گوگل پیش نمایش اندروید N را منتشر کرد، می‌توانید هم اکنون اندروید ۷ را دانلود و نصب کنید - تکفارس 
گوگل پیش نمایش اندروید N را منتشر کرد، می‌توانید هم اکنون اندروید ۷ را دانلود و نصب کنید - تکفارس 

گوگل پیش نمایش اندروید N را منتشر کرد، می‌توانید هم اکنون اندروید ۷ را دانلود و نصب کنید

رضا دیزجی
۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - 00:58
گوگل پیش نمایش اندروید N را منتشر کرد، می‌توانید هم اکنون اندروید ۷ را دانلود و نصب کنید - تکفارس 

امروز در یک اقدام غافلگیر کننده، گوگل اولین نسخه‌ی پیش نمایشی اندروید N ورژن ۷.۰ را برای Nexus 6P، ۵x، ۶، Nexus 9، Nexus Player و Pixel C برای دانلود معرفی و منتشر ساخت.

تصمیم گوگل برای معرفی و انتشار بدون وقفه‌ی فایل‌های پیش نمایش Android N قبل از مراسم کنفرانس I/O در ماه می ۲۰۱۶ یک حرکت جالب تلقی می‌شود، شاید N یک نسخه‌ی بزرگ از اندروید محسوب نمی‌شود تا بتواند استحقاق یک رونمایی در مراسم I/O را داشته باشد؟ شاید بله و شاید نه. در هر صورت، خبر خوب این است که هم اکنون ما یک نسخه‌ی جدید از اندروید را داریم تا با آن سرگرم شویم.

راجع به چیزهای جدید باید گفت که اندروید N قابلیت‌های جدید بزرگی را در مقایسه با Marshmallow به همراه دارد، مانند پشتیبانی از قابلیت Multi-Window، پاسخگویی مستقیم یا Direct Reply، و پیام‌های همراه یا Bundled Notifications.

Multi-Window، همانطور که ممکن است تا کنون حدس زده باشید، به شما اجازه‌ی اجرای نرم‌افزارها در کنار هم در یک نمای جدا را می‌دهد. این قابلیت شبیه به حالت Split View در Apple iPad است که در تابستان سال قبل و در iOS 9 معرفی شد. در Android N، گوگل اجازه‌ی اجرای این قابلیت هم در گوشی و هم در تبلت را می‌دهد. همچنین قابلیت تصویر در تصویر نیز اضافه شده است که باز هم همتای همین قابلیت در iOS 9 برای iPad است.

android-n-multi-windows-e1457551034938

در مورد پیام‌ها، کاربران از این پس قادر خواهند بود تا به یک پیام‌ دریافتی مستقیما از نوار مربوط به آن پاسخ دهند، بدون وارد شدن به برنامه‌ی مربوط به آن. گوگل این قابلیت را Direct Reply می‌نامد.

android-n-direct-reply

و آخرین مورد این که، نرم‌افزارها از این پس قادر خواهند بود پیام‌های خود را با سربرگ مربوط به خود همراه سازند، که لمس آن موجب ظاهر شدن تمام پیام‌های دریافتی از آن نرم‌افزار خواهد شد.

android-bundled-notifications

به نظر می‌رسد گوگل تغییراتی نیز در قابلیت Doze که در Android Marshmallow وجود داشت بوجود آورده است تا بازده باتری را بیشتر کند. همچنین بهبودهای کلی دیگری نیز در سراسر سیستم عامل صورت پذیرفته است.

پیش‌نمایش Android N هم اکنون قابل دانلود و نصب بر روی دستگاه‌های Nexus است. امروز گوگل آپدیتی را نیز از طریق OTA منتشر خواهد کرد تا نصب نسخه‌های پیش نمایش از راه آسان‌تر نیز میسر باشد.

لینک‌های مستقیم دانلود نسخه‌ی پیش نمایش Android N برای دستگاه‌های Nexus:

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید