آیفون ۵SE و آیپد پرو در رویداد دوم فروردین معرفی می‌شوند: جزئیات تازه درباره رویداد - تکفارس 
آیفون ۵SE و آیپد پرو در رویداد دوم فروردین معرفی می‌شوند: جزئیات تازه درباره رویداد - تکفارس 

آیفون ۵SE و آیپد پرو در رویداد دوم فروردین معرفی می‌شوند: جزئیات تازه درباره رویداد

مبین محمدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - 16:08
آیفون ۵SE و آیپد پرو در رویداد دوم فروردین معرفی می‌شوند: جزئیات تازه درباره رویداد - تکفارس 

در طی چند هفته اخیر شایعات بسیاری درباره رویداد آینده شرکت اپل شنیده‌ایم. آنطور که پیدا است قرار بر این است که شرکت اپل در تاریخ ۲۱ مارس برابر با دوم فروردین یک رویداد مطبوعاتی را برای معرفی رسمی آیفون ۴ اینچی جدید که آیفون SE نام گرفته است و آیپد پرو ۹.۷ اینچی برگزار کند. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

شرکت اپل به تازگی تایید کرده است که این رویداد در تاریخ اعلام شده برگزار می‌شود و دعوتنامه‌های خود را نیز ارسال کرده است. اپل آیفون ۴ اینچی جدید را در سالن  Town Hall در دانشگاه کوپرتینو به صورت رسمی معرفی کرده است و علاوه بر تایید شدن تاریخ ساعت برگزاری مراسم مشخص شده است. اپل مراسم معرفی خود را در ساعت ۱۰:۰۰ صبح به وقت ایلات متحده آمریکا برگزار می‌کند.

آیپد پرو جدید قرار است که به صفحه نمایش ۹.۷ اینچی با وضوح ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل مجهز باشد و قدرت آن توسط پردازنده جدید A9X نیز تامین می‌شود، همچنین انتظار می‌رود که رم آن ۴ گیگابایت باشد و هنوز چیزی درباره حافظه ذخیره سازی منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود که نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی آن روانه بازار جهان شود. علاوه بر این دستگاه فوق به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز بوده که توانایی ضبط فیلم‌های Ultra HD را در قالب ۴K دارد و از Apple Pencil به همراه ویژگی صفحه کلید هوشمند پشتیبانی می‌کند.

iphone-se-event

آیفون SE در ابتدا بسیار خبرساز بود و تنها چیزی که درباره آن مطمئن بودیم وجود صفحه نمایش ۴ اینچی بود و بعد از آن شایعاتی درباره نام این دستگاه منتشر شد که نهایتا SE نام گرفت و بعد از آن نوبت به مشخصات دستگاه رسید که اکنون مشخص شده است که از لحاظ ظاهری شبیه به آیفون ۵ اس خواهد بود.

وضوح این دستگاه ۴ اینچی ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل بوده و قدرت آن توسط رم ۲ گیگابایتی و پردازنده A9 نیز تامین می‌شود. هرچند که شایعاتی درباره وجود پردازنده A9X نیز منتشر شده است اما نسخه A9 پردازنده بیش‌تر مورد انتظار است. این دستگاه در دو نسخه ۱۶ و ۶ گیگابایتی عرضه می‌شود.

این آیفون کوچک دارای دوربین ۵ مگاپیکسلی سلفی و دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی است که از سیستم پرداخت همراه اپل یعنی Apple Pay پشتیبانی می‌کند و ممکن است با ویژگی Force Touch نیز روانه بازار گردد. هردو دستگاهی که درباره آن‌ها بحث کردیم با سیستم عامل  iOS 9.3 روانه بازار می‌شوند که تاریخ عرضه آن‌ها احتمال دارد از ماه آینده آغاز شود. نظر شما درباره این خبر چیست؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید