همه آنچه که باید از آیفون ۷ پلاس بدانید + گالری تصاویر - تکفارس 
همه آنچه که باید از آیفون ۷ پلاس بدانید + گالری تصاویر - تکفارس 

همه آنچه که باید از آیفون ۷ پلاس بدانید + گالری تصاویر

سعید مزارعی
۱۸ شهریور ۱۳۹۵ - 16:23
همه آنچه که باید از آیفون ۷ پلاس بدانید + گالری تصاویر - تکفارس 

اپل بالاخره پس از ماه ها انتظار شب گذشته در یک مراسم مجلل در شهر سانفرانسیسکو از جدیدترین محصولات خود رونمایی کرد. گوشی آیفون ۷ پلاس یکی از جدیدترین محصولاتی بود که اپل شب گذشته آن را به طور رسمی معرفی کرد. گوشی آیفون ۷ پلاس با دوربین فوق العاده ی خود از همین الان برای تمامی رقبا شاخ و شانه کشیده است و قصد دارد تا خود را به انتخاب اول عکاسان موبایل و علاقه مندان در این زمینه تبدیل کند. با تکفارس همراه باشید:

طراحی

طراحی این گوشی هم مانند آیفون ۷ پلاس تغییرات زیادی نسبت به نسل پیشین نداشته است و عمده ترین تفاوت آن با برادر کوچک تر خود در دوربین دوگانه در پشت آن و همچنین اندازه ی صفحه نمایش خود است. خطوط آنتن هم در این گوشی مانند آیفون ۷ به گوشه های بالا و پایین گوشی منتقل شده است و جلوه ی زیبایی از این بابت دارد. بدنه ی آلمینیومی و قطر کمتر به نسبت نسل پیشین از جمله ی ویژگی های ظاهری این گوشی به حساب می آید. رنگ بندی این گوشی هم مانند آیفون ۷ است و در ۵ رنگ رز گلد ، نقره ای ، طلای ، مشکی براق و مشکی تیره عرضه می شود. بیرون زدگی دوربین دوتایی این گوشی بدترین نکته در مورد طراحی آن به حساب می آید.

صفحه نمایش

صفحه نمایش این گوشی هم مانند آیفون ۷ تفییر چندانی نداشته و تنها تفاوت آن نسبت به نسل پیشین افزایش طیف رنگی آن است که به بهبود تصاویر در آن منجر می شود. یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با دقت Full HD دقیقا مانند سال گذشته صفحه نمایشی است که اپل برای این گوشی انتخاب کرده است. تاچ سه بعدی جدید با قابلیت چند لمس همزمان از جمله ی نکات دیگر صفحه نمایش این گوشی است.

دکمه خانه

مدت ها بود که شایعاتی مبنی بر حذف دکمه های مکانیکی از آیفون ها می شنیدیم که شب گذشته اپل اعلام کرد که با دکمه های خانه ی قدیمی در آیفون های امسال خداحافظی کرده است. این مزیت بزرگی است زیرا دکمه های سنتی امکان خرابی بالایی داشتند. اپل در این دکمه ها از فناوری تیپتیک استفاده کرده است که با لرزش خود کاربر را از اتفاقاتی باخبر می سازد. اپل اعلام کرده است که این دکمه ها هنگام آلارم و یا اعلان به لرزش در می آیند. این دکمه های جدید از همان فناوری که پیشتر مک بوک ها از آن در ترک پد خود استفاده می کردند بهره می برد که باعث می شود که با فشردن آن توسط کاربر حس فشار یک دکمه ی واقعی به آن ها القا شود.

ضد آبی

یکی از ویژگی هایی که دارندگان سایر گوشی ها به آن افتخار می کردند و از نداشتن آن توسط گوشی های آیفون طرفداران آن را سرزنش می کردند ضد آب بودن گوشی هایشان بود. اپل پس از چند سال بالاخره دست به ساخت گوشی زد که در برابر آب ومایعات مقاوم است و دارای گواهینامه ی IP6 است. داشتن این گواهینامه به این معنی است که این گوشی ها می توانند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام بیاورند.

سخت افزار

طبق روال هر ساله اپل آخرین نسل از پردازنده های خود را برای آیفون در نظر گرفته است. قدرت پردازشی این گوشی را قرار است چیپست A10 Fusion تامین کند. این پردازنده یک پردازنده ی ۴ هسته ای ۶۴ بیتی است که به گفته ی اپل ۴۰ درصد سریعتر از نسل گذشته ی خود است و به توان مصرفی کمتری نیاز دارد. همچنین اپل اعلام کرده که توان پردازشی گرافیکی اسن چیپ هم ۵۰ درصد افزایش یافته است. با اینکه این شرکت چیزی در مورد حافظه ی رم این گوشی اعلام نکرد اما منابع مختلف از ۳ گیگابایت رم در این گوشی خبر می دهند.

 

سیستم صوتی

به جرات می توان گفت که بیشترین تغییرات گوشی های آیفون که باعث تغییر یکی از استانداردهای رایج هم می شود همین بخش صوتی این گوشی است. شرکت اپل به دلایل مختلف تصمیم به حذف جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدا در آیفون های امسال خود زد که یکی از رایج ترین استانداردهای خروجی صدا در دنیا می باشد. شیلر در هنگام توضیح این بخش اعلام کرد که عده ای از ما سوال می کنند که چرا شما این جک را حذف کردید، باید به آن ها بگوییم که همیشه برای پیشرفت و بهتر شدن باید استانداردها را تغییر داد و شرکت اپل به خاطر این کار به خود افتخار می کند. استفاده از پورت لایتنینگ به جای جک ۳.۵ میلی متری صدا باعث بهبود کیفیت صدای موزیک خروجی می شود. اما این تغییر دردسرهایی نیز با خود دارد که شرکت اپل برای یکی از آن ها راهکاری را ارائه کرد و اما برای مشکل دیگر که بسیاری از کاربران از آن گله کردند راهی وجود ندارد. یکی از این مشکلات این است که شاید کاربران قصد استفاده از هدفون های خود که دارای جک ۳.۵ میلی متری هستند در گوشی های آیفون را داشته باشند که اپل برای این کار یک دانگل تبدیل لایتنینگ به ۳.۵ به صورت رایگان در جعبه های آیفون قرار می دهد. اما مشکل دیگر در این باره عدم امکان استفاده از شارژر و هدفون به صورت همزمان است که بسیاری از کاربران از آن گله می کنند. علاوه بر هدفون های با کیفیت EarPod شرکت اپل از یک جفت هدفون بیسیم هم رونمایی کرد که نام آن را AirPod گذاشته است. این هدفون ها به صورت مجزا و با قیمت ۱۵۹ دلار به فروش می رسند و به گفته ی اپل با یک بار شارژ تا ۵ ساعت می تواند موسیقی پخش کند. در کنار این هدفون شرکت اپل از ۳ هدفون دیگر تحت برند بیتس نیز معرفی کرد که با قیمت های گوناگون در دسترس مشتریان قرار می گیرند. اپل برای اولین بار از اسپیکر های استریو در گوشی های خود استفاده می کند و با اسپیکر هایی که در بالا و پایین دستگاه قرار گرفته اند کاربران می توانند به صدایی ۵۰ درصد بلندتر از گوشی های نسل پیش گوش فرا دهند.

دوربین

می رسیم به هیجان انگیزترین بخش این گوشی یعنی دوربین. بسیاری اعتقاد دارند که دوربین گوشی آیفون ۷ پلاس صنعت عکاسی را دست خوش انقلابی خواهد کرد و نقل قول جالبی که اپل در حین معرفی این بخش از یکی از عکاسان مطرح را نشان داد که : This change the game ( این بازی را تغییر خواهد داد ) به این اتفاق اشاره می کند. دوربین دوگانه که هر کدام از آن ها دقتی معادل ۱۲ مگاپیکسل دارند که البته تفاوت آن ها در میدان دید آن ها است.  دوربین اول دارای یک لنز عریض و دوربین دوم دارای یک لنز تله فوتو است. دوربین این گوشی دارای زوم سخت افزاری است که ۴ برابر زوم را با کیفیت بالا انجام می دهد. با یک بار فشردن دکمه ی شاتر می توانید تصاویر عریضی بگیرید و با ۲ بار فشردن آن تصاویر شما به صورت تله فوتو ثبت می شود. زوم اپتیکال تا ۲x و همچنین افزایش آن به وسیله ی نرم افزاری تا ۱۰x از جمله امکانات دیگر آن است. اپل همچنین اعلام کرد که در پایان سال جاری با ارائه یک بروزرسانی رایگان دارندگان این گوشی می توانند فوکوس تصاویر را همانند دوربین های لایترو تغییر دهند.

سایر امکانات

گوشی آیفون ۷ پلاس با آخرین نسخه از سیستم عامل ios یعنی ios 10 روانه بازار خواهد شد که به گفته ی اپل دارای امکانات جالب و همچنین بهبود هایی در مصرف باتری است. خوشبختانه دیگر از آیفون ۱۶ گیگابایتی عذاب آور خبری نیست و آیفون های امسال با ۳ ظرفیت ۳۲ ، ۱۲۸ ، ۲۵۶ عرضه می شوند که البته به دلیل امکان فیلم برداری با کیفیت ۴K پیش بینی می شد که با آیفون ها ۱۶ گیگابایتی باید خداحافظی کنیم. علارغم افزایش ظرفیت حافظه قیمت این گوشی ها با مدل های سال قبل تفاوتی ندارد. پیش فروش این گوشی ها از شب گذشته پس از مراسم اپل شروع شد و تا ۲۸ شهریور هم آیفون به صورت رسمی عرضه می شود.

 

نظرات خود را در مورد جدیدترین گوشی شرکت اپل با ما به اشتراک بگزارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.