گوگل قابلیت قفل تبلیغات را برای کروم تعبیه نخواهد کرد - تکفارس 
گوگل قابلیت قفل تبلیغات را برای کروم تعبیه نخواهد کرد - تکفارس 

گوگل قابلیت قفل تبلیغات را برای کروم تعبیه نخواهد کرد

علی فلاح
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - 23:34
گوگل قابلیت قفل تبلیغات را برای کروم تعبیه نخواهد کرد - تکفارس 

رئیس دپارتمان مهندسی گوگل : بهتر است که تبلیغات آزار دهنده و هدر دهنده ی منابع را بهینه سازی کنیم ، به جای آنکه آن ها را حذف/قفل کنیم.

با ادامه مطلب ، همراه تک فارس باشید.

امسال ، مرورگر اُپرا قابلیت قفل کردن تبلیغات آنلاین را به ویژگی های خود افزود. همچنین ، مرورگر جدید تر Brave ( یا اصطلاحا دلیر) از اپرا هم سبقت گرفته و حرفه ای تر عمل کرد. ویژگی مرورگر brave قفل کردن تبلیغات بصورت خودکار و پیشفرض بود. با این وجود ، گوگل بجای حذف کلی تبلیغاتِ موجود در سایت های اینترنتی ، به فکر تعمیر و بهینه سازی آنهاست.

فکر میکنیم تبلیغات از جنجالی ترین موضوعات موجود در اینترنت است. راه های غلط بسیاری برای تبلیغات وجود دارد.

اگر تبلیغ کنندگان به طرز صحیحی به تبلیغات بپردازند ، کمک بزرگی به کاربران و همچنین اکوسیستم (وب) کرده اند.

دارین فیشر ، نایب رئیس کمپانی گوگل-در یکی از مصاحبه هایش.

تبلیغات از مشکلات مهم وب است که یکی از دغدغه های اصلی کاربران اینترنت محسوب میشود. در عین حال ، برخی از آن ها باعث دسترسی سریع به برخی از وبسایت های مشهور مانند گوگل ، شبکه عظیم اجتمای فیس بوک و غیره نیز میشوند. اما در طرف دوم قضیه ، تبلیغات و بنر های تبلیغاتی باعث کندی و تاخییر در بار گذاری صفحات وبسایت ها و همچنین استفاده بیش تر از منابع ، هدر رفتن برق ، افزایش حجم داده های مصرفی دستگاه ها ، زیرپا گذاشتم حریم شخصی و حتی انتقال بد افزار های خطرناک به دستگاه کاربران می شوند. خیلی از آن ها همچنین باعث حواس پرتی اند. به گونه ای که اکثر کاربران آن ها را عنصری ناخوانده در فضای وب به شمار می آورند. به همین دلیل ، این امری عجیب و خارق العاده نیست که میلیون ها نفر از کاربران اینترنت از پلاگین ها و افزونه های نصب شده روی مرور گر خود ، برای خلاص شدن از شر تبلیغات استفاده میکنند.

فیشر : تبلیغات میتوانند بسیار مضر برای نمایش دهنگان آنها باشند.خیلی از تبلیغاتی که در سراسر اینترنت مشاهده میکنیم ، مایه ی دردسر حساب میشوند. در حقیقت تبلیغات باعث دفع کاربران وبسایت ( نمایش دهندگان آنها ) می شوند.برای مقابله با این مشکل ، گوگل از راه کاری به نام “اتحاد برای تبلیغات بهتر ” استفاده کرد.این روش ، با استفاده از استاندارد هایی، باعث کاهش بسیاری از مشکلاتِ پیرامون تبلیغات اینترنتی شد.

این روش وبسایت هایی اعم از فیس بوک ، گوگل ، واشنگتن تایمز ، نیوز کورپس و بسیاری از تبلیغ کنندگان بزرگ گوگل ادز ( google ads ) را مورد بهینه سازی قرار میدهد.

الکس کوموروسکی ، مدیر تولیدات کروم ، با روش دیگری موفقت کرد که آن قفل کردن پاپ-آپ ها است. وی همچنین اظهار کرد : ” وبسایت یک اکوسیستم برای نمایش تبلیغات محسوب میشود.اگر تعادلی میان کاربران و تبلیغات رعایت شود ، خیلی مثمر ثمر واقع خواهد شد.

 

گوگل طرح دومی هم دارد. به عنوان مثال : استفاده از تکنولوژی ای که به تبلیغ کنندگان اجازه دهد از الگوریتم ها و ساختار های خودشان ، بدون آسیب زدن به اجرای تبلیغات است.

منبع : C|net

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید