۲۰ قابلیت مخفی و هیجان انگیز iOS 9 - تکفارس 
۲۰ قابلیت مخفی و هیجان انگیز iOS 9 - تکفارس 

۲۰ قابلیت مخفی و هیجان انگیز iOS 9

وحید درگایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - 00:39
۲۰ قابلیت مخفی و هیجان انگیز iOS 9 - تکفارس 

iOS 9 اینجاست!

جدیدترین ورژن سیستم عامل انحصاری اپل برای iPhone, iPad,iPod Touch  به همراه بسیاری از قابلیت های کوچک اینجاست که ما را شگفت زده کند و این قابلیت ها با محوریت آوردن ثبات بیشتر به دستگاه های iOS ای در این ورژن برای کاربران اپل ارائه شده اند.

پس با ما همراه باشید تا این قابلیت های جدید و جذاب را باهم بررسی کنیم و ببینیم که واقعا چه مقدار آن ها جذاب هستند.

۱. با دابل کلیک روی کلید هوم در قسمت قفل صفحه، مستقیم به Apple Pay بروید

همان دابل کلیکی که شمارا به بخش مولتی تسکینگ هدایت می کند، می تواند هنگامی در قسمت لاک اسکرین یا قفل صفحه قرار دارید شما را به Apple Pay هدایت کرده و پرداخت هایتان را ساده سازد.

 

1

 

۲. در قسمت تنظیمات، می توانید تنظیمات مورد نظر خود را جست و جو کنید

با این قابلیت جدید و جذاب اضافه شده، شما می توانید هنگامی که به بخش تنظیمات رفتید و با پیدا کردن قسمت مورد نظرتان مشکل داشتید و آن را پیدا نکردید، به قسمت سرچ یا جست و جو رفته و آن را بیابید.2

 

۳. شما می توانید با استفاده از کلید سایلنت گوشی، سیری از کار بیاندازید

برای فعال کردن این قسمت، نیاز است به قسمت تنظیمات  و بخش تنظیمات صدا رفته و خاموش و روشن کردن سیری را بر روی کلید سایلنت قرار دهید و با این کار به سرعت می توانید سیری را از کار بیاندازید.

3

 

۴. قسمتی به نام Low Power Mode  مصرف باتری تان را بهینه سازی می کند

شما می توانید با رفتن به بخش تنظیمات و فعال کردن این گزینه مصرف انرزی باتری خود را بهینه سازی کنید. این قابلیت می تواند جلوه های بصری را غیر فعال ساخته و نو سازی پس زمینه دستگاه تان را به منظور کمتر مصرف کردن انرژی از کار بیاندازد.

4

 

۵. شما می توانید به سرعت با میانبر جدید iOS 9 به دیگران پیام داده و یا با آن ها تماسبرقرار کنید

شما می توانید با پایین آوردن قسمت بالا  و سرچ در قسمت مخصوص آن، افرادی که مدنظر دارید در به آن جا آورده و سریعا تماس یا پیام تان را انجام دهید.

5

 

۶.تصاویر مورد نظرتان را به راحتی مخفیکنید

شما می توانید در تنظیمات جدید iOS ، چند تصویر را انتخاب کرده و آن ها را با رفتن به بخش به اشتراک گذاری و انتخاب گزینه مخفی کردن، آن ها را از دست دیگران قایم کنید.

6

 

۷. نقشه راه ها و حمل و نقلی جدید به شما یادآوری می کند که کدام اتوبوس تاخیر دارد

شما حتما ازین موضوع اطلاع دارید که نقشه  راه های عبور و مرور در iOS جدید در اختیار کاربران قرار گرفته است ولی آیا ازین قضیه اطلاع داشتید که می توانید با انتخاب مسیر از زمان رسیدن اتوبوس های آن خط آگاه شوید؟؟ بله، اپل یک مشخصه بسیار کارآمد را به ارمغان آورده که با آن می توانید از دیر کردن و مقدار آن نیز آگاه باشید یا با توجه به شرایط اتوبوس و یا وسیله نقلیه خود را تغییر دهید.

7

 

۸. ویدجت جدید مربوط به باتری، اطلاعات شارژ دستگاه تان به همراه مقدار شارژ اپل واچ تان را در اختیارتان قرار می دهد

اگر شما ساعت اپلی را خریداری کرده اید و آن را با دستگاه iOS ایتان همگام سازی کرده اید، این قابلیت جدید می تواند به کمک شما بیاید و شارژ دو دستگاه تان را همزمان با هم نشان دهد.

8

 

۹. جزییات مصرف باتری نمایش داده می شود

iOS 9 توانسته به صورت بسیار دقیق مصرف باتری هر برنامه را نمایش داده و برای مصرف کننده این قضیه را مشخص کند که کدام برنامه است که بیشترین میزان باتری را از دستگاه مصرف می کند و این اجازه به شما داده می شود که به صورت دقیق این برنامه ها را شناسایی کرده و آن هارا در صورت لزوم حذف کنید.

9

 

۱۰. یک درایو iCloud به صورت مخفی برای شما وجود دارد

یک درایو کلاود جدید که به صورت مخفی در پیش فرض گوشی قرار داده شده است و شما می توانید آن را از طریق تنظیمات گوشی نمایان کنید. این درایو می تواند کمک خوبی برای مخفی کردن اطلاعاتتان باشد.

10

 

۱۱. تغییر صدای سیری

شما می توانید با رفتن به تنظیمات تغییرات بسیار زیادی را در تنظیمات صدای سیری ایجاد سازید که این طریق هم می تواند به لحجه صدا بر گردد و هم می تواند به جنس صدا مربوط باشد. لحجه های موجود فعلا استرالیایی، بریتانیایی،ایرلندی و انگلیسی آفریقای جنوبی است.

11

 

۱۲. پاسخ سریع برای همه اپلیکیشن ها در دسترس است

شما می توانید ازین به بعد با کشیدن نوار نوتیفیکیشن به سمت پایین، سریعا دسترسی به پاسخ دادن داشته باشید و یکی از واضح ترین نمونه ها، نمونه ی مسنجر این آپدیت سیستم عاملی است.

12

 

۱۳. ازین به بعد می توانید در Landscape از سلامتی نیز استفاده کنید

با چرخاندن صفحه گوشی می توانید به هزاران چارت و دیاگرام جدید درباره سلامتی دست پیدا کنید

13

 

۱۴. قابلیت های اضافه سازی به ما اجازه کشیدن خطوط روی تصاویر در ایمیل را می دهد

شما ازین به بعد می توانید روی تصاویری که می خواهید به صورت پست الکترونیکی یا ایمیل آن ها را ارسال کنید طراحی کنید یا نوشته ای را به آن ها اضافه کنید و این کار فقط با کلیک روی عکس چند ثانیه صبر کردن صورت می گیرد و پس از ضمیمه کردن با استفاده از گزینه MarkUp شما می توانید کار  های خود را با عکس انجام دهید.

14

 

۱۵. با سوایپ کردن یک عکس به گالری بر میگردید

در این آپدیت نرم افزاری شما می توانید با یک سوایپ ساده بر روی یک تصویر در گالری سریعا به صفحه اصلی گالری تان برگردید که دسترسی تان را به عکس ها و ویدئو هایتان ساده می سازد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که اگر در گالری باشید و تصویری را انتخاب کرده باشید با سوایپ کردن به صفحه اصلی گالری بر میگردید ولی اگر در اپلیکیشن دوربین باشید با سوایپ کردن یک عکس به گالری باز نخواهید برگشت و به دوربین می روید.

15

 

۱۶. زوم کردن هنگام دیدن ویدئو

حالا شما می توانید هرموقع که در حال دیدن ویدئو هستید با باز و بسته کردن انگشت هایتان روی صفحه ویدئو را زوم این و زوم اوت کنید.

16

 

۱۷. شما از این به بعد می توانید هر فایل با هر پسوندی را ضمیمه کنید

این موضوع همیشه برای ما مشکلی دردآور بود که اگر می خواستیم فایلی را که ویدئو یا تصویر نبود را به صورت ضمیمه ارسال کنیم به مشکل بر بخوریم ولی به نظر می رسد که این مشکل رفع شده و وقتی می خواهیم ایمیلی را ارسال کنیم در قسمت ضمیمه یا اتچمنت شما از آپشن های بیشتری بهره می برید و یکی ازین آپشن ها ضمیمه کردن هر گونه فایلی در iCloud است.

17

۱۸. با سوایپ کردن چند تصویر را انتخاب کنید

حتما بارها و بارها با استفاده از موس در ویندوز چندین فایل را انتخاب ساخته اید و از راحتی آن لذت برده اید، خوب حالا می توانید این قابلیت را بر روی دستگاه iOS ای خود داشته باشید و با انتخاب یک عکس و کشیدن آن بر روی بقیه، تصاویر بیشتری را انتخاب نمایید.

18

۱۹. پیدا کردن گزینه های مناسب در نقشه( فعلا فقط در آمریکا)

با استفاده از این قابلیت شما می توانید به طور مثال بگویید که به دنبال یک رستوران مناسب می گردید و بعد از آن منطقه ای که رستوران در آن قرار دارد را انتخاب کنید و بعد از آن  گزینه هایتان را در این اپلیکیشن دریافت کنید ولی خبر ناامید کننده این است که فعلا این سرویس فقط در آمریکا فعال است.

19

۲۰. افزایش دسترسی ها و قابلیت ها در ایمیل

با جدید شدن نسخه iOS ، اپل توانسته با اضافه کردن قابلیت های جدید به قسمت ارسال ایمیل ما را غافل گیر ساخته و به ما امکان ویرایش های فراوان را دهد.

20

۲۱. شخصی سازی سافاری با تغییرات در پس زمینه آن

خوب، می توانیم این مورد را بهترین مورد برای افرادی بخوانیم که از خوانندگان شبانگاهی هستند. همه ی ما می دانیم در هنگام شب خواندن مطالب از روس صفحه نمایش دستگاه مان می تواند آزار دهنده باشد و کمی تغییرات مناسب می تواند این آزار دهندگی را به میزان زیادی کاهش دهد. حالا اپل با استفاده از رنگ های متفاوت و قرار دادن آن ها در پس زمینه به ما اجازه این شخصی سازی را دهد و همچنین با تغییر فونت و سایز نوشته نیز در کنار تغییر رنگ این کمک چندین برابر می شود.

21

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.