گلکسی نوت ۷ Vs آیفون ۶S! - تکفارس 
گلکسی نوت ۷ Vs آیفون ۶S! - تکفارس 

گلکسی نوت ۷ Vs آیفون ۶S!

امید بصیری
۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - 21:12
گلکسی نوت ۷ Vs آیفون ۶S! - تکفارس 

گلکسی نوت ۷ در مقابل آیفون ۶S! کدام در برابر سخت ترین آزمایش ها دوام می آورند!؟ کدام یک پیروز می شوند!؟ در ادامه ی خبر با تکفارس همراه باشید!

نبرد گلادیاتور ها! این عنوانی است درخور برای جنگ بین گلکسی نوت ۷ و آیفون ۶S. البته نه جنگی با شمشیر و سپر بلکه جنگی در آزمایش های فیزیکی برای دریافتن اینکه کدام بیشترین مقاومت ممکن را دارند.

آزمایش جدیدی که بر روی دو گوشی گلکسی نوت ۷ و آیفون ۶S انجام شده است حاکی از برتری گوشی گلکسی نوت ۷ بر آیفون ۶S است. در ماه می گذشته آزمایش مشابهی بین دو گوشی پرچم دار قبلی یعنی گلکسی اس ۷ و آیفون ۶S نیز انجام شد که در آن آزمایش آیفون پیروز میدان بود. اما گلکسی نوت ۷ چیزی را در خود دارد که گلکسی S7 از آن بی بهره بود. آن چیزی نیست جز گوریلا گلس ۵(Gorilla Glass 5) که طبق ادعای شرکت تولید کننده اش در برابر سقوط از ارتفاع تا ۱.۶ متر(۵.۲۵ پا) ۸ مرتبه از ۱۰ مرتبه مقاوم است. در این آزمایش هر سقوط از فاصله ی ۱ متری (۳.۳ پا) اتفاق می افتد و در این راه از یک ماشین حرفه ای مخصوص استفاده می شود تا عامل انسانی از آزمایش حذف شود.

اولین آزمایش هر دو گوشی را از پشت به سوی زمین رها کرد. فلز به کار رفته در پشت آیفون ۶S باعث شد تا این گوشی صرفاً تعدادی خط و خش کوچک بردارد. اما شیشه ی استفاده شده در گلکسی نوت ۷ در ناحیه ی گوشه ی پایین دستگاه آسیب هایی دیده بود. هر دو گوشی عملکرد مثبت و نسبتا خوبی را در سقوط از پشت تجربه کردند اگرچه این ضربات شدت بیشتری بر روی گلکسی نوت داشتند و باعث شدند تا خط و خش های قابل ملاحظه ای بر روی این گوشی به جا بمانند. اگر این گوشی را برعکس در دستان خود می گرفتید این خطوط کاملاً قابل دیدن بودند. اما به هر حال عملکرد آنچنان بدی محسوب نمی شوند.

پس از آن نوبت صفحه نمایش و قسمت جلویی دستگاه بود تا امتحان خود را پس دهد. امتحانی که بی شک بسیار مهم تر و با اهمیت تر از تمامی دیگر آزمایش ها است چرا که صحفه نمایش گوشی بسیار مهم است. در این آزمایش به نظر می رسد که گوریلا گلس ۵ تاثیر خود را گذاشته است و تفاوت ها را رقم زده است. گلکسی نوت ۷ فقط شکستگی کوچکی در قسمت پایین و چپ خود حس کرد در حالی که صفحه نمایش آسیبی ندید. آیفون ۶S اما شکستگی های متعددی در قسمت های مختلف خود داشت که مخصوصاً آن هایی که بر روی صفحه نمایش بودند برتری را در این مورد به گلکسی نوت ۷ دادند.

هر دو گوشی بعد از این آزمایش هنوز کار می کردند که باعث شد به سراغ مرحله ی بعدی یعنی امتیاز طلایی(!) برویم. این مرحله به این معنی است که گوشی ها تا زمانی که از کارکردن بازایستند به روی زمین پرت می شوند. پس از ۵ بار سقوط کردن اپل آیفون ۶S از کارکردن باز ایستاد در حالی که گلکسی نوت ۷ هنوز کار می کرد. نکته ی عجیب جایی بود که گلکسی نوت ۷ پس از ۵۰ بار افتادن(!) با وجود شکستگی های متعدد در قسمت های مختلف صفحه نمایش و اطراف گوشی هنوز  هم کار می کرد!

چیزی که می توان از این آزمایش فهمید این است که گوریلا گلس ۵ مقاومت فوق العاده بالایی در برابر ضربات دارد و این برای افرادی که زیاد گوشی را از دستشان رها می کنند(!) بسیار خبر خوبی است.در اینجا می توانید مطلب جالبی راجع به گوریلا گلس گوشی گلکسی نوت ۷ بخوانید. در اینجا نیز می توانید ویدئو آزمایش بالا را مشاهده کنید.

منبع:Phonearena.com

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.