ها باید خود را برای دنیای جدیدی آماده کنند که یک توییت رییس جمهوری می توانید قیمت سهام آن ها را به آسمان برساند و یا با سر به زمین بزند.

Ehang 184 پهباد طراحی شده برای حمل مسافر انسان یکی از عجیب ترین محصولات CES 2016

Ehang 184 پهباد طراحی شده برای حمل مسافر انسان یکی از عجیب ترین محصولات CES 2016

تمام چیز های دیگری که در CES خواهیم دید

خب، آن ها هایلایت های مراسم CES بودند که انتظار داریم جریانات اصلی این مراسم در این هفته باشند اما تنها چیز هایی نیستند که خواهید دید. شما همچنین می توانید انتظار این ها را نیز داشته باشید :

صحبت از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و چشم انداز کامپیوتری. این ها محصولات مشخصی نخواهند بود بلکه قابلیت هایی که به هوشمند تر شدن و قابل استفاده تر بودن محصولات متصل به اینترنت کمک خواهند کرد.

واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی. انتظار محصولات و خدمات بیش تری از این دسته بندی که در سال ۲۰۱۶ محصولاتی همچون HTC Vive، Oculus Rift، PlayStation VR و Pokemon GO پیشتازان بازار آن بودند را داشته باشید.

روبات ها. چه رباتی های کاربردی (همچون Roomba) و چه ربات های خیالی و نمایش (ربات های مفهومی همانند C-3PO برای نمایش)

سیل عظیمی از پهباد ها، چه بزرگ چه کوچک

تکنولوژی های پزشکی و سلامتی. همچون لوازم هوشمند پوشیدنی اما با قدرت شناسایی و اپلیکیشن های حرفه ای بیش تر

فناوری های مرتبط با حیوانات خانگی. همه چیز از خوراک دهنده ی خودکار گرفته تا زباله دان های خود پاک کن و ردیاب های سگ و گربه.

هدفون ، بلندگو و فناوری های مرتبط با صدا. هدفون ها و بلندگو های بدون سیم جریان اصلی هم اکنون بوده اما انتظار به نمایش گذاشتن برخی لوازم با سیم از سوی سازندگان لوازم رده بالا با برچسب های  قیمتی لوکس را هم داشته باشید.

لوازم جانبی، دانگل ها و جعبه ها در سایز ها و شکل های مختلف.

کنسول Nintendo Switch محصولی که در CES 2017 حضور نخواهد داشت

کنسول Nintendo Switch محصولی که در CES 2017 حضور نخواهد داشت

فراتر از CES در ژانویه :

در CES 2017 باید انتظار حجم خبری سبکی برای لوازم گیمینگ، دوربین، گوشی های هوشمند و گجت های پوشیدنی داشته باشید. البته درست است که بسیاری از این چیز ها در مراسم CES قابل مشاهده خواهند بود و حتی شاید شاهد عرضه ی محصولی با مشخصات بالا مخصوصا از سوی کمپانی های چینی نام برده شده که به دنبال سر و صدا کردن در این مراسم هستند، باشید. اما کمپانی های مطرح در این دسته بندی ها معمولا تمرکز خود را برای نمایش های بزرگ دیگر در هفته های آتی نگه می دارند، از جمله مراسم های CP+ (نمایشگاه دوربین در ژاپن) و MWC (کنگره ی جهانی موبایل در بارسلونا) که به ترتیب در اواخر فبریه و اوایل ماه مارس برگزار می شوند.

همچنین ما شاهد عرضه ی اولین محصولات بزرگ سال ۲۰۱۷ در هفته ی آتی خواهیم بود، در ابتدا با رویداد HTC در روز ۱۲ ژانویه که انتظار می رود از گوشی های هوشمند جدید خود در آن رونمایی نماید و همچنین رونمایی کامل از کنسول Nintendo Switch در مراسمی در تاریخ ۱۳ ژانویه.

اما با این وجود تمرکز تمام دنیای تکنولوژی در طی این هفته بر روی شهر لاس وگاس و مراسم CES 2017 خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید