کاربرد هدست واقعیت مجازی در جراحی مغز - تکفارس 
کاربرد هدست واقعیت مجازی در جراحی مغز - تکفارس 

کاربرد هدست واقعیت مجازی در جراحی مغز

محمدرضا قدمگاهی
۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - 13:15
کاربرد هدست واقعیت مجازی در جراحی مغز - تکفارس 

پزکشان فرانسوی در صدد استفاده از هدست واقعیت مجازی (Virtual Reality) برای جراحی مغز هستند. این ایده به صورتی عمل می­کند که ابتدا نقشه مغز انسان را با استفاده از این هدست برداشت کرده و به کمک آن جراحی خود را انجام می­دهند.

در کشور جهان اولی فرانسه، پزشکان متخصص با استفاده از این هدست میتوانند تومور ها را نابود سازند. وقتی بیمار مغزی این هدست را بر روی چشمان خود قرار دهد، پزشکان قادر خواهند شد که از دور از دسترس ترین نقاط مغز تصویر برداری کنند.

این ایده از دانشگاه بیمارستانی در شرق فرانسه ریشه گرفت و بعد از آن پزشکان فرانسوی توانستند با یک مانیتور و هدست واقعیت مجازی از رشد یک تومور مغزی جلوگیری کنند.

استفاده از این تکنولوژی جدید ما خواهیم توانست تا جراحی مغز را به بهترین نحو ممکن انجام داده و درصد تلفات مغزی را کاهش دهیم. برقرار کردن ارتباط با مغز بیمار یکی از اصول و توابع مهم جراحی مغز است که ما با استفاده از این تکنولوژی توانستیم خود را به مغز بیمار نزدیک تر کنیم. این روش هم ارزان است و هم کاربردی! -فیلیپ مینِی

 

vr surgery

VR Surgery

 همچنین شایان ذکر است که سال گذشته محققان دانشگاه اوتاوا کانادا توانستند به وسیله همین هدست ها بیماری پارکینسون را ریشه­کن کنند. امروزه روز بسیاری از گجت های هوشمند به کمک علم پزشکی آمده اند. از موارد دیگر نیز می­توان به Playstation Move اشاره نمود.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.