WhatsApp از امسال دیگر از BlackBerry و برخی پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 
WhatsApp از امسال دیگر از BlackBerry و برخی پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

WhatsApp از امسال دیگر از BlackBerry و برخی پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی نخواهد کرد

رضا دیزجی
۹ اسفند ۱۳۹۴ - 22:34
WhatsApp از امسال دیگر از BlackBerry و برخی پلتفرم‌های دیگر پشتیبانی نخواهد کرد - تکفارس 

WhatsApp تایید کرد که تا پایان سال ۲۰۱۶ پشتیبانی از برخی پلتفرم‌ها شامل BlackBerry OS و BlackBerry 10 را پایان خواهد داد. این شرکت زیر مجموعه‌ی Facebook، دلیل این اقدام را چنین اعلام کرد که این پلتفرم‌ها انواعی از قابلیت‌ها را که WhatsApp برای گسترش نیاز دارد را ندارند. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

به غیر از BlackBerry OS و BlackBerry 10، شرکت WhatsApp پشتیبانی از Nokia S40، Symbian S60، Android 2.1، Android 2.2 و WindowsPhone 7.1 را پایان خواهد داد. تاریخ دقیقی برای این اقدام اعلام نشده است؛ WhatsApp فقط اعلام کرده است که این کار را تا پایان ۲۰۱۶ انجام خواهد داد.

شرکت در یک بیانیه که در بلاگ WhatsApp منتشر شد، اعلام کرد:

در حالی که این گوشی‌های موبایل بخش مهمی از تاریخ شرکت ما را رقم زده‌اند، آنها قابلیت‌هایی را که ما برای افزایش امکانات نرم‌افزارمان در آینده نیاز داریم را ارائه نمی‌دهند.

این یک تصمیم‌گیری سخت برای ما بود، اما برای ارائه‌ی راه‌های جدید ارتباط با دوستان، آشنایان و خانواده  که از WhatsApp استفاده می‌کنند، این تصمیم‌گیری درستی بود.

WhatsApp تهیه‌ی یک پلتفرم جدیدتر را در صورتی که از یکی از پلتفرم‌های بالا استفاده می‌کنید پیشنهاد می‌کند، اما البته که گفتن این حرف معمولا خیلی آسان‌تر از انجام آن است. این خبر مخصوصا برای کاربران BB10 که هنوز مانند دیگر پلتفرم‌ها قدیمی و از رده خارج نشده است، ناراحت‌کننده و ناامیدکننده خواهد بود.

شاید این اتفاق موجب کوچ کاربران و طرفداران قدیمی BlackBerry به گوشی جدید این شرکت، BlackBerry Prive، و یا یک گوشی از یک سازنده‌ی دیگر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید