مقایسه یGoogle Pixel XL  و  Apple iPhone 7 Plus - تکفارس 
مقایسه یGoogle Pixel XL  و  Apple iPhone 7 Plus - تکفارس 

مقایسه یGoogle Pixel XL و Apple iPhone 7 Plus

امیر رزاق
۲۹ آبان ۱۳۹۵ - 18:28
مقایسه یGoogle Pixel XL  و  Apple iPhone 7 Plus - تکفارس 

معرفی

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-ti

اپل همیشه به کاربران خود یک تجربه ی کامل از گوشی هوشمند با سخت افزار و نرم افزار یکپارچه ارائه داده است. همه آی او اس  میگیرند و همه هم آیفون دریافت میکنند. اما با اندروید این موقعیت کمی پیچیده تر است.با وجود خیل زیاد سازندگان برای انتخاب اطمینان کمی وجود دارد که گوشی های آن ها در حال اجرای جدیدترین و پرقابلیت ترین نسخه ی نرم افزاری در دسترس می باشد.اما امسال گوگل به گونه ای عمل کره است که در واقع تاکنون ندیده ایم.گرچه که گوشی هایNexus  تجربه ی نرم افزاری کامل گوگل را ارائه میدادند اما گوشی های Pixel امسال همان نوع رهبری گوگل را با یک جفت گوشی که از پایه طراحی شده اند تا گوشی های ۱۰۰% گوگلی باشند به بخش سخت افزاری نیز می آورند.

ما در حال حاضر به سراغ مقایسه ی نسخه های کوچکتر (iPhone 7 و Google Pixel) رفته ایم اما به هر اندازه ای که ما از یک گوشی ریزه اندام لذت میبریم،چیزهای زیادی برای گفتن در مورد صفحات بزرگ،باتری های بزرگ و تجربه های جامع یک فبلت عظیم تر می باشد.خوشبختانه برای ما،هردو کمپانی Apple و Google با iPhone 7 Plus و Pixel XL آماداه ی ارائه هستند.

آیا این دو گوشی نیز همچون برادران کوچکتر خود پا به پای یکدیگر هم اندازه و پرقدرت می باشند یا تغییرات این دو مدل بزرگتر باعث میشود که ما به گونه ای دیگر در تعادل آن ها بنگریم؟بیاید با این مقایسه ی iPhone 7 Plus و Pixel XL مان متوجه شویم.

طراحی

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-008-des

هر دوی گوگل و اپل ظاهری آشنا را در مقیاسی بزرگتر برای گوشی های بزرگتر خود استفاده می کنند.

شاید گوشی های هوشمند بر روی میلیون ها خط کد،مجموعه ای گیج کننده از ترانزیستورهای کوچک و اجزای با تکنولوژی بالای بی شماری تکیه کنند اما کمتر چیزی مثل طراحی و استایل  بر روی احساسمان از یک گوشی هوشمند تاثیر گذاراست.با نگاه به هر دوی iPhone 7 Plus و Pixel XL مشخص است که فکر و وقت زیادی بر روی این گوشی ها رفته است تا به شکلی که هستند دیده و احساس شوند، اگرچه که گوگل و اپل تصمیمات بسیار متفاوتی در مورد چگونگی ساخت و تشکیل گوشی های خود گرفته اند.

iPhone 7 Plus براق، محکم و صاف است  و در آن شاهد افزایش مقیاس ابعاد نسبت به iPhone 7 برای تناسب صفحه ی ۵.۵ اینچی بزرگتر نسخه ی Plus هستیم و اگر چه که کمی نسبت به نسخه ی کوچکتر خود ضخیم تر می باشد اما این مقدار به اندازه ی ذره ای از یک میلی متر بوده و تقریبا غیر قابل تشخیص می باشد.اما تمام قسمت های سخت افزار گوشی نمیتوانند در آن بدنه ی نازک جا شوند و همانند خود iPhone 7 باید با برآمدگی دوربین گوشی کنار بیاییم اما این برآمدگی در ۷ Plus بطور قابل توجهی بیشتر به چشم می آید زیرا که هم بیشتر بیرون زده است و هم سطح بیشتری از بدنه ی گوشی را در برمیگیرد تا فضا به اندازه ی کافی برای دو دوربین پشتی داشته باشد.

اگرچه که Pixel XL دستگاهی ضخیم تر از iPhone است اما گوگل توانسته است که هم ضخامت آن را با نسخه ی کوچکتر یکسان نگه دارد و همچنین از برآمدگی دوربین گوشی نیزاجتناب کند.این اما به قیمت ضخامت بیشتر گوشی در انتهای فوقانی آن بوده است.طراحی گوشی کمی غیرعادی بوده و از استفاده ی مواد مختلف در ساخت به گونه ای غیرمنتظره بهره میبرد که همچنین به متفاوت به نظر رسیدن گوشی در بازار شلوغ اندروید کمک می کند.همچون Pixel کوچکتر، طراحی لبه ها که از قسمت منحنی به سطوح صاف و به زاویه ی مورب تغییر پیدا می کند به احساس امنیت گوشی در دستان شما کمک می کند که با در نظر گرفتن اندازه ی گوشی یک نکته ی مثبت است.

در مقایسه این دو گوشی در مقابل یکدیگر، اگرچه که دستگاه اپل به اندازه ی کمی بیشتر از یک میلی متر گوشیِ نازک تری نسبت به Pixel XLاست اما گوشی گوگل توانسته است با وجود صفحه ۵.۵ اینچی یکسان کوتاه تر و باریک تر باشد.

صفحه نمایش

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-029-disp

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-028

بزرگ و روشن و یا بزرگ و پیکسل متراکم ، کدام یک برای شما بیشتر اهمیت دارد؟

اگرچه ممکن است طراحی Pixel XL و iPhone 7 Plus از نسخه های کوچکتر آن ها منتقل شده باشد اما هر کدوم از این دستگاه های بزرگتر یک صفحه نمایش جدید را معرفی می کنند.بالاخره چیز به درد بخور و متفاوتی برای مقایسه.

اینباربرخلاف iPhone 7 و Pixel با دو صفحه نمایش با سایز متفاوت روبرو نیستیم و هر دوی ۷ Plus و XL از صفحه نمایشی ۵.۵ اینچی استفاده می کنند.اما همانند مقایسه ی نسخه های کوچکتر، گوگل با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ۱۴۴۰*۲۵۶۰ امولد خود بازهم اپل با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی ۱۰۸۰*۱۹۲۰ (رزولوشن استفاده شده در Pixel 5اینچی) را در تراکم پیکسل ها و رزولوشن شکست میدهد.هر چند که ممکن است گوگل در وضوح صفحه نمایش برتری داشته باشد اما این برتری تاثیر بزرگی بر روی استفاده ی عمومی ندارد و iPhone 7 Plus همچنان در استفاده روزمره بصورت چشمگیری شاداب و پر طراوت دیده میشود.گوگل زمانی ممکن است آن پیکسل های اضافه را به خوبی مورد استفاده قرار دهد که شما گوشی Pixel XL را به یک هدست واقعیت مجازی Daydream  ببندید و واقعیت مجازی را تجربه کنید، اما این پیکسل ها تفاوت خاصی در استفاده ی روزمره ایجاد نخواهند کرد.

همانطور که در گوشی های کوچکتر اشاره کردیم، صفحه نمایش های اپل بصورت قابل ملاحظه ای روشن تر از صفحه نمایش های گوگل می باشند که باعث دید بهتر در فضای آزاد میشود و اگرچه که هر دو گوشی Pixel XL و iPhone 7 Plus روشن تر از برادران کوچکتر خود هستند اما اپل همچنان بعنوان پیشتاز در این زمینه بیرون از میدان می آید.

رابط کاربری و عملکرد

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-027-conn2

آیا سیستم عامل های این گوشی های هوشمند از سایز این فبلت ها بهره ی کاملی می برند؟

از آنجایی که این بار در مورد اندرویدی دستکاری شده توسط یک شرکت صحبت نمیکنیم خطاب قرار دادن رابط کاربری گوشی های iPhone 7 Plus و Pixel XL کمی پیچیده ای می باشد.این یک مناظره ی تمام عیار میان ios و Android خالص بوده که تا به حال بارها و بارها مورد بحث قرار گرفته و حتی کانون توجه را از این دو گوشی مشخص کمی دور می کند.در نتیجه به جای تکرار بحث همیشگی اندروید در مقابل آی او اس این بار به تاثیر این پلتفرم ها بر روی کارایی این دو گوشی مشخص می پردازیم.

هر دوی این گوشی ها بهره ی خوبی از دستیار صوتی پلتفرم خود میبرند و در حالی که Siri عضوی همیشگی از آی او اس بوده اما Google Assistant بر روی Pixel XL چیزی جدید و )در حال حاظر) منحصر به فرد می باشد.و در حالی که دستیار گوگل وعده های بزرگی را مخصوصا در ماهیت مکالمه ای رابط کاربری خود می دهد اما هنوز پروژه ای در دست کار با مشکلات نه چندان انگشت شماری می باشد.

برای مثال هم اکنون اگر شما عبارت OK Google را بگویید و از دستیار بخواهید که آهنگی که در حال پخش است را برای شما شناسایی و پیدا کند به شما گفته خواهد شد که این قابلیت هنوز در دسترس نیست.اما اگر شما بصورت دستی به ویجت Google Search رفته و آیکون میکروفون را برای فعالسازی جستجوی صوتی لمس کنید به آسانی به شما اطلاع خواهد داد که مشغول گوش دادن به چه آهنگی هستید.این تفکیک و جدایی غیرعادی بوده و نشان دهنده ی نیاز به کار بیشتر بر روی دستیار گوگل می باشد.

هر دوی این گوشی های سایز بزرگ چگونه به کاربرانی که دست های کوچکتری دارند رسیدگی می کنند؟در iPhone 7 Plus دو ضربه ی سریع بر روی دکمه ی Home گوشی، سایز صفحه را برای کارایی یک دستی کوچکتر می کند.در Pixel XL اما تنها کمکی که در این قسمت میتوانید بگیرید کیبورد بر روی صفحه بوده که کمی پایین تر آمده و قابل دسترس تر میشود اما بیشتر المان های صفحه به همان اندازه ی قبلی خارج از دسترسی شما باقی خواهند ماند.

یک بخشی که Pixel XL از صفحه اش بهره ی کامل میبرد از طریق حالت Split Screen برنامه های اندروید نوقا می باشد.کارایی آن دقیقا همانند کارایی Pixel کوچکتر بوده اما صفحه ی بزرگتر و رزولوشن بالاتر این گوشی این قابلیت را برای استفاده بسیار لذت بخش تر می کند.اما از سوی دیگر در حالی که میتوانیم تصمیم اپل مبنی بر بیرون نگه داشتن Split Screen از آیفون ۴.۷ اینچی را درک کنیم اما   بهره نبردن آیفون بزرگتر از این قابلیت واقعا حیف است.

پردازشگر و حافظه

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-034-mm

ارتقا های ناچیز خبر از عملکرد مشابه دستگاه ها به برادران کوچکترشان را می دهد

Pixel XL دقیقا همان سیلیکونی را اجرا می کند که بر روی Pixel کوچکتر است،اسنپ دراگون ۸۲۱ به همراه ۴گیگابایت حافظه ی رم.اپل اما ارتقا کوچکی را به iPhone 7 Plus آورده است و در کنار چیپ A10 Fusion میزان رم را از ۲گیگابایت به ۳گیگابایت افزایش داده است.این به معنی عملکرد تقریبا مشابه این گوشی ها به نسخه های کوچکترشان می باشد اما ما متوجه تعداد کمی اختلافات بسیار کوچک در عملکرد آن ها شدیم که احتمالا به دلیل بهره گیری این دو دستگاه از صفحه هایی با رزولوشن بالاتر بوده که متقابلا نیازمند پردازش پیکسل های اضافه تری می باشد.اما نیازی به نگرانی نیست و این اختلافات ناچیز و تنها درصد های تک رقمی در بنچمارک ها بوده و تاثیری در عملکرد روزمره ی گوشی ها ندارند.

در عوض،همانطور که در Pixel و iPhone 7 مشاهده کردیم ، iPhone 7 Plus و Pixel XL هر دو به خوبی برای عملکرد سریع در کل سیستم مجهز شده اند و شاهد حداقل تاخیر و تجربه کاربری تا حد زیادی روان و لذت بخش هستیم.

میزان رم اضافه تر در iPhone 7 Plus شاید در زمان Multitasking های سنگین و یا هنگام باز گذاشتن صفحات زیاد در مرورگر سافاری تغییر ایجاد کند اما در استفاده ی عادی روزمره به نظر نمیرسد که تاثیر فوری بر روی عملکرد iOS داشته باشد.

اتصال

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-035-batt

چگونگی تعامل گوشی های هوشمند بزرگتر اپل و گوگل با جهان تقریبا با نسخه های کوچکترشان یکسان بوده و هر دو از حامل های زیادی از جمله GSM بهره می برند.اما همانند برداران کوچکترشان، اپل از برتری حامل بهتر در فروشگاه بهره برده در حالی که گوگل راه ریسکی معامله ی انحصاری Verizon را در پیش گرفته است.اما شما همچنان قادر خواهید بود که Pixel XL را بر روی شبکه های دیگر به کار ببرید و تنها نیاز به کمی ابتکار عمل دارید.

داستان اتصال سیمی این گوشی ها هم تقریبا یکسان بوده، با پورت های پشت و رو بر روی هر دو گوشی،Lightning بر روی iPhone 7 Plus و USB Type-C بر روی Pixel XL که به نظر انجام دادن یک کار مشابه از دو راه مختلف است.اما Pixel XL دارای قابلیت جالب شارژ کردن دیگر دستگاه های دارای پورت USB Type-C از طریق پورت خودش بوده و میتواند نقش یک باطری اضافه را نیز اجرا کند.

دوربین

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-006-cams

iPhone 7 Plus دو دوربینه با چیزی برای اثبات می رسد اما آیا Pixel XL می تواند بر آن غلبه کند؟

بالاخره به یکی دیگر از نقاط بزرگ مورد علاقه در این مقایسه رسیده ایم:دوربین ها.گوگل به Pixel Xl همان دوربین ۱۲.۳ مگاپیکسلی سونی را داده است که بر روی Pixel دیدیم پس انتظار هیچ سوپرایزی از این دستگاه را در این بخش نداریم اما اپل در حال تغییر قوانین دوربین بر روی گوشی سایز بزرگتر خود می باشد و امسال iPhone 7 Plus با سیستم کاملا جدید دوربین دوگانه میرسد که لنزهای زاویه ی گسترده و تله فوتو را برای افزودن کیفیت تصاویر ترکیب می کند، اپتیکال زوم واقعی ارائه می دهد و از افکت های پردازش سبکی(همانند حالت جدید پرتره) پشتیبانی می کند.

کیفیت تصویر

رفته رفته بیشتر و بیشتر کیفیت تصویر عالی گوشی های هوشمند بر پردازش پس از گرفتن عکس تکیه می کند.اشتباه نکنید،داشتن سنسور و لنزهای با کیفیت بالا کاملا مهم می باشد –شما نمیتونید با مواد اولیه بی کیفیت کیک عالی درست کنید- اما دستورالعملی که پس از آن دنبال می کنید نیز کاملا مهم است.

در iPhone 7 Plus با چندین گام پردازش مواجه هستیم که اولین ان ها خروجی دو دوربین دستگاه را با هم ترکیب می کند تا بهترین قسمت های هر کدام را پیدا کند.ما همچنین تمامی تصاویر نمونه مان را نیز با پردازش HDR در حال خودکار گرفتیم در نتیجه در هر زمان که نرم افزار نیاز می دانست، دوربین چندین Exposure را برای تصویر نهایی ترکیب میکرد.همانطور که میبینید تصمیم گیری های زیادی پشت پرده ی هر عکس بوده که همگی به دنبال هدف گرفتن بهترین تصاویر می باشند.

Pixel XL هم نیز به اندازه ی خود پردازش های زیادی را انجام می دهد اما کار آن به دلیل داشتن تنها یک سنسور برای دریافت اطلاعات بسیار اسان تر شده است.همانند iPhone اینبار هم از تنظیمات HDR خودکار Pixel XL برای گرفتن تصاویر استفاده کردیم.

همانطور که در بررسی میان Pixel کوچکتر و iPhone 7 دیدیم باز هم شاهم مقداری مغایرت در میان تصاویر گرفته شده بودیم، برخی اوقات iPhone 7 Plus تصاویر گرم تری از Pixel XL ثبت می کند و در دیگر اوقات برعکس بوده و تصاویر آیفون سرد تر می باشند.اما یک چیزی که در هنگام تست مشاهده کردیم مدیریت بهتر Exposure های پیچیده توسط Pixel XL می باشد.

تصویر ردیف درختان را در نظر بگیرید، هر دو تصویر در فوکوس خوبی می باشند اما آیفون به پیاده رو و خانه ی سفید موجود در پس زمینه نور زیادی میدهد در حالی که Pixel توانسته است جزئیات بیشتری را حفظ کند.یا به تصاویر راهروی محصولات نگاه کنید، هر دو دوربین رنگ های برجسته ی این میوه ها را گرفته اند، اما آن هایی که در طبقه ی بالایی(با تنها چند اینچ فاصله از نور زننده ی فلوئورسنت) قرار دارند در آیفون بسیار پرنور بوده و دیده نمی شوند اما Pixel باز هم توانسته جزئیات بسیار بیشتری را نشان دهد.

در مواقعی که شرایط نوری به این اندازه پیچیده نیست، این دو دوربین در سطح بسیار نزدیک تری عمل می کنند و در مقایسه با Pixel XL، iPhone 7 Plus دارای برتری زوم اپتیکال می باشد.

ضبط ویدئو

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-033-conn

ضبط ویدئو میان iPhone 7 و Pixel رقابتی تنگاتنگ بود و داستان رقابت iPhone 7 Plus و Pixel XL نیز همانند برادرانشان یکسان  می باشد.همانطور که در تست دو گوشی کوچکتر مشاهده کردیم، Pixel به نظر میرسد تمایل بیشتری به نوردهی تاریک تر نسبت به iPhoe 7 Plus داشته باشد و در یک روز ابری همانند روز ضبط نمونه ها از روشنایی بیشتر آیفون استقبال می کنیم.این رقابت رقابتی بسیار نزدیک به نظر میرسد که دو طرف مدام از یکدیگر سبقت میگیرند و شناختن یک دوربین بعنوان دوربین بهتر و برتر کار بسیار سختی می باشد.

تثبیت تصویر در هر دو گوشی به خوبی انجام می گیرد و هر دو در فوکوس دوباره ی ویدئو نیز بسیار موفق ظاهر میشوند.بطور خلاصه میتوان گفت که پیشنهاد کردن هر کدام از این گوشی ها به کسی که به دنبال ضبط ویدئوهای با کیفیت بالا می باشد کار دشواری نیست.

چند رسانه ای

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-034-mm

کیفیت صدای عالی بلندگوهای گوشی ها ما را تحت تاثیر قرار دادند

گوشی های صفحه بزرگ همانند این دو واقعا بر روی مصرف رسانه ای مانور میدهند اما یک صفحه ی بزرگ و زیبا تنها نیمی از معادله بوده  و چگونگی صدای گوشی نیز به همان اندازه مهم است.

 Pixel XL با استفاده از اسپیکرهای On Board خود توانایی تولید صداهایی راضی کننده را دارد اما iPhone 7 Plus واقعا عالی عمل می کند و دارای گستره ی پوشش فرکانسی تمیزتر بوده در حالی که در Pixel XL صداهای زیر گاهی تحت تاثیر صداهای بم قرار می گیرند.علاوه بر این iPhone 7 Plus بسیار کمتر از Pixel XL به درست دست گرفتن گوشی برای بدست آوردن بهترین صدا متکی بوده که گوش دادن روزمره را بسیار لذت بخش تر می کند.

اما در حالی که iPhone 7 Plus شاید بهتر از Pixel XL صدا دهد اما شرایط با رسیدن به بخش لوازم جانبی صدا کاملا تغییر می کند.در حالی که هر دو نسخه ی آیفون ترجیح می دهند به هنذفری جدید بلوتوثی متصل شوند، اما نیاز به حمل یک آداپتور برای استفاده از هدفون آنالوگ برای آیفون ۷ چیزی کمتر از یک عذاب نیست.اگر شما ۱۰۰% برای کاملا دیجیتالی شدن برای گوش دادن به موسیقی خود آماده هستید، iPhone 7 Plus شما را نا امید نخواهد کرد اما اگر شما کاملا برای این شیرجه آماده نیستید، Pixel XL راه دیگری می باشد که به شما اجازه می دهد همه ی گزینه های خود را باز نگه دارید.

کیفیت تماس

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-031-calls

شوک بزرگ : با وجود تمام این سخت افزارهای رده بالا در داخل، کیفیت تماس در هر دو گوشی درخشان است.داوری سختی است اما اگر یک تفنگ روی سرمان باشد و مجبور باشیم،میتوان گفت تماس های آیفون دارای نویز کمتری بوده و به شما کمک می کند فوق العاده واضح حرف بزنید، اما این تفاوت به فاصله ای بسیار ناچیز بوده و Pixel هم در بیشتر موقعیت ها عالی عمل می کند.

عمر باتری

گوگل یک تعادل ظریف را برهم میزند و به اپل فرصت پیشی گرفتن را میدهد.

همانند نسخه های کوچکتر،Pixel XL باطری بزرگتری نسبت به iPhone 7 Plus دارد اما این بار فاصله کمتر شده است و باطری

۳۴۵۰ میلی آمپری Pixel XL تنها ۱۹% از باطری ۲۹۰۰ میلی آمپری iPhone 7 Plus بزرگتر بوده در حالی که باطری Pixel تقریبا دو برابر باطری iPhone 7 می باشد.

متاسفانه برای گوگل، Pixel XL به نظر میرسد به تمام آن مقدار باطری اضافی برای به اجرا نگه داشتن صفحه ی بزرگ و رزلوشن بالای خود نیاز داشته باشد و تست روشنایی  مداوم صفحه نمایش آن هم ماندگاری بیشتری از Pixel کوچکتر نشان نداد.اپل موفق شده است که به این سرنوشت گرفتار نشود و iPhone 7 Plus توانسته ۱ ساعت و نیم کامل به زمان ماندگاری iPhone 7 بیافزاید.در نتیجه در حالی که دو  گوشی کوچکتر در عمر باطری به طور مساوی همسان بودند اما در رقابت میان دو گوشی بزرگتر، iPhone 7 Plus بعنوان برنده ظاهر میشود.

اما این برتری تنها در بحث ماندگاری باطری است و در حالی iPhone 7 Plus دارای عمر باطری بیشتری می باشد همچنین برای شارژ شدن نیز به زمان بیشتری نیاز دارد و در حالی که Pixel XL میتواند در کمتر از ۲ ساعت از خالی به پر برسد، iPhone 7 Plus به کمی بیشتر از ۳ ساعت زمان احتیاج دارد.

نتیجه گیری

google-pixel-xl-vs-apple-iphone-7-plus-review-020-end

تقریبا همانطور که در مقایسه ی iPhone 7 و Pixel 5 اینچی دیدیم، iPhone 7 Plus و Pixel XL فضای زیادی برای جنبیدن به یکدیگر نمی دهند، شاید یکی از آن ها برتری کمی در یک موضوع داشته باشد درحالی که دیگری در بخشی دیگر جلو می افتد.گرچه که این بار به نظر می رسید Apple در دسته بندی های بیشتری برتری دارد.

قیمت گذاری دو گوشی نیز یکسان بوده و نسخه های ۳۲ گیگابایتی آن ها ۷۷۰ دلار و نسخه های ۱۲۸ گیگابایتی ۸۷۰ دلار قیمت دارند.همچنین همانند نسخه های کوچکتر، اپل نسخه ی بالارده تر ۲۵۶ گیگابایتی بعلاوه تنوع رنگ بیشتر (۵رنگ در مقابل ۳ رنگ گوگل) نیز ارائه می دهد.

باری دیگر انتخاب نهایی برمیگردد به سلیقه ی شخصی و بخش مهمی از این تصمیم به احساس خریدارد نسبت به Android و iOS مربوط میشود اما حتی اگر شما در این زمینه نیز منعطف هستید باید به دیگر چیزهایی که اهمیت دارند نگاه کنید.آیا ضدآب بودن مسئله ی مهمی است؟ترجیح می دهید که صفحه نمایش روشنتری داشته باشید یا صفحه نمایشی با رزلوشن بالاتر؟هیچ پاسخ آسانی برای سوال “آیا این انتخاب درست برای بیشتر خریداران است؟” وجود ندارد اما خوشبختانه با بررسی که برای شما آورده ایم بسیار مجهز تر شده اید تا تصمیم بگیرید کدام یک از فاکتور ها برای شما مهم تر است و گوشی را انتخاب کنید که با آن خوشحال تر و راضی تر هستید.

Google Pixel XL

نکات مثبت :

  • نورگیری دوربین منعطف تر
  • زمان شارژ سریع
  • جک هدفون
  • صفحه نمایش با رزلوشن بالاتر

Apple iPhone 7 Plus

نکات مثبت :

  • صفحه نمایش روشن تر
  • گزینه های رنگ و حافظه ی بیشتر
  • زوم اپتیکال
  • بدنه ی نازک تر
  • بلندگوهای استریو
  • ماندگاری باطری بیشتر
  • ضدآب

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید