سرانجام پس از شش سال نرم‌افزار Instagram رسما برای گوشی‌های ویندوزی منتشر شد - تکفارس 
سرانجام پس از شش سال نرم‌افزار Instagram رسما برای گوشی‌های ویندوزی منتشر شد - تکفارس 

سرانجام پس از شش سال نرم‌افزار Instagram رسما برای گوشی‌های ویندوزی منتشر شد

رضا دیزجی
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - 23:59
سرانجام پس از شش سال نرم‌افزار Instagram رسما برای گوشی‌های ویندوزی منتشر شد - تکفارس 

شش سال انتظار سخت برای نرم‌افزار رسمی اینستاگرام در پلتفرم موبایل Microsoft سرانجام به سر رسید. این نرم‌افزار مورد انتظار که هنوز در مرحله‌ی تست و Beta قرار دارد، برای Windows 10 for phones (نسخه‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌شوند) در دسترس است، اما بدون شک حس و حال و ظاهر و عملکردهای مخصوص Instagram را با خود دارد. همچنین این نرم‌افزار که یک پورت از نرم‌افزار iOS است، قابلیت Peek و Pop مخصوص ۳D touch اپل را نیز به صورت شبیه‌سازی شده با خود دارد که اجازه می‌دهد با نگه داشتن انگشت خود روی یک عکس، بتوانید پیش نمایشی از آن را مشاهده کنید. این قابلیت در نسخه‌ی اندروید نیز موجود است.

اینستاگرام برای Windows 10 که هنوز در دوره‌ی آزمایشی به سر می‌برد، هنوز دارای مشکلاتی است که بایستی رفع شوند. برای کسانی که می‌خواهند برای اولین بار از نرم‌افزار استفاده کنند، گزینه‌ی ورود بوسیله‌ی حساب کاربری Facebook کار نمی‌کند و همچنین این افراد نمی‌توانند از قابلیت اشتراک گذاری استفاده کنند. همچنین برنامه برخی از اوقات کرش کرده و خارج می‌شود و کمی نیز کند اجرا می‌شود. مطمئنا این نرم‌افزار از تجربه‌ی کاربری روان و بهینه‌شده‌ای که در اندروید و iOS وجود دارد، به دور است، اما ما تصور می‌کنیم که تیم مسئول در Instagram سخت در تلاش است که کدگزاری‌ها را برای کاربران گرانقدر Microsoft تصحیح و بهینه کند.

چیزهای خوب برای افراد صبور است

شرکت به طرفداران خود قول داده است که عکس‌ها و فیلم‌ها بوسیله‌ی فیلترهای مخصوص و رایگان قابل ویرایش خواهند بود. ۱۰ ابزار خلاقانه برای افرادی که می‌خواهند عکس‌های خلاقانه‌ای داشته باشند در نظر گرفته شده است. کاربران قادر خواهند بود نورپردازی‌ها، زوایای دید، سایه‌ها و خصوصیاتی مانند کنتراست، روشنایی و اشباع رنگ‌ها را تغییر دهند.

خوب، پس چه چیزی باعث تاخیر زیاد شد؟ خوب، Instagram و شرکت صاحب آن، Facebook، آنطور که باید به سیستم عامل شرکت Microsoft با سهم اندکش در بازار (حدود ۳٪ در جهان) علاقه‌مند نبودند. اما به نظر می‌رسد Microsoft و Facebook در Silicon Valley به توافق‌هایی رسیده‌اند، و پورت اینستاگرام در واقع بوسیله‌ی پروژه‌ی Islandwood انجام شده است. این یکی از چهار پل نرم‌افزاری ویندوز است که به کدنویسان اجازه‌ی انتقال نرم‌افزارها از پلتفرم‌های دیگر به ویندوز را می‌دهند.

Mark Zuckerberg، مؤسس Facebook، در اکتبر سال ۲۰۱۵ قول داده است که این شرکت از Windows Bridge استفاده خواهد کرد تا نرم‌افزارهای خود را به Windows 10 بازگرداند، و انتشار Instagram برای Windows 10 mobile نشان می‌دهد اقای Zuck به قولش وفادار است. حدس می‌زنیم این چیزی است که از یک مدیرعامل که اوقات فراغت خود را با کدنویسی پر می‌کند تا با تکنولوژی همگام باشد، باید انتظار داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.