هر آنچه که از LG G6 می دانیم - تکفارس 
هر آنچه که از LG G6 می دانیم - تکفارس 

هر آنچه که از LG G6 می دانیم

امید بصیری
۴ دی ۱۳۹۵ - 17:00
هر آنچه که از LG G6 می دانیم - تکفارس 

در حالی که به پایان یک سال میلادی دیگر یعنی سال ۲۰۱۶ نزدیک می شویم و شایعات درباره ی گوشی های هوشمند سال بعدی به اوج خود می رسند زمان خوبی است تا مروری بر شایعات و اطلاعات مختلفی که تا کنون از گوشی های هوشمند سال آینده ی میلادی به بیرون درز کرده است داشته باشیم. در حالی که گلکسی S8 و گلکسی S8 Edge در مسیر تولید و عرضه به بازار قرار دارند شاید بهتر باشد تا ما تمرکز خود را بر روی LG و جانشین پرچم دار ماژولار امسال این شرکت یعنی LG G5 بگذاریم. اگرچه که نام پرچم دار بعدی این شرکت به تبعیت از سنت ها به عدد بعدی منتقل خواهد شد اما به نظر می رسد که تفاوت های این دو گوشی هوشمند با یکدیگر بیش از تغییر یک عدد باشند. پس در ادامه ی این مقاله با من و تکفارس همراه باشید تا با یک دیگر به درون کالبد LG G6 برویم!

quick-nav

برخی شایعات و گزارش ها حاکی از این هستند که ممکن است LG بر خلاف G5 در G6 از طراحی ماژولار استفاده نکند و این به معنی حذف قابلیت تعویض باتری و البته اضافه شدن قابلیت مقاومت در برابر نفوذ آب است در حالی که برخی دیگر از گزارش ها از ادامه حیات یافتن طراحی ماژولار بر روی این گوشی اما این بار با قابلیت ضد آب بودن آن خبر می دهند. نقطه ی مشترک هر دو مورد این گزارش ها وجود قابلیت ضد آب بودن در پرچم دار بعدی شرکت LG است! اما به هر حال اکنون برای حدس زدن این مسئله کمی زود و صد البته دشوار است. گرچه کار ما نیز ارائه کردن تمامی اخبار مرتبط با پرچم دار سال آینده ی این غول کره ای است و این دقیقاً همان کاری است که قصد داریم در ادامه انجام دهیم. با گفتن این مطلب بیایید نگاهی به هر آن چه که از LG G6 می دانیم بیاندازیم:

طراحی

lg-g5

غیر ماژولار

منابع متعددی از جمله تعداد زیادی از نشریات کره ای بر این نکته تاکید کرده اند که این شرکت در نسخه ی بعدی پرچم دار خود به هیچ وجه از طراحی ماژولار استفاده نخواهد کرد و از طراحی های رایج و سنتی بهره خواهد برد. این منابع دلایل متعددی را برای این اقدام LG بیان می کنند که مهم ترین آن ها شاید فروش پایین این محصول باشد. یکی دیگر از دلایل بیان شده سختی طراحی و ساخت این گوشی به دلیل ساختار ماژولار آن است. به هر حال به نظر می رسد که طراحی ماژولار LG G5 زیاد به مزاق چه سازندگان و چه مشتریان خوش نیامده است و از این رو باید با این طراحی حداقل تا مدتی خداحافظی کنیم. البته این که این شرکت طراحی ماژولار را برای تمامی پرچم داران آینده ی خود کنار خواهد گذاشت یا نه مسئله ای است که فقط زمان قادر به پاسخ دادن به آن است اما مبادرت به این اقدام چندان غیر عقلانی به نظر نمی رسد.

باتری غیر قابل جدا سازی

lg-g5-modules

برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که LG G6 بر خلاف LG G5 از باتری قابل تعویض توسط مشتریان بهره نخواهد برد که کاملاً در راستای گزارش قبلی مبنی بر عدم ماژولار بودن طراحی گوشی هم راستا است. اگرچه منابع دیگر علی الخصوص Korean Herald که ممکن است LG G6 نیز به مانند LG G5 از باتری قابل تعویض همانند آخرین گوشی رده بالای این شرکت یعنی LG V20 که باتری قابل تعویض داشت بهره ببرد. دلیل این کار نیز مسائل امنیتی عنوان می شود و یکی از دلایل آن ترسیدن شرکت ها از فاجعه ای است که بر سر سامسونگ به مسئله ی گلکسی نوت ۷ پیش آمد. نکته ی بعدی هم این که اگر قرار است LG G6 به طراحی ماژولار “نه” بگوید، بهتر است که این شرکت باتری گوشی هایش را در داخل آن و غیر قابل دسترس نگه دارد که این مسئله ما را به نکته ی بعدی می رساند.

ضد آب بودن

lg-v20-review-018 lg-g5-review-021

هیچ کدام از دو گوشی LG G5 و LG V 20 ضد آب نبودند

یکی از اصلی ترین دلایل ممکن و ذکر شده برای دست کشیدن از طراحی ماژولار و باتری قابل تعویض در LG G6 به خاطر وجود احتمالی نوعی از تکنیک ضد آب بودن بسیار پیشرفته است. در حالی که سامسونگ از نوارهای ضد آبی در دور صفحه نمایش گوشی های خود استفاده می کند، به نظر می رسد که LG قصد دارد تا از نوعی روش ضد آب بودن مبتنی بر چسب یعنی همان کاری که اپل با iPhone 7 و iPhone 7 Plus کرده را انجام دهد. اگر چه که ما گوشی های ضد آب با باتری قابل تعویض نیز همانند Galaxy S5 دیده ایم، ممکن است که LG قصد داشته باشد تا کاری شگفت انگیز با پرچم داران آینده ی خود انجام دهد و قابلیت های آن ها را در برابر مقاومت در برابر عناصر مختلف بیشتر کند و به همین منظور یک باتری قابل تعویض مانع بزرگی بر سر این اقدام است.

بدنه

LG G5 از یک بدنه ی آلمینیومی بهره می برد که دارای شکافی در بین قسمت آنتن و قاب گوشی بود. این طراحی چه از طرف کاربران و چه حتی خود ما بازخورد خوبی دریافت نکرد و اکثراً از آن ناراضی بودند. اگر چه ممکن است که LG در طراحی LG G6 دست به کار بزرگی بزند و این گوشی را با بدنه ی شیشه ای در عقب روانه ی بازار کند. برخی گزارش ها حاکی از آن هستند که قاب پشتی گوشی ممکن است از شیشه ساخته شود در حالی که برخی دیگر ادعا می کنند که LG تمایل دارد تا از نوعی قاب فلزی پولیش شده بر روی این گوشی استفاده کند همانند کاری که اپل با گوشی iPhone 7 Jet Black کرد.

صفحه نمایش

lg-v20-display

هر دو پرچم دار اخیر LG یعنی LG V20 و LG G5 که ال جی V 20 را در تصویر بالا می بینید از رزولوشن ۲K استفاده می کردند. LG G6 یا این رزولوشن را حفظ کرده و یا آن را به ۴K ارتقا خواهد داد

در حالی که شرکت اپل اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ به سوی صفحه نمایش های OLED حرکت خواهد کرد، گوگل نیز با پیکسل هایش اپل را در این راه همراهی خواهد و سامسونگ نیز سال هاست که از صفحه نمایش های SuperAMOLED استفاده می کند، به نظر می رسد که LG نیز شرکت بعدی است که به این مهمانی بزرگ وارد شود. این کمپانی هم اکنون صفحه نمایش های OLED برای ساعت های هوشمند و تلوزیون های خود تولید می کند همانطوری که برای اپل واچ نیز این کار را می کرد و به این ترتیب LG G6 با صفحه نمایش OLED زیاد دور از انتظار نیست. علاوه بر این دنیای واقعیت مجازی موبایل نیز سال آینده شکوفا تر از همیشه خواهد شد و از آنجایی که گوگل نیز توصیه کرده تا شرکت های سازنده ی گوشی های هوشمند از این صفحه نمایش بر روی گوشی های خود استفاده کنند باید انتظار داشته باشیم تا LG نیز به این سو حرکت کند.

 در بحث رزولوشن صفحه نمایش باید گفت که LG G6 یا مقدار فعلی که بر روی پرچم داران این شرکت وجود دارد یعنی ۲۵۶۰*۱۴۴۰ Quad HD را حفظ خواهد کرد و همانند Z5 Premium به سوی صفحه نمایش های ۴K قدم برخواهد داشت. LG G6 به هنگام عرضه رقبایی همچون گلکسی S8 و گلکسی S8 Edge خواهد داشت که بر طبق شایعات به احتمال بسیار زیاد از صفحه نمایش های ۴K استفاده خواهند کرد. بنابراین اینکه LG از صفحه نمایش های ۴K در نسل بعدی پرچم دار خود استفاده کند چیز عجیبی نخواهد بود.

صفحات نمایش خمیده نیز این روز ها به یک مسئله ی عادی تبدیل شده اند و امکان دارد در نسل بعدی گوشی های هوشمند به یک Norm تبدیل شوند.

سخت افزار

در مورد سخت افزار این گوشی چیز زیادی تا به امروز مشخص نشده است اما احتمال می رود تا LG G6 از یک پردازنده ی ساخت شرکت کوالکام با نام Snapdragon 830 با ظرفیت حافظه ی رم حداقل ۶ گیگابایتی که تا ۸ گیگ نیز قابل ارتقا است بهره ببرد. LG G6 به احتمال زیاد از یک پورت USB Type C بهره خواهد برد، در حالی که حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی آن نیز احتمالا باقی خواهد ماند. اگر LG G6 از صفحه نمایش ۴K بهره ببرد وجود همچین پردازنده و حافظه ی رم ای یکی از اصلی ترین مشخصه های آن خواهد بود.

صدا

lg-bang-and-olufsen-01

LG سال گذشته تکنولوژی صدای Hi_Fi را به G5 آورد. چیز عجیبی نخواهد بود که انظار داشته باشیم LG G6 مقداری از DNA پرچم دار قبلی خود را به ارث ببرد. اگر قرار است تا نسل بعدی پرچم داران LG از طراحی ماژولار بهره نبرند و در ادامه ی آن امکان گسترش دادن قدرت صدای گوشی وجود نداشته باشد پس به احتمال زیاد LG برنامه های زیادی برای نسل بعدی پرچم دار خود در زمینه ی صدا خواهد داشت.

در یادداشت مربوط دیگری، بسیاری از منابع باور دارند که LG G6 از یک جک ۳٫۵ میلی متری صدا بهره خواهد برد که این روز ها به یک ویژگی تبدیل شده است. البته همان طور که بار ها گفته ایم، هیچ چیزی تا به الان قطعی نیست و پس اگر دیدید که LG G6 نیز به جک ۳٫۵ میلی متری صدا خوش آمد گفت زیاد ناراحت نشوید!

LG V20 به لطف میکروفون ۳ تایی خود صدای ۲۴ بیت با کیفیتی را به مخاطبان ارائه داد. چیزی که باید انتظار داشته باشیم تا در LG G6 نیز ببینیم.

دوربین و حسگر IRIS

iris-scanner-lg-g6

سنسور جدید All-In-One متعلق به LG که در نمایشگاه KES 2016 معرفی شد. حسگری که در گوشی های آینده ی این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما مشخص نیست که در گوشی های سال آینده نیز خواهد بود یا خیر.

LG G5 و V20 از یک دوربین دوگانه استفاده کردند که به احتمال زیاد با یک سری تغییرات در LG G6 نیز وجود خواهند داشت. هر دو گوشی LG G6 و V20 با یک دوربین دوگانه(یک دوربین ۸ مگاپیکسلی و یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی) در پشت خود عرضه شدند که عملکرد خیلی خوبی با کمک رابط کاربری هوشمند دوربین LG ارائه می دادند.

اما در مورد دوربین مخصوص عکس برداری سلفی ممکن است LG بازی را به هم بزند. ما انتظار یک انقلاب بزرگ در دوربین جلویی این گوشی نداریم اما باید منتظرات تغییرات بزرگی باشیم. در ماه نوامبر بود که خبری مبنی بر تلاش LG برای تولید سنسور All-In-One که از دوربین و یک حسگر IRIS یکپارچه تشکیل شده بود منتشر شد. این سنسور قادر خواهد بود تا با کمک یک فیلتر مادون قرمز بین این دو عملکرد حرکت کند.

اگرچه LG تاکید کرده که این قابلیت را توسعه داده است اما هیچ گونه تضمینی وجود ندارد که این شرکت در مدل سال آینده ی پرچم دار خود از آن استفاده کند.

نرم افزار

با توجه به این نکته که LG V20 اولین گوشی هوشمندی بود که با سیستم عامل اندروید ۷ به صورت پیش فرض عرضه می شد، LG G6 نیز به احتمال زیاد از این سیستم عامل به صورت پیش فرض بهره خواهد برد. همچنین شایعاتی وجود دارند که ممکن است LG درگاه ام پرداخت اختصاصی خود را برای رقابت با Apple Pay و Samsung Pay توسعه دهد.

قیمت و تاریخ عرضه

اگر LG G5 چیزی برای عرضه داشته باشد احتمالا LG گوشی G6 را در فوریه حوالی زمان برگزاری کنفرانس جهانی موبایل معرفی خواهد کرد. بگذارید نگاهی به تاریخ معرفی و عرضه ی نسخه های قبلی این گوشی بیاندازیم.

  • LG G2 در ماه آگوست سال ۲۰۱۳ معرفی و در سپتامبر همان سال عرضه شد
  • LG G3 در ماه می سال ۲۰۱۴ معرفی و در ماه ژوئن همان سال عرضه شد
  • LG G4 در ماه آپریل سال ۲۰۱۵ معرفی و در ماه می همان سال عرضه شد
  • LG G5 در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ معرفی و در ماه اپریل همان سال عرضه شد
  • انتظار می رود تا LG G6 نیز در ماه فوریه سال ۲۰۱۷ معرفی و در حوالی ماه مارچ-اپریل عرضه شود.

mwc-2017-lg-g6

اگرچه هیچ قانون و الگوی مشخصی این روز ها برای تاریخ عرضه ی گوشی های هوشمند وجود ندارد اما مشخصاً LG تاریخ عرضه ی خود را به اوایل سال تغییر داده است. ما انتظار داریم که LG G6 در ماه فوریه و در کنفرانس جهانی موبایل معرفی شود و در حدود ماه اپریل به بازار عرضه شود. اگر LG می خواهد تا در برابر Samsung Galaxy S8 شانسی داشته باشد منطقی نخواهد بود تا تاریخ عرضه ی خود را به پس از اپریل بیاندازد.

LG G5 با قیمت ۶۵۰ دلاری در ماه اپریل گذشته عرضه شد و LG G6 نیز به احتمال زیاد همین برچست قیمت را نگه خواهد داشت. البته احتمال افزایش قیمت جزئی وجود دارد اما باید گفت که قیمت LG G6 بین ۶۵۰ دلار تا ۷۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.