مقایسه ی Apple iPhone 7 Plus و LG V20 - تکفارس 
مقایسه ی Apple iPhone 7 Plus و LG V20 - تکفارس 

مقایسه ی Apple iPhone 7 Plus و LG V20

امیر رزاق
۱۴ آذر ۱۳۹۵ - 19:00
مقایسه ی Apple iPhone 7 Plus و LG V20 - تکفارس 

معرفی

در میدان رقابت برای بهترین گوشی بزرگ، Apple iPhone 7 Plus دستگاهی است که به هیچ عنوان نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

آیفون اپل نه تنها پر فروشترین گوشی موجود بوده، بلکه از یکی از قدرتمندترین چیپ های به وجود آمده برای گوشی استفاده می کند و مدت زیادی می باشد که بعنوان پیشتاز جریان عکاسی بر روی گوشی های هوشمند نیز شناخته می شود. و همچنین – جدا از سری گوشی های پایان یافته ی تکسوس – تنها گوشی هوشمندی به نظر می رسد که آخرین و جدیدترین آپدیت های پلتفرم خود را مطمئن و سریع دریافت می کند.

امسال اما شاهد بهتر عمل کردن بعضی سازندگان گوشی های اندرویدی در طرف نرم افزاری گوشی نیز هستیم، گوشی LG V20 یکی گوشی بزرگ با صفحه نمایش ۵.۷ اینچی بوده که در بسیاری از جنبه ها حتی iPhone 7 Plus را به چالش و رقابت می کشد و به ویژه از همان ابتدا آخرین و جدیدترین نسخه ی اندروید یعنی Android 7 Nougat را بر روی خود اجرا می کند.

هر دوی آن ها از دوربین های دوگانه ی پشتی بهره می برند و هر دو گوشی ادعاهایی در زمینه های مختلف از جمله دوربین، خلاقیت و عملکرد گوشی دارند. اما این تفاوت های کوچک و ظریف هستند که باعث می شوند هر کدام این گوشی ها برجسته به نظر بیایند، گوشی LG V20 با صدای کیفیت بالا و صفحه نمایش ثانویه ی خود برای گروه خاصی از کاربران گوشی های هوشمند جذاب به نظر خواهد رسید در حالی که Apple iPhone 7 Plus بازار اصلی تر کاربران را در نظر گرفته است. اما هم اکنون وقتش رسیده است که به مقایسه ی این دو گوشی بپردازیم و از جزئیات آن ها با خبر شویم.

طراحی

Apple iPhone 7 Plus از طراحی ساده تر و ظریفی بهره می برد اما همچنان گوشی سنگین با حاشیه های زیاد است. از سوی دیگر LG V20 همچون یک تانک ساخته شده است اما از ظرافت و زیبایی بی بهره است و همچنین ضد آب نیز نمی باشد.

lg-v20-vs-apple-iphone-7-plus-012-des

هر دوی آیفون ۷ پلاس و الجی وی ۲۰ از فلز ساخته شده اند اما با این تفاوت که ایفون کاملا از فلز ساخته شده است در حالی که وی ۲۰ دارای پوشش فلزی بزرگ در پشت به همراه نوارهای پلاستیکی در بالا و پایین بوده. و گرچه که هر دو گوشی احساس با کیفیت بودن و خوب ساخته شدن را منتقل می کنند اما iPhone 7 Plus با خط های اتصال و درزهای کمتر و خمیدگی های ظریف تر خود، بدون شک گوشی با طراحی زیبا و لطیف تر بوده در حالی که LG V20 بیشتر حس تیکه های جدای به هم چسبیده شده را می دهد تا یک تکه ی یکپارچه.

زمانی که در مورد گوشی های بزرگ و یا فبلت ها صحبت می کنیم، هم گوشی هایی با سایز مناسب وجود دارند و هم گوشی های واقعا غول پیکر و در حالی که Apple iPhone 7 Plus یکی از بزرگترین گوشی های ۵.۵ اینچی موجود است، LG V20 حتی از صفحه نمایش بزرگتر ۵.۷ اینچی استفاده می کند که باعث شده تا این گوشی بدنه ای حتی بزرگتر از بدنه ی آیفون داشته باشد.LG V20 بلند تر، کمی پهن تر و مقدار ناچیزی کلفت تر بوده، تفاوت های کوچکی که زمانی که با هم در نظر گرفته می شوند قابل توجه به نظر می آیند. iPhone 7 Plus اما با وجود سایز کوچکتر دستگاه سنگین تری بوده و اگر عادت به راه رفتن زیاد با گوشی در جیبتان دارید این سنگینی مطمئنا شما را اذیت خواهد کرد.

به جزئیات اطراف بدنه ی گوشی ها می رسیم، LG V20 دارای دکمه ی جالبی در کناره ی خود می باشد که تنها یک کارایی مشخص دارد، آن را فشار دهید تا پوشش فلزی پشت گوشی باز شده و دسترسی آسان به باتری قابل تعویض گوشی پیدا کنید. گرچه که شاید همه به این قابلیت نیازی نداشته باشند اما با وجود تمام این داستان های اخیر در مورد گوشی ها و باتری های منفجر شده و آتش گرفته، خوب می باشد که بتوانیم باتری گوشی را به راحتی جدا کرده و یا در مواقع اضطراری آن را با یک باتری دیگر برای شارژ بشتر تعویض کنیم. دکمه های کنترل صدا LG V20 برخلاف سنت قدیمی شرکت LG در کناره ها تعبیه شده اند اما دکمه ی پاور آن همچنان در پشت قرار ذارد. دکمه گرد و کوچک هوم که میتوان آن را کلیک نیز کرد و همچنین بعنوان حسگر اثر انگشت گوشی نیز عمل می کند که سریع و با دقت نیز می باشد. همچنین دو دوریبن نیز در پشت گوشی V20 قرار دارند اما در بخش مقایسه ی دوربین ها بیشتر به آن ها می پردازیم.

اما می رویم به سمت Apple iPhone 7 Plus که همان طراحی آشنای ایفون را داریم اما این بار با دو تفاوت مهم، دکمه هوم گوشی دیگر فیزیکی نیست و دیگر بصورت فیزیکی عمل نکرده و آن حس کلیک کردنی که هنگام فشار دادن آن دریافت می کتید از سوی موتور Taptic بوده، موتور ویبره ی تعبیه شده داخل آیفون. آیا این احساس همانند حس فشار دادن یک دکمه ی فیزیکی واقعی است؟ خیر. اما می توان به آن عادت کرد؟ ما که توانستیم به آسانی عادت کرده و آن را به عنوان مشکل در نظر نگیریم اما به هر حال نمی توان ان را یک ارتقا نسبت به دکمه های فیزیکی دانست. دیگر تغییر اعمال شده هم همان حذف جک ۳.۵ میلی متری هدفون بوده که اگر بخواهیم به سادگی این وضعیت را بیان کنیم، اگر از جک ۳.۵ میلی متری زیاد استفاده می کنید، مطمئنا دلتان برای آن تنگ خواهد شد و وجود آداپتور ۳.۵ میلی متر در داخل جعبه ی گوشی تنها دور زدن این مشکل است و نه یک راه چاره برای آن.

یک قابلیت کلیدی جدید در iPhone 7 Plus وجود دارد که نمی توانید آن را در LG V20 پیدا کنید، ضد آب بودن گوشی. آیفون ۷ پلاس دارای گواهینامه ی IP67 بوده که به این معنا می باشد که می تواند تا عمق ۱ متری در آب به مدت ۳۰ دقیقه فرو رفته و آسیبی نبیند. این قابلیت برای زمانی در نظر گرفته شده است که گوشی را به صورت تصادفی داخل آب انداخته اید و یا برای مدت کوتاهی آن را در زیر باران رها کرده اید و بصورت رسمی نمی تواند بهانه ای برای فیلم برداری با آن در زیر آب و یا استفاده از ان هنگام موج سواری باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آیفون از رنگ های پویا تر بهره می برد و دیدن و کار با آن در فضای آزاد و زیر نور آفتاب راحت تر می باشد.

display

در حالی که بسیاری از گوشی سازان در حال نقل مکان به صفحه نمایش های AMOLED با رنگ مشکی و کنتراست عمیق بوده، اما هر دوی iPhone 7 Plus و V20 از صفحه نمایش های IPS LCD بهره برده اند. یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ پیکسل بر روی آیفون و یک صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰*۲۵۶۰ پیکسل بر روی وی ۲۰ استفاده شده است.

در حالی که از لحاظ فنی صفحه نمایش V20 واضح تر بوده اما در استفاده ی واقعی و روزمره مشاهده ی تفاوت وضوح بین این دو سخت است و هیچ تفاوت پیکسلی در بین این دو گوشی دیده نمی شود.

اما یک چیز کوچک اما مهم وجود دارد که این دو را از هم متفاوت می کند، گوشی LG V20 به یک صفحه نمایش ثانویه ی کوچک دقیقا بالای پنل اصلی مجهز شده است که به شما زمان، تاریخ، اعلانات اخیر و میانبرهای سریع به اپ ها را نمایش می دهد و همچنین می تواند شخصی سازی شده تا چند کار دیگر نیز انجام دهد. این یک قابلیت کوچک جالب می باشد که ۲ کارایی دارد، اولا، به شما اجازه می دهد بدون نیاز به روشن کردن گوشی به اطلاعات مهم نگاهی اجمالی بیندازید و در درجه ی دوم این صفحه نمایش تنها ۱٪ از باتری گوشی را در هر ۲ ساعت مصرف می کند و مصرف شارژ بالایی ندارد. اگرچه که این صصفحه نمایش چنان کلیدی نبوده اما قابلیت جالبی می باشد که جنبه های مثبت آن بیشتر از نقاط منفی آن به نظر می رسند.

چیزی که واقعا اهمیت دارد این است که تصاویر به چه خوبی روی صفحه نمایش اصلی دیده می شوند. LG V20 رنگ های خیره کننده ای دارد که درخشان به نظر می رسند و همینطور مصنوعی، iPhone 7 Plus اما از سوی دیگر سعی کرده است با نمایش رنگ های طبیعی بسیار واقع گرایانه تر به نظر برسد.

هر دو گوشی همچنین می توانند بسیار روشن و درخشان شوند اما صفحه نمایش iPhone 7 Plus با اوج روشنایی ۶۷۲ نیت در مقابل ۵۳۷ نیت LG V20 کمی روشن تر می درخشد. در واقع متوجه شدیم که روشنایی اضافه تر برای استفاده از گوشی در فضای آزاد بسیار مهم بوده اما چیزی که بیشتر اهمیت داشت نحوه ی برخورد با انعکاس ها در صفحه نمایش آیفون بود که نسبت به V20 بسیار کمتر قابل مشاهده اند که کار با ایفون را در شرایط چالش برانگیز همچون یک روز آفتابی در فضای آزاد را بسیار راحت تر می کتد.

در شب LG V20 می تواند به حداقل روشنایی ۵ نیت برسد که برای دیدن در شب مناسب بوده و iPhone 7 Plus حتی به مقدار پایین تر ۲ نیت می رسد. خوشبختانه هر دو گوشی دارای قابلیت پرکاربرد Night Shift (آیفون) / Comfort View (وی ۲۰) بوده که نور آبی را در شب فیلتر می کند. این قابلیت رنگ های صفحه نمایش را تغییر می دهد تا به مغز شما کمک کند ریلکس و آماده برای خواب شود، چیزی که نور ابی می تواند از اتفاق افتادنش جلوگیری کند.

رابط کاربری و قابلیت ها

رابط کاربری LG بر روی اندروید بسیار سنگین با قابلیت های بیش از اندازه بوده در حالی که iOS توانسته به تعادل قابل قبول تری بین سادگی و کاربردی بودن دست پیدا کند.

interface

برای سال ها، کشوی برنامه ها عضو ثابتی از اکوسیستم اندروید بود اما به نظر می رسد که در سال های اخیر چیزی عوض شده باشد. در ابتدا بسیاری از سازندگان چینی گوشی های هوشمند با هدف کپی کردن از ایفون کشوی برنامه ها را حذف کردند و امسال LG نیز با V20 کشوی برنامه های سنتی را کنار گذاشته و به رابط کاربری اندرویدی شبیه به ایفون روی آورده است.

شما می توانید کشوی برنامه ها را فعال کنید اگرچه که کمی پر دردسر می باشد، اول باید اپلیکیشن LG SmartWorld را پیدا کنید و در ان جا برنامه ی LG Home را جستجو کرده و آن را نصب کنید و سپس ان را به عنوان یک لانچر فعال کنید که دارای کشوی برنامه ها است.

جدا از این وجه تشابه شباهت دیگری هم بین این دو گوشی وجود دارد، LG V20 از آخرین نرم افزار ممکن استفاده کرده و اندروید ۷ نوقا را اجرا می کند، کاری که الجی معمولا انجام نمی داد اما این بار از جدیدترین نسخه ی اندروید استفاده کرده است. iPhone 7 Plus هم همانطور که انتظار می رفت از آخرین نسخه ی نرم افزار شرکت اپل یعنی iOS 10 بهره می برد. گرچه که باید دید LG در آینده در رابطه با آپدیت ها چگونه عمل خواهد کرد اما تا به اینجا که شروع خوبی داشته است.

در مورد سیستم عامل های این دو گوشی می توان گفت که Android همچنان سیستم باز تر و با قابلیت شخصی سازی بیشتر بوده در حالی که اکوسیستم اپل بسته با قابلیت های شخصی سازی و دسترسی به سیستم کمتر بوده اما این همچنین زیبایی آی او اس است، از این طریق Apple قادر است پلتفرم را امن تر نگه دارد، از دزدی اپلیکیشن ها جلوگیری کند و اکوسیستم اپلیکیشن ها و بازی های پویا تری داشته باشد.

اگر بخواهیم صادق باشیم، این سادگی iOS به نفعش تمام می شود، همه ی چیزها کمتر حس به هم ریختگی دارند و منظم تر و متمرکز تر به نظر می رسند. اما V20 از سوی دیگر با صفحه نمایش ثانویه و قابلیت های بیش از اندازه اش برخی اوقات گیج گننده به نظر می رسد در حالی که بعضی از قابلیت های تبلیغ شده همچون Signature Wallpapers چیزی بیشتر از یک حقه با یک اسم با طراحی ضعیف بر روی یک والپیپر ساده نیست.

یک برتری کلیدی iPhone 7 Plus و پلتفرم iOS عملکرد قابلیت ۳D Touch است که چند میانبر سریع را به تجربه ی کار با آی او اس اضافه می کند. اپ های اصلی همچون iMessage هم اکنون بسیار غنی تر و محبوب تر از برنامه های پیش فرض اندرویدی می باشند که یکی از دلایل مهم باقی ماندن کاربران iPhone در اکوسیستم اپل است.

کارایی، پردازشگر و حافظه

چیپ A10 گوشی iPhone 7 Plus پردازشگر Snapdragon 820 استفاده شده بر روی V20 را در بنچمارک ها شکست می دهد اما همچنین در استفاده ی روزمره نیز روان تر عمل می کند.

performance

گوشی iPhone 7 Plus از جدیدترین و قدرتمند ترین چیپست ساخته شده توسط اپل یعنی A10 Fusion استفاده می کند در حالی که LG V20 همانند بسیاری از پرچمداران سال ۲۰۱۶ از سیستم بر چیپ اسنپ دراگون ۸۲۰ شرکت کوالکام بهره می برد.

و اما می رسیم به دیگر مشخصات این گوشی ها، iPhone از ۳ گیگابایت رم بهره می برد در حالی که V20 دارای ۴ گیگابایت رم است. رم بیشتر به شما این امکان را می دهد تا بازی خود را بدون بستن متوقف کرده و به کارهای دیگر بر روی گوشی مشغول شوید و اصلا بازیتان را فراموش کنید، با مقدار رم زیاد گوشی می تواند ان را باز نگه دارد و حتی اگر روز بعد هم تصمیم به دوباره بازی کردن گرفتید سریعا آن را ادامه دهد. جالب می باشد اما به سختی می توان آن را یک ضعف برای ایفون دانست.

چیزی که بیشتر اهمیت دارد این است که گوشی ها در انجام وظایف روزانه به چه اندازه روان می باشند و آیا لگ دارند یا خیر. خوشبختانه هر دو گوشی بدون لگ بوده و سریعا پاسخگوی درخواست های شما هستند. iPhone 7 اما گوشی روان تر بوده و دارای تلاطم کمتر و به همراه انیمیشن های روان و آرام تر بوده و در حالی که V20 نیز سریع بوده اما نه به روانی آیفون و با کمی لکنت در عملکرد که گرچه به سختی قابل احساس شدن می باشند اما در مقایسه ی بین دو گوشی به چشم می آیند.

کاربران حرفه ای به بنچمارک ها نیز نگاه می کنند و بنچمارک ها یک چیز را به خوبی نشان می دهند، A10 Fusion درون Apple iphone 7 Plus چه در اعمال و پردازش های سنگین و چه در بازی های پر گرافیک قدرتمند تر است.

iPhone 7 Plus در ۳ ورزن متفاوت در حافظه و قیمت ارائه می شود، مدل های ۳۲، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی که هیچ کدام از آن ها از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند.LG V20 اما در سویی دیگر تنها در یک نسخه ی ۶۴ گیگابایتی عرضه می شود. این مقدار حافظه ی داخل گرچه شاید کافی به نظر برسد اما کاربران حرفه ای ممکن است به مقدار بیشتری نیاز داشته باشند و خوشبختانه LG یک درگاه کارت حافظه برای این گوشی آماده کرده است که از آن می توانید برای ارتقای حافظه گوشی استفاده نمایید.

دوربین

هر دو دستگاه گوشی هایی با دوربین عالی هستند، دوربین های ثانویه هم عالی اما متفاوت هستند. دوربین ثانویه زاویه عریض LG V20 مناظر طبیعی خیره کننده می گیرد در حالی که دوربین ثانویه تله فوتوی Apple iPhone 7 Plus برای گرفتن تصاویر پرتره عالی می باشد.

lg-v20-vs-apple-iphone-7-plus-003-cam

در حالی که پردازشگر ها و دیگر تکنولوزی ها به سرعت در حال رشد و ارتقا می باشند، اما به نظر می رسد که این بخش دوربین گوشی های هوشمند بوده که در سال های اخیر هر ساله شاهد ارتقا ها و تغییرات عمده در آن می باشیم. امسال نیز به ویزه بسیار پر ثمر بوده است، iPhone 7 Plus و LG V20 هر دو از سیستم دوربین دوگانه در پشت بهره می برند، چیزی که در گذشته تقریبا بی سابقه بوده است. هر چند سیستم آن ها بصورت قابل ملاحظه ای از هم متفاوت می باشد، اپل یک دوربین ثانویه با قابلیت زوم ×۲ و یک حالت Bokeh برای ثبت تصاویر پرتره به کار برده است در حالی که دوربین ثانویه LG V20 مسیر دیگری را انتخاب کرده است و به سراغ زاویه دید فوق العاده عریض رفته است که شما را قادر می سازد تا تصاویر منظره ای خیره ای کنندی بتوانید بگیرید.

از لحاظ فنی مشخصات دوربین های این دو گوشی به این صورت می باشد، iPhone 7 Plus یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی با گشادگی دیافراگم ۱.۸ و یک سنسور کوچکتر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با گشادگی دیافراگم ۲.۸ بعنوان دوربین ثانویه به کار برده است در حالی که LG V20 از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می کند که بزرگتر از لنز ایفون بوده و دارای گشادگی دیافراگم ۱.۸ بوده و همچنین دوربین ثانویه نیز از یک سنسور ۸ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم ۲.۴ بهره گرفته است.

هر دو گوشی دارای بر آمدگی دوربین قابل توجه ای بوده اما در حالی که آیفون با این بر آمدگی با طراحی ساده تری کنار امده است، LG V20 حتی قدم پیش تر گذاشته و از یک لبه ی پیش آمده ی بزرگ در طراحی خود استفاده کرده است. همچنین تست های اولیه نشان داده اند که شیشه ی محافظ کل قسمت دوربین V20 به راحتی قابل شکستن بوده و احتیاط بیشتری را می طلبد.

برنامه ی دوربین گوشی iphone 7 Plus به صورت لذت بخشی ساده بوده و شما همچنین می توانید نوردهی دوربین را تنظیم کنید اما گزینه های کنترل دستی بیشتری برای شما موجود نمی باشد اما برای این کار اپلیکیشن های شخص ثالث دیگری وجود دارد که می توانید استفاده نمایید. برنامه ی دوربین LG V20 اما دارای حالت های مختلفی است، شما می توانید از حالت ساده ی اتوماتیک برای راحتی استفاده کرده و یا به سراغ تنظیمات دستی کامل برای حداکثر میزان انعطاف پذیری بروید.

در بحث کیفیت فیلم برداری، هر دو گوشی قادرند ویدئو با رزولوشن ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند و بیت ریت هر دو نیز چیزی در حدود ۴۵mb بر ثانیه بوده، اما آیفون ۷ دارای تصاویر بسیار زیبا تر و با کیفیت تری می باشد. برتری بزرگ و مهم آن نیز در فوکوس اتوماتیک  برسریع تر و ثابت تر آن بوده که به دنبال فوکوس نمی گردد بلکه به سرعت بر روی موضوع مورد نظر قفل کرده و در مواقع نیاز سریعا تغییر پیدا می کند. تثبیت ویدئو ها نیز در ایفون بسیار بهتر بوده و در کل در زمینه های جزئیات و رنگ ها نیز کمی بهتر عمل می کند. LG V20 هم اما زیاد عقب تر از آیفون قرار ندارد و یکی از بهترین گوشی های هوشمند موجود در زمینه ی رنگ های دل پذیر و واقعی می باشد و بر خلاف بسیاری دیگر از دستگاه ها به دنبال اشباع رنگ بیش از حد مصنوعی نمی رود.

چند رسانه ای و کیفیت صدا

کیفیت بالای صدا کاربران حرفه ای را راضی می کند اما برای کاربران معمولی تفاوت تقریبا غیر قابل درک می باشد و همچنین باز هم باید گفت که iPhone 7 Plus از جک ۳.۵ میلی متری هدفون بی بهره است.

multimedia

داستان مهم در مورد LG V20 این است که نه تنها یک بلکه از ۴ عدد DAC (تبدیل دیجیتال به آنالوگ یا Digital to Analog Converter) بهره می برد که یکی از قطعات کلیدی برای کیفیت صدای خوب با نویز و به هم ریختگی کم می باشد. آمپلی فایر صدای موجود در درون V20 نیز می تواند قابلیت کار با هدفون های درجه حرفه ای را فراهم نماید که به قدرت زیادی برای کار نیاز دارند. گرچه که داشتن این قابلیت خوب بوده اما بیشتر برای کاربران حرفه ای و علاقه مندان آهنگ و موسیقی می باشد که آهنگ های با کیفیت بسیار بالا را بر روی هدفون های گرانقیمت گوش می نمایند. اما برای کاربران معمولی در سیستم های استریم موسیقی معمولی درک تفاوت بین LG V20 و Apple iPhone 7 plus کار راحتی نبوده و به آسانی قابل تشخیص نمی باشد.

همچنین LG V20 دارای ۳ میکروفون با کیفیت و عملکرد بالا نیز دارا می باشد که می توانند آهنگ های بلند را بدون کم کردن کیفیت ضبط نمایند، این قابلیت نه تنها V20 را به دستگاهی مناسب برای ضبط ویدئو ها تبدیل کرده است بلکه برای ضبط در کنسرت ها و دیگر مکان های پر سر و صدا نیز عالی می باشد.

اپل نیز از یک سیستم بلندگوی جدید در iPhone 7 Plus استفاده کرده است و به همراه اسپیکر های سنتی قرار گرفته در پایین گوشی، یک اسپیکر ثانویه در جلوی گوشی و درست در قسمت خروجی صدای گوشی قرار داده است که باعث بلند تر و تاثیر گذار تر شدن صدا ها می شود. LG V20 اما از سوی دیگر از همان یک اسپیکر سنتی در پایین گوشی استفاده کرده است که گرچه دارای کیفیت خوب و مناسبی بوده اما همچنان در بلندی و شفافیت به آیفون نمی رسد.

و اما باز به نبود جک ۳.۵ میلی متری هدفون در iPhone 7 Plus باز می گردیم، تغییری که بر بسیاری از کاربران آیفون تاثیر می گذارد، کسانی که هم اکنون دارای هدفون ۳.۵ میلی متری خوبی بوده و از ان استفاده می کنند و یا کسانی که گوشی خود را به پورت AUX ضبط ماشینشان وصل می کنند و حتی آنان که گوشی خود را مستقیما به سیستم صوتی منزلشان وصل می کنند.

کیفیت تماس

ما هیچ گونه شکایتی از کیفیت تماس در هیچ کدام از دو گوشی نداریم : صدا در هر دو آنها به اندازه ی کافی واضح و شفاف و بلند به گوش می رسد تا بتوانید به راحتی یک مکالمه ی تلفنی داشته باشید .

اگر بخواهیم خیلی موشکافانه این موضوع را بررسی کنیم ، باید بگوییم صدا ها در گوشی Apple iPhone 7 Plus مقداری واضح تر به نظر می رسند ، اما تفاوت آن قدر قابل درک نیست ، و می توانیم این را یک تساوی بین دو گوشی بنامیم .

عمر باتری

گوشی LG V20 دارای یک باتری قابل تعویض با قابلیت شارژ سریع می باشد ، اما گوشی  Apple iPhone 7 Plus دارای عمر باتری بسیار بیشتری است ، که این همان چیزی است که بیشتر مصرف کننده ها به آن اهمیت می دهند .

battery

گوشی apple iphone 7 plus قادر است از باتری خود که نسبت به استاندارد گوشی های اندرویدی مقداری کوچک تر است عمر باتری فوق العاده تحسین برانگیزی بیرون بکشد : این گوشی دارای یک باتری ۲۹۰۰ میلی آمپری است که از باتری ۳۲۰۰ میلی آمپری گوشی LG V20 کوچک تر است.

هم در زندگی واقعی و هم در آزمایش عمر باتری که ما طراحی کرده بودیم ، دیدیم که گوشی apple iphone 7 plus با اختلاف قابل توجه ای گوشی LG V20 را مغلوب خود کرد . ما هر دو گوشی را با قرار دادن نور صفحه ی هر دو بر روی یک سطح مشخص شده ( ۲۰۰ نیت ، سطحی که برای استفاذه در یک محیط بسته مناسب است ) مورد آزمایش قرار دادیم و متوجه شدیم که گوشی apple iphone 7 plus به میزان قابل توجه ۹ ساعت و ۵ دقیقه توانست روشن بماند که بیشترین زمان در بین گوشی ها ی جدول ما بود ، در حالی که باتری گوشی LG V20 توانست به میزان معمولی ۶ ساعت و ۲۳ دقیقه دوام آورد .

میزان استفاده شما از گوشی ممکن است با یک دیگر تفاوت داشته باشد ، اما احتمال اینکه شارژ گوشی LG V20 شما قبل از پایان یک روز کامل در حالی که سخت از آن استفاده کرده اید تمام شود ، بیشتر است ( اگر به ندرت از آن استفاده کنید ، ممکن است شارژ گوشی شما یک روز کامل و مقداری بیشتر از آن دوام بیاورد ) . در طرفی دیگر ، گوشی apple iphone 7 plus شما قادر است یک روز کامل دوام بیاورد ، در حالی که حتی از آن بیشتر کار کشیده باشید . اگر در تمام طول شب هر دو گوشی را روی حالت شبانه خود قرار دهیم ، گوشی LG V20 تا ۵ یا ۶ در صد از شارژ خود را مصرف میکند ، در حالی که گوشی apple iphone 7 plus تا ۳ یا ۴ در صد از شارژ خوذ را از دست می دهد .

با این که این موضوع درمان کاملی برای طول عمر معمولی این گوشی نیست ، می توان اشاره کرد که باتری گوشی LG V20 بی نهایت به سرعت شارژ می شود . شما می توانید آن را برای فقط ۱۵ دقیقه یا نیم سا عت به شارژ بزنید و یک تقویت قابل توجه در باتری آن مشاهده نمایید . شارژ کامل آن فقط یک ساعت و ۱۶ دقیقه به طول می انجامد ، در حالی که گوشی apple iphone 7 plus به زمان به شدت طولانی و زجر دهنده ی سه ساعت و ۱۷ دقیقه ای نیاز دارد که از ۰ تا ۱۰۰ آن شارژ شود .

گوشی LG V20 هم چینن تنها سر ذم دار در بین برند های گوشی اصلی در سال ۲۰۱۶ است که مجهز به یک باتری قابل تعویض می باشد . استفاده کنندگان می توانند تنها با ۴۰ دلار یک باتری دیگر تهیه نمایند و در مواقع اضطراری یا در حین سفر آن را با باتری اصلی تعویض نمایند .

نتیجه گیری

lg-v20-vs-apple-iphone-7-plus-002

در پایان ماجرا ، این موضوع برای ما روشن می شود که ما با دو گوشی تلفن همراه فوق العاده رو برو هستیم که دارای هیچ گونه نقصان قابل توجه یا کاستی حیاتی ای نیستند .

قیمت ها برای گوشی LG V20 به طرز غیر قابل باوری نوسان دارند : verizon برای یک گوشی LG V20 قیمت ۶۷۲ دلار را از شما می گیرد ، T-mobile قیمت آن را ۷۷۰ دلار تعیین کرده است ، در حالی که AT&T آن را به قیمت ۸۳۰ دلار می فروشد ، اما قیمت گوشی های LG V20 و apple iphone 7 plus هر دو از یک قیمت میانگین ۷۷۰ دلار شروع می شوند .

در طرف داری از آن می توان گفت که گوشی LG V20 دارای حجم ذخیره سازی دو برابر حد معمولی است : حجم ذخیره سازی ۶۴ گیگا بایتی در مقابل حجم ذخیره سازی ۳۲ گیگا بایتی گوشی apple iphone 7 plus و امکان استفاده از یک کارت حافظه microSD . این گوشی تلفن همراه از کیفیت صدای فوق العاده عالی ای بر خور دار است که نظر حرفه ای ها را به خود جلب می کند ، دارای یک باتری جدا و قابل تعویض است ، و از یک رابط کاربری فوق العاده سریع استفاده می کند و هم چنین دوربین فیلم برداری و عکاسی بسیار عالی ای دارد . هم چنین بر روی آن آخرین مدل سیستم عامل اندروید ، اندروید ۷ یا اندروید nougat نصب گردیده است .

از سوی دیگر ، گوشی apple iphone 7 plus دارای یک رابط کاربری آسان تر برای استفاده و سر در گمی کمتر برای استفاده کننده است ، سر در گمی ای که همراه با قابلیت های بیش از اندازه به وجود می آید . دوربین عکاسی و فیلم برداری آن ذره ای از دوربین گوشی LG V20 با کیفیت تر است : عکس ها در آن ذره ای بهتر نمایان می شوند ، فیلم ها و ویدئو ها بسیار بهتر نشان می دهند ، و حالت پورتره ی آن بسیار عالی نیست ، اما می توان گفت مطمئنا یکی از جالب ترین قابلیت هاییست که برای دوربین یک گوشی تلفن همراه قرار داده اند . تمام این ها همه واقیت است و هیچ گونه حقه ای در آن ها نیست . با یک طول عمر باتری فوق العاده زیاد و قابل اعتماد ، یک محیط سر و سامان داده شده از برنامه ها و بازی ها ، و چند حقه ی جالب همانند ضد آب بودن آن ، گوشی apple iphone 7 plus به نظر گوشی تلفن همراه مناسب تری برای اکثریت مصرف کننده ها می رسد . اگر شما بین این اکثریت نیستید ، مشکلی ندارد : گوشی LG V20 گوشی تلفن همراه خوبی برای آن دسته از افرادی است که از قابلیت ها ی آن لذت می برند .

نکات مثبت  ّApple iPhone 7 Plus

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • دوربین ثانویه با حالت پرتره بسیار جالب می باشد
  • ضد اب بودن گوشی قابلیت اضافه ی خوبی است
  • عملکرد سریع تر نسبت به هر گوشی دیگر موجود در بازار
  • دوربین اصلی ارتقا یافته با قابلیت تثبیت سازی عالی و تصویر برداری خوب در شرایط نور کم
  • اکوسیستم اپلیکیشن ها و بازی های غنی
  • عمر باتری بسیار خوب

نکات مثبت LG V20

  • کیفیت صدای فوق العاده
  • دوربین ثانویه با زاویه دید عریض تصاویر منظره ای خیره کننده ای می گیرد
  • صفحه نمایش دوم گوشی قابلیت اضافه ی خوبی است
  • دوربین اصلی بسیار خوب
  • باتری قابل تعویض آسان
  • فضای ذخیره سازی قابل ارتقا

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • احمد گفت:

    هرکسی دیدخودشا داره و تعصب خودش بنظرم فکر نکنم کسی دوس نداشته باشه یه آیفون دستش باشه تنها مشکل اینه که بعضیا برنامه های کپی و رایگان رو دوست دارند نه گوشی اندرویدی به هر حال اسمارت فون ها خیلی پیشرفت کردند.و آیفون هم همیشه برتر بوده

  • مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    یکی از اصول مقاله نویسی رعایت صداقت و عدالت هست. شما در مورد امکانات دو گوشی این قوانین رو به کار بردید اما در نهایت هیچ حرفی از تفاوت قیمت فاحش به خواننده نزدید و این اوج ظلم به V20 هست.
    خودتون هم قبول دارید تفاوت فنی چشمگیری باهم ندارن ولی اختلاف ۱۴۰۰ ی کاملا وزنه رو به سمت ال جی برمیگردونه.
    امیدوارم تو نقدهای بعدی این نکته رو در مورد ارزش خرید گوشیها رعایت کنید.سپاس