به اکسپریاهای جدید خوش آمد بگویید! - تکفارس 
به اکسپریاهای جدید خوش آمد بگویید! - تکفارس 

به اکسپریاهای جدید خوش آمد بگویید!

علیرضا
۲ فروردین ۱۳۹۲ - 09:00
به اکسپریاهای جدید خوش آمد بگویید! - تکفارس 

به اکسپریاهای جدید خوش آمد بگویید!

همانطور که قبلا برای شما اطلاع رسانی کرده بودیم غول ژاپنی دنیای موبایل در تاریخ ۲۹ شهریور ماه در روسیه کنفرانسی را برگزار نمود و در این کنفرانس دو گوشی قابل پیش بینی Xperia SP و Xperia L را برای هواداران و دوستاران کمپانی سونی و برند اکسپریا معرفی نمود. این دو اسمارت فون هر دو بت وجود تجهیز به سخت افزار مناسب دارای قیمت های مناسب نیز می باشند و سونی با معرفی و ارائه آن ها قصد دارد تا کاربران بازارهای میان قیمت و کم قیمت را هدف بگیرد و کاربران این قسمت از بازار را به خود جلب کند. در ادامه به معرفی و بررسی این دو اسمارت فون خواهیم پرداخت.

میان قیمت به سبک اکسپریا: Xperia SP

پس از اینکه سونی پرچم دار تمام شیشه ای خود را معرفی نمود (Sony Xperia Z) حالا نوبت به محصولی فلزی رسیده است تا طرفداران گوشی های فلزی نیز که از محصولات پلاستیکی سامسونگ دل خوشی ندارند جذب این محصول شوند. اکسپریا SP حدود ۱۰ میلی‌ متر ضخامت و ۱۵۵ گرم وزن دارد؛ دارای نمایشگر ۴.۶ اینچی با کیفیت HD به همراه موتور پردازش تصویر Bravia Mobile Engine 2 می باشد. دوربین ۸ مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS، پردازنده ۲ هسته ای اسنپدرگون S4 پرو با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز، گرافیک Adreno 320، حافظه داخلی ۸ گیگابایت (به همراه شکاف میکرو اس دی)، NFC و LTE نیز از دیگر ویژگی های بارز این اسمارت فون می باشد.این اسمارت فون قرار است در رنگ های سفید، مشکی و قرمز و در سه ماهه دوم سال جاری روانه بازار شود، البته قیمت آن هنوز در تمام کشورها و مناطق مشخص نیست اما حدودا ۴۲۰ یورو برای آن در نظر گرفته شده است. باتری دستگاه ۲۳۷۰ میلی آمپر ظرفیت دارد و سونی امکان مکالمه با یک بار شارژ را برای آن نزدیک به ۱۹ در شبکه ۳G و چیزی حدود ۱۰ ساعت برای شبکه ۲G اعلام نموده است. نکت جالب دیگر در این اسمارت فون امکان سفارشی کردن نور LED مخصوص اطلاع ‌رسانی‌ ها می باشد که به صورت نواری در پایین گوشی قرار گرفته است.

xperia-sp

مشخصات گوشی Sony Xperia SP

–          ابعاد ۱۳۰.۶ میلی متر در ۶۷.۱ میلی متر در ۱۰ میلی متر و با وزن ۱۵۵ گرم

–          صفحه نمایش لمسی – رنگی خازنی از نوع TFT – اندازه ۴.۶ اینچ – رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰

–          پردازنده Qualcomm MSM8960T Snapdragon Dual-core 1.7 GHz  – چیپست گرافیکی Adreno 320 – یک گیگابایت حافظه رم

–          سیسم عامل اندروید لوبیای زله ای ویرایش ۴.۱ –  Android OS, v4.1 (Jelly Bean)

–          حافظه داخلی ۸ گیگابایتی (۵.۸ گیگابایت در دسترس کاربر) و قابلیت افزایش از طریق میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت

–          دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت های Geo-tagging, touch focus, face and smile detection, image stabilization, HDR, sweep panorama – قابلیت فیم برداری یا کیفیت فول اچ دی – دوربین دوم با کیفیت VGA

–          وای فای – بلوتوث نسخه چهارم – پورت میکرو یو اس بی – رادیو

–          دارای سنسور های Accelerometer, gyro, proximity, compass

–          باتری ۲۳۷۰ میلی آمپر ساعت – ۶۳۵ ساعت آماده به کار – ۱۰ ساعت و ۲۵ دقیقه مکالمه – ۳۹ ساعت پخش موزیک

–          قیمت جهانی حدودا ۴۲۰ یورو

ارزان قیمت به سبک اکسپریا: Xperia L

اکسپریا ال ضعیف ترین مدل از خانواده اکسپریاها می باشد که در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. اکسپریا ال مجهز به نمایشگر ۴.۳ اینچی با رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل می باشد. پردازنده ۲ هسته ای اسنپدراگون S4 با فرکانس ۱ گیگاهرتز و چیپست گرافیکی Adreno 305 وظایف پردازشی این اسمارت فون را بر دوش می کشند. باتری ۱۷۵۰ میلی آمپری که توانایی ۹ ساعت مکالمه در شبکه ۳G و حدود ۸ ساعت مکالمه در شبکه ۲G را دارد منبع تغذیه این اسمارت فون می باشد. این اسمارت فون نیز همچون مدل بزرگتر دارای حافظه داخلی ۸ گیگابایت (به همراه شکاف میکرو اس دی) می باشد. اکسپریا ال به دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS و دوربین جلویی VGA مجهز شده است. ساپورت ویژگی هایی همچون NFC و LTE نیز از دیگر ویژگی های بارز این اسمارت فون تقریبا ارزان قیمت می باشد. اکسپریا ال فلزی نیست اما در عوض نسبت به بردار بزرگترش هم سبک تر می باشد و هم کمر باریک تر!

xperia-l

مشخصات گوشی Sony Xperia L

–          ابعاد ۱۲۸.۷ میلی متر در ۶۵ میلی متر در ۹.۷ میلی متر و با وزن ۱۳۷ گرم

–          صفحه نمایش لمسی – رنگی خازنی از نوع TFT – اندازه ۴.۳ اینچ – رزولوشن ۸۵۴ در ۴۸۰

–          پردازنده Qualcomm MSM8960T Snapdragon Dual-core 1.7 GHz  – چیپست گرافیکی Adreno 320 – یک گیگابایت حافظه رم

–          سیسم عامل اندروید لوبیای زله ای ویرایش ۴.۱ –  Android OS, v4.1 (Jelly Bean)

–          حافظه داخلی ۸ گیگابایتی (۵.۸ گیگابایت در دسترس کاربر) و قابلیت افزایش از طریق میکرو اس دی تا ۳۲ گیگابایت

–          دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت های Geo-tagging, touch focus, face and smile detection, image stabilization, HDR, sweep panorama – قابلیت فیم برداری یا کیفیت  اچ دی – دوربین دوم با کیفیت VGA

–          وای فای – بلوتوث نسخه چهارم – پورت میکرو یو اس بی – رادیو

–          دارای سنسور های Accelerometer, proximity, compass

–          باتری ۱۷۵۰ میلی آمپر ساعت – ۴۹۸ ساعت آماده به کار – ۸ ساعت و ۳۰ دقیقه مکالمه – ۴۳ ساعت پخش موزیک

–          قیمت جهانی حدودا ۳۰۰ یورو

باید هنوز منتظر بمانیم تا قیمت دقیق جهانی این اسمارت فون ها مشخص شود و ببینیم در چه زمانی شاهد حضور دو اسمارت فون جدید سونی در بازارهای داخلی کشورمان خواهیم بود. امیدواریم تا زمان ارائه این گوشی ها به کشورمان ارز مبادله ای هم به اسمارت فون ها در واردات گوشی های موبایل اثر ساز شود تا دامنه بیشتری از علاقه مندان به دنیای تکنولوزی در کشورمان موفق شوند حداقل این اسمارت فون های نسبتا ارزان را تجربه کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.