شکایت خانواده مودیست از اپل؛ دو سال پس مرگ دختر ۵ ساله آن ها - تکفارس 
شکایت خانواده مودیست از اپل؛ دو سال پس مرگ دختر ۵ ساله آن ها - تکفارس 

شکایت خانواده مودیست از اپل؛ دو سال پس مرگ دختر ۵ ساله آن ها

عرفان کرد
۱۲ دی ۱۳۹۵ - 15:58
شکایت خانواده مودیست از اپل؛ دو سال پس مرگ دختر ۵ ساله آن ها - تکفارس 

دو سال از مرگ دختر خانواده مودیست می گذرد و آن ها به همین دلیل از اپل شکایت کردند. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

moisette

آخرین عکس مورایا مودیست در ۵ سالگی

۲۴ دسامبر ۲۰۱۴ روزی بود که زندگی جیمز و بتانی مودیست را برای همیشه تغییر داد. روزی که آن ها مورایا، دختر ۵ ساله خود را از دست دادند. این خانواده در ماشین نشسته بود و به علت ترافیک جاده، سرعتش را کم کرده بود که ناگهان خودرو یک راننده ۲۰ ساله، که نامش هرگز فاش نشده است، با سرعت ۶۵ مایل بر ساعت (۱۰۵ کیلومتر بر ساعت) با خودرو خانواده مودیست برخورد کرد. اما سوال اینجا است که: چرا فرد ۲۰ ساله سرعتش را کم نکرد؟ شواهد گویای این هستند که او در حال برقراری تماس به وسیله FaceTime بود. وقتی که پلیس از راه رسید متوجه شد که FaceTime هنوز هم بر روی iPhone 6 او در حال اجرا است.

خانواده مودیست طی شکایت نامه ای، اپل را مقصر مرگ دخترشان می دانند و و معتقدند اگر اپل اجازه کار با FaceTime را، در هنگام رانندگی به راننده نمی داد، اکنون این اتفاق پیش نمی آمد و دخترشان زنده می ماند. اپل چنین طرحی را پیشنهاد داده بود و این طرح را ثبت کرده بود اما از آن استفاده نکرد. خانواده مودیست در این شکایت نامه iPhone 6 را یک دستگاه معیوب می دانند. همچنین آن ها معتقدند که اپل، اهمیت به شاکی را در این تصادف نقض کرده و غفلت راننده در این حادثه، از ناتوانی اپل در استفاده از این طرح جدایی ناپذیر است.

شکایت نامه هیچ درخواستی مبین بر اضافه شدن این ویژگی به آیفون و مدل های جدید تر آن نکرده بلکه خواهان خسارت آسیب های جانی و روحی از دست دادن دختر خانواده مودیست می باشد. خوب است بدانید که هیچ قانونی مبین بر خلاف بودن استفاده از گوشی همراه در هنگام رانندگی، برای افراد بزرگتر از ۱۸ سال، ثبت نشده.

در بخشی از این پرونده آمده است که:

با وجود این که این تکنولوژی از سال ۲۰۰۸ قابل استفاده است و اپل نیز چنین طرحی را ثبت کرده، استفاده نکردن از این تکنولوژی نشان از ناتوانی اپل در ایجاد شرایط امن تر برای افراد در هنگام رانندگی دارد.

از دست دادن دختر ۵ ساله برای خانواده مودیست، یک داستان تراژیک و بسیار تلخ است. شاید هم آن ها می دانند که پول زیادی از شکایت از یک جوان ۲۰ ساله به آن ها نخواد رسید و آن ها باید دنبال جیب های بزرگتری باشند. وقتی حرف از جیب بزرگ است، چه جیبی بزرگتر از جیب اپل؟

نظراتتان را با ما به اشتارک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید