شرکت Sierra Nevada قصد دارد تا اولین دفتر فضایی سازمان ملل متحد را تا سال ۲۰۲۱ ایجاد کند - تکفارس 
شرکت Sierra Nevada قصد دارد تا اولین دفتر فضایی سازمان ملل متحد را تا سال ۲۰۲۱ ایجاد کند - تکفارس 

شرکت Sierra Nevada قصد دارد تا اولین دفتر فضایی سازمان ملل متحد را تا سال ۲۰۲۱ ایجاد کند

علی سیف الهی
۹ مهر ۱۳۹۵ - 14:00
شرکت Sierra Nevada قصد دارد تا اولین دفتر فضایی سازمان ملل متحد را تا سال ۲۰۲۱ ایجاد کند - تکفارس 

کم کم در حال نزدیک شدن به تحقق رویای دیرینه ی خود هستیم. شاید فضاپیمای Dream Chaser شرکت فضایی Sierra Nevada در مناقصه ی تاکسی فضایی ناسا برنده نشده باشد، اما قصد دارد قدم های بزرگتری بردارد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

این شرکت قصد دارد تا با فضاپیمای خود، سازمان ملل متحد را به فضا برده و در مدار زمین قرار دهد. این سفینه که شباهت بسیاری به فضاپیماهای بازنشسته ی شاتل ناسا دارد، قرار است اولین دفتر فضایی سازمان ملل متحد را در چارچوب امور برون زمینی در سال ۲۰۲۱، درست پس از ۵۹ سال از تشکیل این شاخه ی سازمان ملل متحد، ایجاد کند. این بدین معنی است که کشور های در حال توسعه که هیچگونه برنامه ی فضایی ندارند این شانس را دارند که بتوانند به مطالعات فضایی پرداخته و محموله های مورد نیاز خود را به بیرون از سیاره ی زمین بفرستند. همچنین UNOOSA حتی به کشور هایی که هیچ تجربه ای در ساخت محموله های جاذبه پایین ندارند نیز کمک های علمی و تحقیقاتی خواهد کرد تا این کشور ها نیز بتوانند این گونه محموله ها را بسازند.

مدیر UNOOSA خانم سیمونتا دی پیپو در طی بیانیه ای گفته اند که:

یکی از کلیدی ترین مسئولیت های UNOOSA ایجاد همکاری بین المللی براس استفاده ی صلح آمیز از فضا است. من بسیار خوشحالم که اعلام کنیم یکی از راه هایی که UNOOSA به این هدف دست خواهد یافت، در همکاری با شریکمان شرکت SNC است. این شرکت به همه ی اعضای سازمان ملل متحد که دانش فنی و یا پشتوانه ی مالی خوبی برای راه اندازی برنامه ی فضایی خود ندارند، یک ماموریت کامل جاذبه پایین در اختیارشان قرار می گیرد.

سازمان ملل متحد کشور های شرکت کننده در این برنامه را در سال ۲۰۱۸ انتخاب خواهد کرد و این کشور ها باید بخشی از هزینه ی کلی این ماموریت را بپردازند. کارمندان شرکت فضایی Sierra Nevada گفته اند که این کار برای کشور های کم درآمد، همانند یک تخفیف بزرگ است. به علاوه دفتر امور برون زمینی در حال یافتن حامیان مالی برای این پروژه است تا مطمئن شود که کشور های شرکت داده شده در این پروژه کمترین میزان ممکن را پرداخت خواهند کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا علاقه ای به پیوستن کشورمان به این ماموریت دارید؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید