شاهکار مهندسی سرفیس استودیو مایکروسافت با صفحه نمایش بزرگ - تکفارس 
شاهکار مهندسی سرفیس استودیو مایکروسافت با صفحه نمایش بزرگ - تکفارس 

شاهکار مهندسی سرفیس استودیو مایکروسافت با صفحه نمایش بزرگ

یاسر سرصباحی
۶ آبان ۱۳۹۵ - 22:25
شاهکار مهندسی سرفیس استودیو مایکروسافت با صفحه نمایش بزرگ - تکفارس 

مایکروسافت از سرفیس استودیو جدید خود رونمایی کرد .در حالی که ما فقط چند دقیقه فرصت داشیم به صفحه نمایش محشر آن که برای اولین بار این شرکت همه چیز را فقط در یک دسکتاپ جمع کرده نگاه بکنیم. در ادامه با تکفارس همراه باشید. بر اساس این که چگونه مایکروسافت این محصول جدید خود را معرفی کرد, کاملا روشن است که این محصول حاصل معماران, طراحان, و حتی نویسندگان خلاق و متخصص است.این شرکت معتقد است شما بسته به کارتان میتوانید اندازه و قابلیت های آن را تغییر داده و غرق در صفحه نمایش آن با کیفیت ESTA خواهید شد.

متاسفانه در این مراسم به دلیل تابش زیاد به هنگام ازمایش این محصول, به سختی قابل تشخیص بود که صفحه نمایش این محصول چه قدر روشن و شفاف است, و یا استفاده از آن به عنوان کامپیوتر چیزی هست که مایکروسافت در نظر دارد. باین حال, چیزی که قابل شک نیست این است که این محصول یک محصول موثر و قابل توجهی است, صفحه نمایش ۲۸ اینچی ۴۵۰۰*۳۰۰۰ بسیار هوشمند و روشن همانطوری که شما انتظارش را داشتید, و ضخامت بسیار کم آن که خیلی متحیر کننده است. یک ننکته ی کوچکی که وجود دارد این است که شما بادیدن صفحه نمایش آن احتمالا نسبت به سایر دستگاه ها بی توجه شوید.

بر خلاف بسیاری از رایانه های دیگر که به نظر میرسد که,  ضخامت کم این محصول دارای مزایایی باشد: علاوه بر ضخامت کم طراحی مهندسی جالب بازو و لولا ی آن به شما این امکان را می دهد, که با هر زاویه ای که خواستید آن را تنظیم کنید, این محصول کمی ما را به یاد ای مک جی ۴ می اندازد که شرکت اپل آن را سال ها پیش تولید کرده است. این حس که شما می توانید فقط قسمت راست صفحه نمایش را در جهت کاری که انجام می دهید, تنظیم کنید.تمام براقی که ما از سرفیس انتظار داشتیم اینجا قابل مشاهده است.لولا هایی که کاملا صاف طراحی شده اند تا صفحه نمایش در هر حالتی و مکانی به دلخواه شما ثابت در ان مکان قرار گیرد, “شما میتوانید انرا به طور صاف تنظیم کرده و از زیر روشن یا خاموشش کنید یا آن را با شیبی حدود ۲۰ درجه تنظیم کرده و دیگر وسایل خود را در اطراف آن قرار دهید.

بدیهی است که ما هنوز این شانس را پیدا نکردیم تا در مورد این دستگاه بیشتر بدانیم,  ولی با تماس بودن از طریق شرکت اطلاعات کاملی از این محصول به دست خواهد امد, ازجمله این که درای صفحه ای مقاوم است و به دلیل بزرگ بودن صفحه نوشتن در آن به آسانی صورت میگرد, و صفحه ی لمسی آن از لحاظ حساسیت بسیار عالی است.

گزینه اختیاری شماره گیری سر فیس کاملا جدید به نظر میرسد و جای کمی مقایسه وجود دارد, صفحه ی حساس آن به شما این امکان را می دهد که هنگام کار با دیگر نرم افزار ها بتوانید آن هارا یه راحتی کنترل کنید, و شما میتوتنید آن را روی میز یا رو ی یک سطح قرار دهید, حتی زمانی که شما یک سطح صاف برای قرار دادن آن ندارید خودش را در هر شرایطی حفظ میکند. شماره گیری در هر نرم افزاری ویژگی هایی دارد. به عنوان مثال سر فیس در قالب بندی فتو شاپ به شما کمک میکند نا پالت های خود را مدیریت کنید. این قابلیت یکی از ویژگی های سر فیس استودیو است, اما به نظر میرسد کمی باید استفاده از این دستگاه به کاربران آموزش داده شود.

سرفیس رفته رفته در قسمت دیال پیشرفته تر خواهد شد, ما این تصور را داریم که قابلیت های هوشمندانه تری با این محصول اضافه خواهد شد.

تعجب آور نیست که در این میان صحبتی از پورت وجود ندارد,  زیرا که همه این قابلیت ها در جعبه کوچکی جمع شدند, در آن سه سوکت USB و یک رم ریدر وجود دارد و یک کنتاکتور کوچک نمایشی و یک جک اترنت و یک هدفون جک نیز وجود دارد.و اما چند اسلات  USB_C  بد نخواهد بود.

کیبورد و ماوس بدون سیم مایکروسافت نیز جالب به نظر میرسد, اما مدت زیادی هست که این شرکت دستگاه های ورودی را دارد, این کیبورد گزینه های خوبی را برای شما پیشنهاد میدهد و ماوس بسیار خوش دست به نظر میرسد.

در نهایت برداشت من از سرفیس این است که,  این محصول حاصل مهندسی قابل توجهی از لحاظ ضخامت و صفحه نمایش است. اما برخی سوالات حاکی از این است که مردم چگونه از این کامپوتر استفاده خواهند کرد. و این کار نیازمند اموزش و تست از طرف شرکت مایکروسافت میباشد. اگر شما مایل به خرید این محصول هستید میتوانید آن را در اواسط دسامبر به قیمت ۲۹۹۹ دلار خریداری کنید, اما مایکروسافت تاکید کرده است که این محصول امسال به طور محدود توزیع میشود.

 

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.