چگونه به تقلبی بودن برنامه های iOS و Android پی ببریم - تکفارس 
چگونه به تقلبی بودن برنامه های iOS و Android پی ببریم - تکفارس 

چگونه به تقلبی بودن برنامه های iOS و Android پی ببریم

علی فلاح
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - 20:11
چگونه به تقلبی بودن برنامه های iOS و Android پی ببریم - تکفارس 

با استفاده از نکات این مطلب به راحتی برنامه های تقلبی iOS و Android را شناسایی کنید.با ادامه مطلب همراه تک فارس باشید.

نیویورک تایمز و همچنین نیویورک پست به تقلبی بودن صد ها فروشگاه اینترنتی موجود در App store پی بردند. آن ها این مشکل را در Google’s play store نیز مشاهده کردند.

منظور از لفظ این مشکل ، در بعضی از اپلیکیشن ها نمایش بنر های تبلیغاتی و در برخی موارد دیگر بروز مشکل های جدی برای دستگاه های اندرویدی و آی او اس است.

بعضی از برنامه ها ممکن است حاوی بد افزار هایی باشند که باعث سرقت اطلاعات شخصی شما شوند. اسکمر ها ( Scammers ) یا اصطلاحا سارقان اینترنتی ممکن است از همین بد افزار ها استفاده کنند تا اطلاعات مهمی همچون رمز های عبور و اطلاعات حساب های بانکی را سرقت کنند.

در اینجا ، تعدادی نکته برای تشخیص برنامه های تقلبی از اصلی را عنوان میکنیم :

  • ابتدا ، ببینید که چه کسی یا چه گروهی نرم افزار و اَپ مورد نظر شما را تولید کرده است.کسب اطلاعات در مورد تولید کنندگان از مهم ترین اقدامات محسوب می شود. مراقب باشید : برخی از تولید کنندگان برنامه ها و اَپ های تقلبی از نام و نشان ها و حتی لوگو های شبیه به تولید کنندگان اصلی استفاده میکنند تا با این کار ، مردم را فریب دهند. به عنوان مثال اگر تولید کننده اصلی (overstock.com) باشد ، تولید کننده تقلبی از نام و نشانی مشابه مانند : overstock Inc استفاده میکند.
  • نظرات و کامنت ها و همچنین نقد و پیشنهادات برنامه ها را در اپ استور (App Store) و نیز در گوگل پلی (google play) بخوانید. مطالعه ی کامنت ها بسیار مثمر ثمر واقع خواهد شد. معمولا برنامه های اصلی و باکیفیت که توسط گروه های معتبر طراحی و تولید شده اند ، (خوشبختانه) هزاران کامنت دارند که اکثر کامنت ها بیان کننده نظری مثبت در مورد برنامه هستند.
  • به تاریخ انتشار اپپلیکیشن دقت کنید. اپپلیکیشن های فیک و تقلبی معمولا اخیرا (recently) تولید شده اند. به این معنی که در فیلد تاریخ انتشار مربوط به آنها نوشته شده است : اخیرا. اما برنامه های واقعی عنوانی مانند تاریخ تولید ندارند. بلکه چنین چیزی در قسمت تاریخ آنها نوشته شده است : تاریخ بروزرسانی (Update date).
  • در قسمت توضیحات اَپ یا برنامه به دنبال غلط املایی باشید. در اکثر مواقع برنامه های تقلبی در تیتر و قسمت توضیحات خود ، غلط املایی دارند.
  • اکثر مواقع ، این برنامه های قلابی توسط چینی ها تولید و در اینترنت پخش می شوند. اگر متن توضیحات انگلیسی بود ، حتما دقت کنید تا به این موضوع پی ببیرید که متن توضیحات مشکل نگارشی دارد یا خیر. چون تولید کننده هایی که زبان اصلی آنها انگلیسی نیست ، در قسمت توضیحات خود ، مشکلات نگارشی ای دارند.
  • مراقب اپلیکیشن هایی که تخفیفی در خرید قائل میشوند باشید. ممکن است در ابتدا خوب بنظر برسد اما هرگز اینطور نیست.
  • اگر مطمئن نیستید ، در مرورگر خود به دنبال آیکون (Get your App) که به یکی از وبسایت های google’s play و یا App Store منتهی می شود بگردید.زیرا این دو وبسایت ، هر چه که باشند ، از سایر فروشگاه های آنلاین معتبر تر هستند.

منبع : C|net

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.