چرا نمی توان فایل های حجیم را در فلش هایی با ظرفیت بالاتر کپی کرد - تکفارس 
چرا نمی توان فایل های حجیم را در فلش هایی با ظرفیت بالاتر کپی کرد - تکفارس 

چرا نمی توان فایل های حجیم را در فلش هایی با ظرفیت بالاتر کپی کرد

یاشار فتحعلی زاده
۸ شهریور ۱۳۹۴ - 10:50
چرا نمی توان فایل های حجیم را در فلش هایی با ظرفیت بالاتر کپی کرد - تکفارس 

تا به حال شده یک فلش با ظرفیت بالا را خریداری کنید، ولی وقتی می خواهید یک فایل حجیم را به آن انتقال دهید یا در آن کپی کنید، با خطا مواجه شوید. خطایی که به شما می گوید حجم فایل بالا می باشد و فلش شما گنجایش این فایل را ندارد و این در حالی است که فلش شما حجمی چند برابر آن فایل دارد و به اندازه کافی برای آن فایل، فضای آزاد برای انتقال موجود می باشد. خب من در این مقاله آموزشی قصد دارم تا به شما بگویم ایراد از چیست و چگونه می توان آن را برطرف کرد.

اگر با این مشکل رو به رو شدید و این موضوع شما را آزار می دهد، نگران نباشید. ما در این مقاله نه تنها مشکل را برای شما موشکافی می کنیم، بلکه راه کاری برای حل این مشکل نیز به صورت قدم به قدم در اختیار شما قرار می دهیم. ابتدا باید بگوییم که چرا این مشکل به وجود می آید. این مشکل به خاطر فایل سیستم فلش درایو شما می باشد. یک فایل سیستم، چیزی است که از سیستم عامل و دیگر مکانیزم های بر روی یک کامپیوتر متفاوت است. این یک برنامه سازماندهی می باشد و کارش کنترل این است که دیتا چطور باید ذخیره و بازیابی شود. تقریبا اکثر فلش درایو ها دارای فایل سیستم با فرمت FAT32  می باشند. FAT32 آن چنان هم قوی نیست، اما برای سال هاست که استفاده می شود و به صورت گسترده ای ساپورت می گردد و تقریبا به حالتی است که اکثر برنامه ها فلشی که فرمت FAT32 شده باشد را به آسانی ساپورت می کنند. البته این جا مقاله ای که چرا از FAT32 به جای NTFS استفاده می شود نیست، بلکه برای آموزش رفع مشکل شما می باشد و من قصد ندارم شما را گیج کنم. ایراد اصلی که FAT32 دارد این است که نمی توانید فایل با حجم بیش از ۴ گیگا-بایت را به فلشی که این فرمت را دارد، انتقال دهید. (اگر بخواهیم دقیق بگویم میزان دقیقی که می توانید یک فایل با حجم مشخصی را انتقال دهید، بین ۱ بایت تا ۴,۲۹۴,۹۶۷,۲۹۵ بایت می باشد.)

در گذشته ۴ گیگا-بایت رقمی بالا محسوب می شد، اما حالا حجم یک فایل ISO یا یک ویدیو از آن بیشتر است. خب حالا شما می دانید که چرا نمی توانید فایل حجیم خود را به فلش درایوتان انتقال دهید، پس به مرحله بعد یعنی راه حلی برای این مشکل می رویم. شما برای این که بتوانید یک فایل بیش از ۴ گیگا-بایت را به فلش خود منتقل کنید، باید از یک فایل سیستمی استفاده کنید که این عمل را عملی سازد، یعنی از یک فرمت دیگر برای فلش خود استفاده کنید.

فرض کنید که فلشی ۱۶ گیگا-بایتی داریم، که در FAT32 فرمت شده و میخواهیم یک فایل به حجم ۷.۶۳ گیگا-بایت را به آن انتقال دهیم. در این صورت با اخطاری که در تصویر زیر مشاهده می کنید، رو به رو خواهیم شد.

ximg_55db3bbb73a82.png.pagespeed.ic.0apJWMqIkm

چاره کار این است که ما فلش درایومان را به فایل سیستم NTFS فرمت کنیم. فرمتی که اجازه می دهد، فایل هایی در سایز ۱۲۸ گیگا-بایت تا ۲۵۶ ترا-بایت را انتقال دهیم، چیزی که بیشتر از نیاز ما می باشد.

ximg_55db3fee01b8a.png.pagespeed.ic.uaYeR1tY6t

برای این کار، روی فلش درایور خود راست کلیک کنید، و بعد گزینه فرمت را مانند تصویر بالا انتخاب کنید.

ximg_55db4040600fe.png.pagespeed.ic.25lGrIzsDq

در این قسمت باید گزینه File system را از Fat32 به NTFS تعویض کنید. به Allocation unit size کاری نداشته باشید و گزینه Quick Format را بزنید. گزینه Quick Format برای شرایطی مفید است که فلش درایو شما Bad sector داشته باشد، که بحث این موضوع در این مقاله نمی گنجد و در مقاله های بعدی برای شما عزیزان توضیح می دهیم. حال گزینه Start را بزنید و تا پایان عملیات صبر کنید.

img_55db41934f581

تبریک می گویم. عملیات با موفقیت انجام شد و حال می توانید به راحتی فایل حجیم خود را به فلش درایوتان منتقل کنید.

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید