آموزش Burn کردن فایل های ISO  درون دیسک با استفاده از خط فرمان ویندوز - تکفارس 
آموزش Burn کردن فایل های ISO  درون دیسک با استفاده از خط فرمان ویندوز - تکفارس 

آموزش Burn کردن فایل های ISO درون دیسک با استفاده از خط فرمان ویندوز

پدرام علی نیا
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - 11:25
آموزش Burn کردن فایل های ISO  درون دیسک با استفاده از خط فرمان ویندوز - تکفارس 

درود

اکثر افراد دوست دارند تا با خط فرمان ویندوز به دلایلی مختلفی کار کنند و اعمال خودشان را با آن انجام دهند. شاید حس حرفه ای بودن بیشتری دارد و یا هر دلیل دیگری در هرصورت در این آموزش سعی داریم تا روشی برای رایت کردن فایل های iso درون دیسک های دی وی دی را خدمت شما ارائه دهیم.

نکته‌ی اول و مهم این آموزش این مورد است که این روش در ویندوز های نسخه ۷ و بعد از آن قابل اجراست.

ابتدا CMD یا همان command prompt را اجرا می کنیم بهتر است با دسترسی administartor اجرا شود، برای اجرای cmd در نسخه های مختلف ویندوز روش های مختلفی وجود دارد اما یکی از ساده ترین ها باز کردن منو Start و تایپ نام cmd است، سپس بر روی آیکون آن کلیک راست کرده وگزینه run as administrator را انتخاب کنید. پس از اجرای cmd دستور isoburn را تایپ کرده و اینتر بزنید(می‌توان از isoburn.exe هم استفاده کرد، اما چون این فایل در محل system32 قرار دارد میتوان از هر مکانی به آن دسترسی داشت و نیاز به پسوند اجرایی ندارد.)

پس از اجرای این دستور پنجره‏‌ای مانند تصویر زیر نمایان می‌شود:

iso

همانطوری که می‌‌بینید این پنجره نحوه‌استفاده از این فرمان را به همراه پارامترهای آن نشان می‌دهد.

ساختار کلی این دستور بدین شکل است:

isoburn /q [the CD/DVD writing drive] disk image file name

بعنوان مثال، اگر درایوی که دیسک ما درون آن قرار دارد به نام D باشد و فایل مورد نظر ما در دسکتاپ باشد دستور بدین شکل خواهد بود:

isoburn /q D: C:\Users\your-user-name\Desktop\image.iso

پس از اجرای این دستور ، یک پنجره باز می‌شود که درآن نام فایل iso و درایوی که دیسک درون آن قرار دارد و وضعیت عملیات رایت را نشان می‌دهد. با کلیک بر روی Close در پایان کار پنجره بسته شده و فرآیند به پایان می‌رسد.(البته توجه داشته باشید در تصویر زیر چون من دیسکی درون درایو مورد نظر قرار نداده‌ام، در بخش وضعیت اخطاری مبنی بر خالی بودن درایو مورد نظر داده است.)iso2

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید