باتری ایده آل برای گوشی های هوشمند - تکفارس 
باتری ایده آل برای گوشی های هوشمند - تکفارس 

باتری ایده آل برای گوشی های هوشمند

عرفان کرد
۴ آذر ۱۳۹۵ - 12:57
باتری ایده آل برای گوشی های هوشمند - تکفارس 

یکی از بزرگترین مشکلات گوشی های هوشمند باتری آن هاست. در این عرصه بعضی شرکت ها بهتر و بعضی دیگر ضعیف تر عمل کرده اند. یک گروه تحقیقاتی در فلوریدا آمریکا طرحی پیشنهاد داده که می تواند آینده باتری ها را تغییر دهد. با تکفارس همراه باشید.

همیشه شرکت های سازنده گوشی های هوشمند مشغول پیدا کردن راهی برای افزایش عمر باتری و کاهش مدت زمان شارژ آن هستند. جدیدترین تکنولوژی که توسط دانشگاه مرکزی فلوریدا پیشنهاد داده شده ، پیش نمونه یک باتری ابرخازن است که می تواند ۲۰ برابر باتری های لیتیوم-یونی ، که اکنون در گوشی های هوشمند استفاده می شود ، دوام داشته باشد.

در تئوری این باتری می تواند آروزی هر کسی باشد که از گوشی هوشمند استفاده می کند. برای چند ثانیه گوشی خود را شارژ می کنید و برای چند هفته استفاده می کنید. به این دلیل که ابرخازن ها برق را در سطح اجسام ذخیره می کنند و بر خلاف باتری های لیتیوم-یونی نیازی به واکنش شیمیایی ندارند ، به سرعت شارژ می شوند. این باتری ها بعد از ۳۰ هزار بار شارژ شدن همچنان مانند روز اول کار می کنند ؛ در حالی که باتری هایی که اکنون در گوشی های هوشمند به کار می رود بعد از مدت کوتاهی توان اولیه خود را از دست می دهند.

یئونوونگ جونگ ، سرمایه گذار اصلی پروژه و پرفسور دستیار در مرکز تکنولوژی نانوساینس (NanoScience Technology Center) می گوید :” مشکلات زیادی در راهی که افراد این مواد دو بعدی را به سیستم های قابل عمل تبدیل می کند وجود دارد. یک تنگنا در این مسیر وجود دارد. ما یک سنتز شیمیایی ساده برای ادغام مواد موجود با مواد دو بعدی پیدا کرده ایم.”

این باتری ها انعطاف زیادی دارند به طوری که نه تنها در گوشی های هوشمند بلکه در ساعت های هوشمند نیز قابل استفاده هستند. تنها مشکل این پروژه بنا به گفته جونگ کامل نبودن این طرح برای تبلیغاتی شدن است. جونگ گفت :” ما برای درست بودن طرح اولیه دلایل و مدارک زیادی داریم. تحقیقات ما نشان می دهد که این طرح تاثیر بسیار بزرگی بر بسیاری از تکنولوژی ها خواهد داشت.”

باید دید که آیا آن ها با این طرح می توانند انقلاب عظیمی در باتری ها به وجود بیاورند؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.