اعلامیه Japan Display در باره ی ساخت صفحه نمایش های بهتر برای VR - تکفارس 
اعلامیه Japan Display در باره ی ساخت صفحه نمایش های بهتر برای VR - تکفارس 

اعلامیه Japan Display در باره ی ساخت صفحه نمایش های بهتر برای VR

امیر پاکپور
۶ آذر ۱۳۹۵ - 10:39
اعلامیه Japan Display در باره ی ساخت صفحه نمایش های بهتر برای VR - تکفارس 

شرکت Japan Display اعلام کرده که مشغول به ساخت یک صفحه نمایش جدید برای یک تجربه VR بهتر است. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

Japan Display یکی از سردمداران ساخت  LCD برای دستگاه های کوچک و متوسط است. این کمپانی در سال ۲۰۱۲ با ترکیب شدن دپارتمان های ساخت صفحه نمایش سه شرکت بزرگ دیگر یعنی سونی ( sony ) هیتاچی ( Hitachi ) و توشیبا ( Toshiba ) شکل گرفت. پس طبیعیست که تا به حال به نتایج بسیار خوبی دست یافته باشد.

اوایل این هفته، Japan Display اعلام کرد که در حال کار روی یک صفحه نمایش، که به صورت  خاص برای یک تجربه VR بهتر طرحی شده است کار میکند. این صفحه نمایش دارای اندازه ۳.۴۲ اینچی و تراکم پیکسلی ۶۵۱ پیکسل بر اینچ است. Japan Display بیشتر تمرکز خود را روی افزایش تراکم پیکسلی گذاشته تا از به وجود آمدن خط های مشخص در بین پیکسل ها جلوگیری کند. بر اساس تصاویر منتشر شده از این کمپانی افزایش تراکم پیکسلی بخشی عمده از این مشکل را برطف نموده است، اگرچه هنوز جا برای پیشرفت وجود دارد.

یک مشکل دیگر با صفحه نمایش های VR  کنونی، تار شدن تصویر در هنگام حرکت میباشد، که این یه علت ریفرش شدن کند تصاویر است.  Japan Display توانسته با این مشکل مقابله کند، و در این صفحه نمایش های جدید سرعت ریفرش شدن تصاویر را به ۹۰ Hz رسانده، که این در مقایسه با صفحه نمایش های فقدیمی تر که دارای سرعت ۶۰ Hz بودند پیشرفت چشمگیری محسوب می شود.

همچنین این شرکت ادعا کرده که توانسته  تفاوت زمانی بین حرکت تشخیص داده شده توسط VR و حرکت نمایش داده شده توسط LCD را کاهش دهد. این به کاربران اجازه میدهد که زمان بیشتری از این دستگاه استفاده کنند بی آن که به اندازه قبل استرس داشته باشند.

Japan Display هنوز اعلام نکرده، که آیا این صفحه نمایش جدید در گوشیی استفاده می شود یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید