از نمایشگاه IFA امسال چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 
از نمایشگاه IFA امسال چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

از نمایشگاه IFA امسال چه انتظاراتی داریم؟

علی سیف الهی
۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - 16:12
از نمایشگاه IFA امسال چه انتظاراتی داریم؟ - تکفارس 

نمایشگاه IFA یکی از بزرگترین نمایشگاه های الکترونیکی در دنیا است که از فردا در شهر برلین آغاز به کار خواهد کرد. در این نمایشگاه بیشتر شرکت ها لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه ی جدید خود را در معرض دید عموم قرار می دهند اما قرار نیست که خبری از گوشی های هوشمند، ابزار های پوشیدنی، کامپیوتر های شخصی و تلویزیون ها نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با تکفارس همراه باشی.

بنابراین ما انتظاراتی از نمایشگاه IFA امسال داریم که بدین صورت است:

گوشی های هوشمند و تبلت ها

سامسونگ در ادوار گذشته از نمایشگاه IFA به عنوان محلی برای معرفی سری گوشی های گلکسی نوت خود استفاده می کرد اما از سال گذشته این موضوع تغییر کرد و امسال نیز دومین سالی بود که این شرکت کنفرانس مخصوص خود به نام Unpacked را برگذار کرد و در آن از سری گوشی های نوت و هدست واقعیت مجازی گیر خود رونمایی کرد. اما این بدین معنی نیست که سامسونگ دست خالی به این نمایشگاه خواهد آمد اما به نظر می  رسد که هیچ گونه گوشی جدیدی در این نمایشگاه رونمایی نخواهد شد.

با این حال نمایشگاه IFA کاملا خالی از اخبار گوشی های هوشمند نخواهد بود. سونی در دوره های قبلی این نمایشگاه عادت داشت تا گوشی هوشمند جدیدی از سری اکسپریای خود رونمایی کند. و ما نیز امسال معرفی گوشی جدیدی از طرف سونی داریم. آن طور که ما شنیده ایم این شرکت قرار است از گوشی اکسپریا ایکس کامپکت رونمایی کند که به نظر می رسد مدل کوچک شده ی اکسپریا ایکس پرفورمنس باشد. مشخصات فنی لو رفته از این گوشی حکایت از این دارند که این گوشی دارای دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی، ۴ گیگابایت رم و پردازنده ی کوالکام اسنپدراگون ۸۲۰ و حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایتی باشد. با توجه به این که این مدل کامپکت است ما انتظار صفحه نمایشی ۴.۷ اینچی با رزولوشن فول اچ دی داریم.

در سوی دیگر هواوی نیز قول داده است که در کنفرانس فردا شب خود ما را غافل گیر کند و تصویری را منتشر ساخته که لبه ی خمیده ی یک گوشی یا تبلت را نشان می دهد. در همین حال، ایسوس نیز از گوشی زن فون ۳ خود در نمایشگاه کامپیوتکس رونمایی کرده استو احتمالا از یک گوشی میان رده رونمایی کند. شرکتZTE  نیز قبلا از گوشی اکسون ۷ و اکسون پرو خود در اوایل امسال رونمایی کرده است اما احتمالا درباره ی پروژه ی CSX که گوشی بسیار خاصی به نظر می آید، اطلاعات بیشتری را در این نمایشگاه ارائه دهد. Nubia که یک شرکت زیر مجموعه ی ZTE محسوب می شود، دارای کنفرانس مخصوص به خود خواهد بود و این می تواند بدین معنی باشد که ما احتمالا شاهد یکی و یا دو گوشی خواهیم بود.

به علاوه چون سامسونگ رویداد مخصوص خود را برگذار کرده است، قرار نیست که ما درباره ی ابلت جدید این شرکت کنجکاوی نکنیم. شایعات به این اشاره دارند که احتمالا سامسونگ از تبلت گلکسی تب اس ۳ خود رونمایی کند. تبلتی که جایگزین مدل سال قبل گلکسی تب اس ۲ خواهد شد. احتمالا در این نمایشگاه لنوو نیز از یک تبلت جدید رونمایی کند که دارای نوع جدیدی از صفحه کلید خواهد بود.

ابزار های پوشیدنی و دیگر لوازم جانبی

نمایشگاه IFA بیشتر از این که خانه ی بتلت ها و گوشی های هوشمند باشد، خانه ی ابزار های پوشیدنی محسوب می شود. سامسونگ احتمالا در این نمایشگاه از ساعت هوشمند گیر اس ۳ خود رونمایی کند. دعوتنامه های این شرکت دارای صورتی شبیه ساعت بودند و دارای کلماتی بودند که معنی “درباره ی ۳ صحبت کن” می دادند. همچنین شایعاتی وجود دارند که اشاره به سه مدلی بودن ساعت هوشمند گیر اس ۳ دارند و این سه مدل عبارتند از: کلاسیک، اکسپلورر و فرانتیر. دو مدل آخری بر روی تناسب اندام تمرکز دارند و روی آن ها سنسور های مختلفی نظیر فشار سنج و ارتفاع سنج وجود دارد.

ما احتمالا شاهد این باشیم که دیگر شرکت ها نیز ساعت های هوشمند خود را بر پایه ی پلتفرم اندروید ویر معرفی کنند. هوواوی از سال گذشته ساعت هوشمند رده بالای خود را به روز نکرده است، ساعت زن فون ۲ ایسوس نیز می تواند جایگزین خوبی پیدا کند. در طرف دیگر طیف سازندگان ابزار های پوشیدنی، فیت بیت نیز از ساخت نسل بعدی دست بند های هوشمند Flex و Charge خود خبر داده است و به احتمال قوی در نمایشگاه IFA شاهد معرفی رسمی این دست بند های هوشمند باشیم. جالب خواهد بود که ببینیم شرکت Withings که تحت تملک نوکیا است محصول جدیدی را معرفی کند، که حتما باید نسل بعدی ساعت هوشمند Activate باشد که زمان زیادی از آمدنش گذشته است.

جدا از گوشی های اکسپریا، سونی احتمالا تجربه ی نزدیکی از Xperia Eye خود را به ما خواهد داد. این محصول یک دوربین است که به دور گردن شما بسته می شود. همچنین احتمالا سونی از هدست های بلوتوثی خود با نام Xperia Ear که بسیار شبیه هدست Hint موتورولا هستند، رونمایی کند.

باقی وسایل

جدا از گوشی های هوشمند و ابزار های پوشیدنی، ما احتمالا شاهد مدل های مختلفی از تلویزیون ها با کیفیت ۴K و ۸K باشیم. شرکت هایی همانند سامسونگ، ال جی، سونی از تلویزیون های جدید خود رونمایی خواهند کرد. همچنین معرفی لپ تاپ های جدید نیز دور از انتظار نیست. دعوت نامه ی کنفرانس خبری ایسر نشان از آن دارند که این شرکت قصد معرفی یک مدل نوت بوک بسیار باریک را دارد، و لنوو نیز احتمالا با معرفی یک یا دو مدل از لپ تاپ های سری یوگا خود ما را شگفت زده کند. همانند دیگر نمایشگاه هایی که امسال برگذار شده است، ما احتمالا شاهد معرفی ربات های عجیب و غریب و پهباد ها باشیم.

واقعیت مجازی پس چه می شود؟ ما حاتمالا شاهد محصولاتی مرتبط به حوزه ی واقعیت مجازی در نمایشگاه IFA باشیم. ایسوس در حال کار بر روی هدست واقعیت مجازی خود است و هوواوی نیز قول داده است تا برای هدست واقعیت مجازی گیر وی آر رقیب لایقی را تولید کند.

این همه ی انتظاراتی است که ما از نمایشگاه IFA امسال داریم ولی همیشه احتمال شگفت زده شدن از طرف شرکت ها وجود دارد. نظر شما درباره ی این نمایشگاه چیست؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.