گوشی هوشمند ۴ دلاری هندی ، ۳۰ام ژوئن به بازار عرضه می شود - تکفارس 
گوشی هوشمند ۴ دلاری هندی ، ۳۰ام ژوئن به بازار عرضه می شود - تکفارس 

گوشی هوشمند ۴ دلاری هندی ، ۳۰ام ژوئن به بازار عرضه می شود

علی سیف الهی
۷ تیر ۱۳۹۵ - 18:36
گوشی هوشمند 4 دلاری هندی |تکفارس

ما شما را سرزنش نمی کنیم اگر که فکر می کنید گوشی هوشمند ۴ دلاری هندی فقط یک امید واهی است، اما ظاهرا این گوشی واقعیت دارد. با تکفارس همراه باشید.

شرکت Ringing Bells به خبرگزاری Indian Express گفته است که فروش گوشی فوق ارزان Freedim 251 این شرکت (عدد ۲۵۱ قیمت این گوشی به روپیه ی هند را نشان می دهد) از تاریخ ۳۰ام ژوئن شروع خواهد شد و در دسته ی اول، ۲۰۰ هزار واحد به فروش خواهد رسید. همانند قبل، سخت افزار این گوشی زیاد جالب نیست. شما به یک صفحه ی ۴ اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ نگاه خواهید کرد، پردازنده ی مرکزی این گوشی یک پردازنده ی چهار هسته ای با فرکانس ۱.۳ گیگاهرتزی است. رم این دستگاه ۱ گیگابایت است و ۸ گیگابایت حافظه ی قابل افزایش دارد. دوربین پشتی آن ۸ مگاپیکسلی بوده و دوربین جلوی آن نیز ۳.۲ مگاپیکسل است. این گوشی به خاطر حفظ قیمت پایین خود حتی اندروید ۵.۱ را به جای اندروید ۶ اجرا می کند.

هر چند این خوب است که محصولی واقعی و قابل لمس وجود دارد، اما همچنان شایعاتی وجود دارند که در گرداگرد امکان پذیری وحود این گوشی در حال چرخش هستند. مدیر هامل شرکت Ringing Bells قبول کرده است که این شرکت به ازای فروش هر یکی از گوشی ها ضرر نیز می دهد و سودی نمی برد و فقط امیدوار است که این گوشی بتواند راه را برای نسخه های بعدی هموار کند. این شرکت علیرغم این که زمان عرضه ی گوشی نزدیک است، هنوز از در دسترس قرار دادن این گوشی برای تحلیلگران امتناع می کند.

عرضه ی این گوشی می تواند بازار محلی موبایل را دگرگون سازد. حتی بعضی از گوشی های ارزانی که در بازار وجود دارند، برای برخی از هندی ها مخصوصا روستاییانی که درآمد متوسطی هم ندارند، هنوز گران جلوه می کند. با ۴ دلار این گوشی به حدی ارزان است که برای بسیاری از مردم قابل خرید باشد و بتواند شکاف تکنولوژیکی را پر نماید. راز اصلی این است که آیا گوشی واقعا خوب است. تجربه ی وحشتناک ممکن است مردم را آزار دهد، هر چند قیمت این گوشی هر چقدر هم که میخواهد وسوسه انگیز باشد.

نظر شما در مورد گوشی هوشمند ۴ دلاری هندی چیست؟آیا میتواند حداقل انتظارات کاربران را برآورد کند؟

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.