نقد و بررسی AirPod های اپل؛ نسبتا خوب، جای زیاد برای پیشرفت - تکفارس 
نقد و بررسی AirPod های اپل؛ نسبتا خوب، جای زیاد برای پیشرفت - تکفارس 

نقد و بررسی AirPod های اپل؛ نسبتا خوب، جای زیاد برای پیشرفت

عرفان کرد
۲ دی ۱۳۹۵ - 19:00
نقد و بررسی AirPod های اپل؛ نسبتا خوب، جای زیاد برای پیشرفت - تکفارس 

مدتی کمی است که AirPod های مورد انتظار شرکت اپل وارد بازار شدند و افراد زیادی آن ها را خریداری کرده اند. واضح است که وقتی این هدفون های بدون سیم را درون گوشتان می گذارید، حس عجیب به شما دست می دهد. سوال مهم اما این است که آیا AirPod های اپل هدفون های خوبی هستند؟ آیا ارزش قیمت بالایشان را دارند؟ آیا می توانند جایگزین خوبی برای هدفون های عادی با سیم باشند؟ با تکفارس همراه شوید تا پاسخ تمامی سوالاتتان را پیدا کنید.

پاسخ کوتاه این سوالات این است که هدفون های ۱۵۹ دلاری اپل شاید کیفت بهتری از آن چیزی فکر می کنید داشته باشند اما طراحی خاص آن ها محدود است و ممکن است در مواقع مختلف مشکل ساز شوند.

از کدام ویژگی های AirPod ها خوشتان خواهد آمد

در اولین روز های این محصول شرکت اپل در بازار نقاط قوت زیادی پیدا می شود اما چند ویژگی آن بیش از سایر چیز ها شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

AirPod ها وزن فوق العاده کمی دارند و در گوش های بیشتر کاربران، خیلی بهتر از EarPod های اپل جای می گیرند و می مانند. با وجود این که AirPod ها شباهت زیادی به EarPod ها دارند، تغییرات اعمال شده باعث شده اند که AirPod ها با وزن کمتر و طراحی انعطاف پذیر تر خیلی راحت در گوش شما قرار می گیرند، بدون اینکه نگران افتادن آن ها باشید. وزن کم آن ها نیز، کار شما را در هنگام در آوردن آن ها از گوشتان یا قرار دادن در گوشتان راحت می کند.

یکی دیگر از نقاط قوت AirPod ها تراشه های بلوتوثی شرکت اپل، W1،  است. این تراشه ها به گونه ای طراحی شده اند تا به صورت خودکار با دستگاه های iOS، WatchOS و یا MacOS Sierra جفت شوند. با وجود تمام نگرانی های پیش از عرضه این محصول بهتر است بدانید که این قابلیت هدفون های بی سیم اپل خیلی خب عمل می کند و هر وقت که هدفون هایتان را در نزدیکی دستگاهتان قرار دهید، به صورت خودکار به آن متصل می شوند هیچ نیازی به جست و جو در تنظیمات دستگاهان نخواهید داشت. شما حتی می توانید به راحتی و فقط در عرض چند ثانیه دستگاه مورد نظرتان برای اتصال را تغییر دهید. جالب است بدانید که AirPod های اپل با سایر دستگاه هایی که به بلوتوث متصل هستند نیز وصل می شوند؛ پس شما می توانید از آن ها برای گوشی های سامسونگتان نیز استفاده کنید اما نمی توانید از تمام ویژگی های آن بهره مند شوید.

یک نکته مثبت دیگر انعطاف پذیری بالای آن و قابلیت های مخصوصی است که در اختیار کاربران قرار می دهد. AirPod ها در هر دو حالت استریو و مونو به apple-airpods-2016-057خوبی کار می کنند و اگر بخواهید می توانید یکی از هدفون ها را غیر فعال کنید از یکی از آن ها استفاده کنید. بنا بر اعلام اپل این هدفون ها به میکروفون های بیم فورمینگ مجهز هستند تا صدای شما را بهتر منتقل کنند. در واقع مشتریان AirPod های اپل، از کیفیت تماس های برقرار شده بسیار راضی بوده اند و این کیفیت بالا آن ها را شگفت زده کرده است.

سنسور های قرار گرفته در این هدفون ها به خوبی کار می کنند و به هنگام درآمدن یکی از هدفون ها، خود به خود آهنگ متوقف می شود و به محض قرار گیری هدفون در گوش کاربر، ادامه آهنگ پخش خواهد شد. تنها مشکل این ویژگی، هماهنگ نبود آن با اپلیکیشن Spotify بوده است که کاربران باید خودشان آهنگ را پخش کنند.
نگرانی بعدی کاربران و طرفداران اپل، ارتباط بی سیم میان دو هدفون است که باید گفت به خوبی با هم هماهنگ هستند و به ندرت مشکلی در این ارتباط ظاهر خواهد شد. در مقایسه با اولین هدفون های بی سیم عرضه شده و رقبایی مانند Sport Elite محصول Jabra، Skybuds و Bragi، هدفون های بی سیم اپل در بالاترین رتبه ممکن قرار می گیرند.

کیفیت صوتی AirPod ها یکی از ویژگی های دیگری است که رضایت کاربران را همراه داشته است. صدای دریافتی کیفیت بسیار خوبی دارد. بنابراین نیاز نیست که این هدفون ها را درگوشتان فشار دهید و همینکه هدفون ها در راحت ترین شکل ممکن درون گوشتان قرار بگیرند، صدا را به خوبی دریافت خواهید کرد.

کیفیت این هدفون ها در محیط های آرام بسیار خوب است و نکته قابل توجهاین است که سیستم باس این هدفون ها یهتر از حد انتظار ظاهر شده و شاید کیفیت آن فقط مقدار کمی از BeatsX کمتر باشد.

در مجموع می توان گفت که اگر شما از کیفیت صدای EarPod ها راضی بوده اید، عاشق کیفیت AirPod ها خواهید شد.

آخرین نکته مثبت، که شاید بهترین ویژگی این هدفون ها باشد، شارژر و عمر باتری این هدفون ها است. اپل با طراحی فوق العاده شارژری به اندازه بسته نخ دندان ، کار را برای شارژ کردن این هدفون ها راحت کرده. شاید ۵ ساعت عمر باتری مقدار فوق العاده ای نباشد اما با وجود شارژر همراه هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. با قرار دادن هدفون ها در شارژر همراه، می توانید طی مدت زمان باور نکردنی ۱۵ دقیقه، هدفون ها را به اندازه ۳ ساعت شارژ کنید.

از کدام ویژگی های AirPod ها خوشتان نخواهد آمد

معلوم است که هیچ چیزی کامل نیست و اولین سری AirPod ها نقاط ضعف زیادی خواهند داشت.

اولین نقطه ضعف AirPod ها قیمت بالای آن ها است. مبلغ ۱۵۹ دلار برای یک جفت هدفون پلاستیکی بسیار زیاد به نظر می رسد. درست است که این هدفون ها به تکنولوژی مدرن مجهز هستند اما با نگاه بیرونی هدفون های کم ارزشی محسوب می شوند. علاوه بر این کسانی که بیش از امکانات به صدای دریافتی حساس اند می توانند با مبلغ کمتر، حدود ۱۵۰ دلار، هدفون های BeatsX را، با کیفیت صدای نسبتا بهتری، خریداری کنند. همچنین می توانند Jaybird X3 را با مبلغ ۱۰۰ تا ۱۳۰ دلار خریداری کنند. هرچندJaybird X3 امکانات AirPod را ندارد اما فقط مقدار کمی، از لحاظ کیفیت، از AirPod عقب تر است.

هر چند AirPod ها کیفیت صوتی خیلی خوبی دارند اما نمی توانند در برابر ورود صدا های خارجی مقاومت کنند. بنابراین می توان گقت که این هدفون ها برای خیابان های شلوغ و یا ایستگاه های مترو مناسب نیستند.

یک نقطه ضعف دیگر طراحی عجیب این هدفون ها است. هنگامی که هدفون ها را در گوشتان قرار می دهید ظاهر عجیبی خواهید داشت. اسکات استاین (Scott Stein) در این خصوص گفته:

وقتی درون آینه نگاه می کنم مطمئن نیستم که AirPod هایم شبیه هدفون های بلوتوثی مدرن هستند یا شبیه گوش واره. شاید هم شبیه جواهرات عجیب هستند، شاید چیزی بدتر از آن ها. راستش را  بخواهید بعضی از نزدیکانم و حتی همسرم نظرات جالبی راجع به قیافه ام وقتی AirPod ها را در گوشم داشتم، ندادند.

090716-apple-airpods-music-7021-2

وقتی AirPod ها را درون گوشتان قرار می دهید، این شکلی خواهید شد

شاید AirPod به اندازه ای گفته می شود ظاهر بدی ندارند اما نمی توان گفت که ظاهر آن ها با مد روز همگام است.

یکی از نقاط قوت AirPod ها وزن سبک آن ها و انعطاف پذیری آن ها برای کاربران است. البته باید گفت که گوش افراد با یکدیگر متفاوت است و این ویژگی مثبت شامل همه نمی شود. از آن جایی که AirPod ها فقط در یک سایز عرضه شده اند، برخی از افراد با اندازه آن ها مشکل دارند. برخی از کاربران از تک سایز بودن این هدفون ها گلایه کرده اند و گفته اند به علت کوچک بودن هدفون ها نسبت به گوششان، بapple_airpods_4_of_5ا افتادن هدفون از گوش مواجه شده اند. AirPod ها در برابر عرق مقاوم اند و می توان هنگام ورزش کردن از آن ها استفاده کرد. هرچند که برخی کاربران گزارش داده اند که در هنگام دویدن بار ها AirPod ها از گوششان افتاده و نتوانستد به خوبی از آن ها استفاده کنند. حتی نوار های ۱۰ دلاری Spigen نیز نتوانسته اند رضایت مشتریان را جلب کنند.

بنابراین می توان گفت که این هدفون ها به راحتی گم می شوند، به مانند تمام هدفون های بی سیم دیگر. در صورت گم شدن یکی از هدفون ها شما می توانید آن را به قیمت ۶۹ دلار از اپل خریداری کنید و مجبور به خرید کل بسته نیستید.

یک نقطه ضعف دیگر این است که شما نمی توانید، به مانند هدفون های عادی، صدا را کم و زیاد کنید یا آهنگ مورد نظر را تغییر دهید. برای این کار ها شما یا باید از گوشی استفاده کنید و یا از دستیار هوشمند Siri، که فقط با موزیک پلیر اپل کار می کند و از اپلیکیشن هایی مانند اسپاتیفای پشتیبانی نمی کند.

محصول جدید اپل نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد. کیفیت نسبتا خوب صدا، عمر زیاد باتری در برابر تک سایز بودن و راحت گم شدن این محصول قرار می گیرند. در کل می توان گفت که AirPod ها به نسبت رقبایش کیفیت نسبتا خوبی دارد اما هنوز جا برای پیشرفت کردن دارد. نباید فراموش کرد که این اولین هدفون بی سیم شرکت اپل است و باید صبر کرد تا شاید در نسل های بعد، AirPod های بهتری را در بازار ببینیم.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید