۲ راه برای مطلع شدن از روند دانلود در Mac - تکفارس 
۲ راه برای مطلع شدن از روند دانلود در Mac - تکفارس 

۲ راه برای مطلع شدن از روند دانلود در Mac

علی فلاح
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 23:13
۲ راه برای مطلع شدن از روند دانلود در Mac - تکفارس 

با استفاده از داک، به راحتی میتوانید وضعیت فایل های در حال دانلود بر روی سیستم Mac خود را رصد کنید. نکته مثبت این نرم افزار دسترسی سریع و مشاهده آسان وضعیت دانلود ( Download Bar ) است.

با ادامه این مطلب همراه تک فارس باشید.

همگی این را میدانیم که وضعیت دانلود یا بهتر است عامیانه تر بگوییم ، Download Bar مانند دیگ زودپز نیست که اگر از آن غافل شویم ، منفجر شود. ولی این که اطلاع کامل از زمان باقی مانده تا اتمام فایل های دانلودی و اطلاعات بیشتر در مورد دانلود های سیستم خود داشته باشیم ، بسیار مهم و جالب است.معمولا افراد تند تند وضعیت دانلود های سیستم خود را چک میکنند تا اطمینان حاصل کنند که دانلود خوب پیش می رود یا نه.

اگر شما از کاربران سیستم عامل ویندوز هستید ، این که نرم افزار دانلود منیجر (Internet Download Manager) را نشناسید خیلی عجیب است. برای سیستم عامل ویندوز ، نرم افزار های زیادی وجود دارند که به کمک آنها میتوان از وضعیت پیشرفت دانلود ها مطلع شد.

اما سوال ما این است که : کسانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده نمیکنند چه ؟ آیا راهی برای آگاهی از وضعیت فایل های در حال دانلود در سیستم عامل مک وجود دارد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم : بله !

برای انجام این کار ۲ راه پیش رو داریم که در این مطلب به هر جفت آن ها میپردازیم.

lauchpad

اولین روش برای آگاهی از وضعیت دانلود ها ، استفاده از Dock است. اگر در حال دانلود از Mac app store هستید ، ساده ترین راه برای مشاهده وضعیت دانلود ، کافی است موس خود را بر روی قسمت برنامه های در حال اجرا (launchpad) ببرید. با انجام این کار ، یک بار(Bar) که در حال لود شدن است در زیر آیکون Launchpad نمایان می شود. در بالای آن ، مقدار حجم باقی مانده و همچنین مقدار حجم دانلود شده از فایل دانلودی شما نمایش داده می شود.

راه دیگر این است که اگر در حال دانلود از Mac app store هستید ، به صفحه ی برنامه در حال دانلود مراجعه کنید تا Download Bar را مشاهده کنید. برای برنامه های جدید تر ، شما باید ابتدا وارد صفحه شوید و زیر دکمه ی آبی رنگ دانلود ، Download Bar را مشاهده می کنید که نمایش دهنده ی مدت زمان باقی مانده از دانلود شما است. اگر هم در حال آپدیت برنامه ای هستید ، برای مشاهده پروسه انجام ، باید به تب آپدیت مراجعه کنید.

روش دوم : پوشه ی دانلود ها ی Dock :

برای فایل هایی که از Mac App Store دانلود نمی شوند ، و از جای دیگری از اینترنت دانلود می شوند، Dock هیچ کمکی نمیکند و به کار نمی آید.اما اگر پوشه دانلود های (Downloads) خود را درگ کنید به dock ، در این صورت داک Download bar را نمایش میدهد که در آن پروسه دانلود ، شما را از مقدارِ دانلود انجام شده مطلع می سازد. بر خلاف Launchpad ، این روش به شما مقدار ( تعداد مگابایت های ) دانلود شده را هنگامی که موس را بر روی آن می برید ، نشان نمی دهد.

شما همچنین میتوانید از Download Progress موجود در پوشه دانلود خود استفاده کنید( البته در قسمت Finder ). کنار فایلی که در حال دانلود است ، یک زمان سنج مشاهده خواهید کرد که به شما مدت زمان باقی مانده تا اتمام دانلود را نمایش می دهد.

منبع : C|net

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.