معنی “i” در کلمه‌ی “iPhone” چیست؟ - تکفارس 
معنی “i” در کلمه‌ی “iPhone” چیست؟ - تکفارس 

معنی “i” در کلمه‌ی “iPhone” چیست؟

رضا دیزجی
۱ اسفند ۱۳۹۴ - 22:04
معنی “i” در کلمه‌ی “iPhone” چیست؟ - تکفارس 

“i” ممکن است مهم‌ترین حرف دنیا باشد، اما هیچکس با اطمینان کامل نمی‌داند که معنی این حرف چیست. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

می‌توان گفت یکی از خصوصیات بارز آیفون وجود حرف “i” در آن است. و این حرف بیشتر به اینترنت اشاره دارد، البته نه کاملا، و داستان این که چگونه این حرف سر از نام آیفون در آورده است کمی پیچیده است.

این رسم نامگذاری در ابتدا با iMac شروع شد که در سال ۱۹۹۸ عرضه شد و شروعی بود بر دوران مدرن اپل.

موسس شرکت اپل، استیو جابز، گفته بود که هدف اصلی این کامپیوتر تامین اصلی‌ترین نیاز مصرف‌کنندگان برای کامپیوتر است:‌ اینترنت. iMac زمانی شروع به عرضه شدن کرد که اینترنت تازه به عرصه وارد شده بود و به عنوان عنصر اصلی در تبلیغات کامپیوترها به کار می‌رفت.

در حالی که این یک مکینتاش اصیل است، ما هدف اصلی آن را چیزی قرار داده‌ایم که مصرف‌کنندگان به ما می‌گویند کامپیوتر را به برای استفاده از آن می‌خواهند که چیزی نیست جز اینترنت، ساده و سریع. و این چیزی است که این محصول مخصوص آن ساخته شده.

ولی به گفته‌ی جابز اینترنت با معنی واقعی “i” فاصله‌ی زیادی داشت. در طول مراسم معرفی، او عناوین زیادی را به نمایش در آورد:‌ اینترنت، خاص (Individual)، راهنمایی (Instruct)، اطلاع رسانی (Inform) و الهام‌بخشی (Inspire)

حرف “i” همچنین معانی دیگری برای ما دارد. ما یک شرکت تولید کامپیوتر شخصی هستیم و در حالی که این محصول به منظور ایجاد شبکه تولید شده است، به تنهایی محصول مستقل زیبا نیز هست. ما همچنین آموزش و پرورش را هدف قرار داده‌ایم. آنها می‌خواهند کامپیوترهای ما را بخرند و این برای بیشتر کارهایی که می‌خواهند انجام دهند محصولی بی‌عیب است.

شرکت بعدها تقریبا همه‌ی محصولات خود را بوسیله‌ی این حرف کوچک تبدیل به برند کرد.  نرم‌افزاری نظیر iTools و سخت‌افزاری نظیر iPod خلق شدند. (هنوز مشخص نیست باقی نام iPod از کجا نشات گرفته است.)

پس از مدتی نیز این حرف جایی را در نام آیفون برای خود پیدا کرد، محصولی که برای اپل تاثیراتی نظیر iMac بر جای گذاشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید