اپل بر سر دو راهی AirPod ؛ عرضه زودتر یا کیفیت بهتر؟! - تکفارس 
اپل بر سر دو راهی AirPod ؛ عرضه زودتر یا کیفیت بهتر؟! - تکفارس 

اپل بر سر دو راهی AirPod ؛ عرضه زودتر یا کیفیت بهتر؟!

عرفان کرد
۲۰ آذر ۱۳۹۵ - 18:27
اپل بر سر دو راهی AirPod ؛ عرضه زودتر یا کیفیت بهتر؟! - تکفارس 

به ماه اکتبر بر می گردیم ، هنگامی که اپل اعلام کرد در تاریخ عرضه هدفون های بلوتوثی بی سیمش ، با نام AirPod ، تاخیر به وجود آمده است. هیچ دلیلی مبنی بر تغییر تاریخ آورده نشد و اپل فقط اعلام کرد که زمان بیشتری برای عرضه آن به بازار نیاز دارد. خیلی از افراد امیدوار بودند که AirPod ها قبل از شروع تعطیلات زمستانی وارد بازار شوند ؛ اما حالا که یک هفته و نیم از ماه دسامبر می گذرد ، خبری از آن ها نیست. با تکفارس همراه شوید.

ماه گذشته گروه بانکی بارکلیز (Barclays) اعلام کرد که اپل آماده است تا حدودا ۱۰ تا ۱۵ میلیون نسخه از این محصول را در ماه دسامبر عرضه کند. با توجه به این که دلیل اصلی طراحی AirPod ها ، حذف جک هدفون از گوشی های آیفون بود ، و با تکیه بر صحبت های گروه بارکلیز ، تعداد گوشی های iPhone 7 و iPhone 7 Plus چیزی حدود پنج برابر AirPod های مدنظر اپل برای عرضه به بازار خواهد بود.

تاخیر به وجود آمده در عرضه AirPod ها به نام و اعتبار شرکت اپل آسیب زده است و باعث عصبانیت کسانی شده که مدت ها است منتظر این محصول هستند تا از آن ها به جای هدفون های داخل جعبه استفاده کنند. البته نباید فراموش کرد که عرضه این هدفون ها می تواند مشکلات زیدای برای اپل و کاربران داشته باشد. یک تئوری این است که هدفون های بی سیم ، بر خلاف هدفون های عادی ، نمی توانند همزمان سیگنال های صوتی را دریافت کنند و ممکن است صدایی که در یکی از هدفون ها پخش می شود جلوتر از صدای در حال پخش هدفون دیگر. خیلی از کارشناسان نیز بر این باورند که میکروفون این هدفون ها درست کار نخواهند کرد دچار اختلال خواهند شد.

گروهی دیگر از کارشناسان بر این باورند که اپل بعضی منتقدان را برای امتحان کردن AirPod ها دعوت کرده و دلیل تاخیر در عرضه آن ها نیز مشکلاتی است که توسط منتقدان پیدا شده. نیل سایبارت (Neil Cybart) معتقد است که مشکل اصلی AirPod ها ناتوانی در نگه داشتن ارتباط با گوشی است. او بر این باور است که اگر اپل محصول را زودتر عرضه کند ممکن است در آینده به مشکلات بزرگی برخورد کند ؛ اما اگر محصول رضایت بخش باشد ، مشتریان این تاخیر را فراموش خواهند کرد. سایبارت معتقد است که عرضه AirPod های سالم در ۲۰۱۷ بهتر از عرضه تعداد کمی از آن ها در فصل تعطیلات است.

نیک هان (Nick Hunn) متخصص ارتباطات بدون سیم و بلوتوث می گوید :

(مشکل AirPod ها) باید مسئله بزرگی باشد که باعث شده اپل از فصل تعطیلات کنار بکشد ؛ فصلی که می توانست برای آن ها سود زیادی به همراه داشته باشد.

به هر حال باید صبر کرد و دید که تکلیف AirPod ها چی می شود. آیا موفقیت بزرگی برای اپل در پیش است؟ یا یک شکست بزرگ؟

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید