مقایسه ویدیویی iPhone 6S و Galaxy Note 5 با دوبله فارسی - تکفارس 
مقایسه ویدیویی iPhone 6S و Galaxy Note 5 با دوبله فارسی - تکفارس 

مقایسه ویدیویی iPhone 6S و Galaxy Note 5 با دوبله فارسی

محمدرضا قدمگاهی
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - 15:28
مقایسه ویدیویی iPhone 6S و Galaxy Note 5 با دوبله فارسی - تکفارس 

آیفون ۶اس و گلگسی نوت ۵ دو گوشی مرغوب بودند که در یک سال به مرحله عرضه رسیدند. در اوایل تابستان که سامسونگ مشغول رونمایی از نوت ۵ بود، اپل جنب و جوش چینش تدارکات iPhone 6S  و ۶S Plus را داشت.

سامسونگ بعد از هزاران هزار شکایت و حرف و حدیث پیش آمده، عادت طراحی پلاستیکی خودش را کنار گذاشت و در مقابل آن یک گوشی تمام فلزی-شیشه ای ارائه داد تا نکته منفی که در مقابل اپل داشت را به نوعی پوشش دهد.

اپل نیز بیکار نشست و نوآوری های جدیدی به گوشی هوشمند خود افزود. دو گوشی با ابعاد بزرگ، فناوری های جدید، دوربین های ۴K  و صفحه نمایش های رتینا با حداکثر کیفیت، چیزهایی بود که گوشی جدید اپل و محصول دیرینه ی این شرکت رو تشکیل می‌داد.

Galaxy Note 5 و iPhone 6S محصولاتی بودند که کاربر را در مضیقه ی خرید قرار می‌دادند و مشتری این دو شرکت در میان حوس هر دو گوشی، باید یکی را انتخاب می‌کرد که در بعضی مواقع اپل فروش بیشتری داشت و در برخی حالات نوت ۵ پیشی می‌گرفت.

iPhone 6S  با فناوری جدید لمس ۳ بعدی یا فورس تاچ، غوغایی در جامعه تکنولوژی به پا کرد و برنامه های بلند مدت شرکت هایی مانند Huawei  را نقش بر آب کرد. چون این شرکت های نوپا عقیده بر این داشنتد که اپل خویی از نوآوری نبرده و به احتمال خیلی زیاد ما در نسخه جدید آیفون با یک iPhone 6 سنگین تر و حجیم تر طرف هستیم. اما اپل به آنها این گونه پاسخ داد که تا هفته ها بعد از آغاز رسمی فروش آیفون ۶اس، ما شاهد صف های بلند و طولانی خریدار iPhone 6s  و iPad Pro  بودیم.

برای سامسونگ هم این قضیه صادق است. از زمان انتشار رسمی Note 5  ما شاهد نقد و بررسی های مثبتی از این گوشی هوشمند بودیم. بعضی نمایشگر فوق العاده و باتری این گوشی را ستایش می‌کردند و برخی نیز آن را از آیفون برتر می‌دانستند آن هم به خاطر یک قلم ۱۰ سانتی به نام S Pen! سیستم عامل و رابط کاربری نوت ۵ حقا دست خوش تغییراتی اساسی شده که قابل توجه هستند. گلگسی نوت ۵ را می‌توان به یک کامپیوتر کوچک تشبیه کرد. چون تمام کار هایی که در یک اداره انجام می‌دهند، از جمله کار با Office ها، بررسی اسناد، امضا و اثر انگشت و… این گوشی شامل می‌شود.

در طرفی دیگر Samsung Galaxy S6 Edge Plus  قرار دارد که صف انتقاد های منفی آن نیز به بلندی اسمش بسیار طویل است. این گوشی هوشمند سامسونگی-کره ای، دقیقا هیچ تغییری جز بزرگ شدن ابعاد نداشته و فقط یک بهانه ی فروشی است. سامسونگ تمام آن سخت افزار تکراری در این گوشی قالب کرده و آن را با یک بدنه فلزی عرضه ساخته است.

Samsung Pay  و Apple Pay  هم دقیقا دو وجه مشترک هستند. این دو سیستم که قابلیت خرید های اینترنتی و یا خودپردازی را با یک اثر انگشت امکان پذیر کرده اند، بسیار شبیه به هم هستند ولی اگر بخواهیم تخفیفی به تقلید (در حد یک تهمت!) آنها بدهیم، سیستم کارآمد و خوبی است.

کیفیت عکسبرداری هر دو گوشی (نوت ۵ و آیفون ۶اس) تقریبا شبیه به هم هستند. سامسونگ با دوربین ۱۶ مگاپیکسلی و اپل با دوربین ۱۲مگاپیکسلی، گوشی های هوشمند خود را تجهیز کردند. هر دو در حالت ۴K فیلمبرداری کرده و دارای قابلیت Slow-Motion  نیز هستند. طبق نتایج بدست آمده تصویر گلگسی نوت ۵ دارای جزئیات بیشتر و تصویر آیفون ۶اس دارای رنگبندی بهتری است. همچنین قابلیت فیلمبرداری آهسته و Live Photo  نیز در آیفون بهتر کار شده اند.

آیفون ۶اس را می‌توان از نظر محبوبیت بهترین گوشی سال دانست. این گوشی هوشمند با نوآوری های خوبی که ارائه داد توانست در دل استفاده کنندگان جای گیرد. این کوشی هوشمند به رهبریت تیم کوک، فروش خوبی نیز داشته است. شاید ایده انتشار آن در کنار آیپد جدید کار زیاد جالبی نبود و به فروش آن لتمه زد ولی با این حال تا هفته ها چارت فروش را از آن خود کرده بود. اگر بخواهیم بین آیفون ۶ و آیفون ۶اس را انتخاب کنیم از لحاظ قدرت با یکدیگر فرق چندانی ندارند و تنها وجه تمایز آنها همین تکنولوژی ۳D Touch  می‌تواند باشد.

البته ویژگی های دیگر مانند فیلمبرداری ۴K  یا صفحه نمایش بهتر به علاوه رنگ رز طلایی جدید و سخت افزار بهبود یافته و وزن کم نیز به ارزش های این گوشی هوشمند افزوده اند.

تهیه و تدوین: محمدرضا قدمگاهی – ایمیل

گوینده و صدابردار: امین راهزانی – ایمیل

 دانلود با کیفیت HD – حجم: ۲۸۸مگابایت

کیفیت با کیفیت SD – حجم: ۶۸مگابایت

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید