باز هم iCloud و ذخیره اطلاعات شخصی - تکفارس 
باز هم iCloud و ذخیره اطلاعات شخصی - تکفارس 

باز هم iCloud و ذخیره اطلاعات شخصی

عرفان کرد
۲۸ آبان ۱۳۹۵ - 16:52
باز هم iCloud و ذخیره اطلاعات شخصی - تکفارس 

در یک پست اینترنتی ، شرکت امنیتی روسی ، Elcomsoft اعلام کرد که شرکت اپل تا چهار ماه اطلاعات تماس های برقرار شده را کامل در اکانت iCloud کاربران ضبط می کند. این اطلاعات شامل شماره تماس ، تاریخ تماس ، ساعت دقیق تماس ، مدت زمان تماس و حتی اینکه به تماس پاسخ داده شده یا نه می شود.

اپل اما اعلام کرده که این ویژگی برای راحتی کار کاربران است تا آن ها بتوانند تماس هایشان را روی گوشی های دیگر نیز تکرار کنم. بنا به گزارش Elcomsoft اپل این کار را از زمان iOS 8.2 ، که در مارچ ۲۰۱۵ ، عرضه شده انجام می دهد و امکان قطع کردن این سرویس برای کاربران وجود ندارد. کاربران حتی از این ویژگی گوشی هایشان باخبر نمی شوند مگر این که یک صفحه مبهم را خوانده باشند. چهار ماه اطلاعات تماس میتواند منبع خوبی برای حمله کنندگان به اطلاعات شخصی باشد.

کاربران اما می توانند با جلو گیری از اپلود شدن اطلاعاتشان روی گوشی های دیگر مانع از لو رفتن اطلاعات شوند که این کار زیاد برای آن ها راحت نخواد بود.

شرکت Elcomsoft اعلام کرده که این اولین باری نیست که شرکت ها اطلاعات تماس ها را ذخیره می کنند. مایکروسافت نیز تماس های برقرار شده توسط ویندوز ۱۰ موبایل را ذخیره می کند و به همان اکانت ، روی دستگاه های دیگر منتقل میکند. اندروید نیز از سیستم عامل اندروید ۶.۰ اطلاعات تماس را ذخیره میکند و به گوگل پلی سرویس منتقل می کنند ؛ هرچند که سیستم عامل اندروید به کاربران این اجازه را میدهد تا از ضبط اطلاعاتشان و انتقال آن به پلی سرویس جلو گیری کنند.

نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید