آی‌مک جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 رونمایی شد - تکفارس 
آی‌مک جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 رونمایی شد - تکفارس 

آی‌مک جدید اپل با تراشه قدرتمند M4 رونمایی شد

افشین نوری
۷ آبان ۱۴۰۳ - 18:19
آی‌مک M4

اپل امروز از به‌روزرسانی کامپیوتر رومیزی آی‌مک ۲۴ اینچی خود با بهره‌گیری از تراشه قدرتمند M4 خبر داد. این تراشه پیش‌تر در تبلت حرفه‌ای آیپد پرو رونمایی شده بود. این به‌روزرسانی حدود یک سال پس از عرضه نسل قبلی آی‌مک با تراشه M3 صورت می‌گیرد.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، تراشه M4 در آی‌مک جدید با حداکثر ۱۰ هسته پردازشی و ۱۰ هسته گرافیکی در دسترس است. اپل اعلام کرده که آی‌مک مجهز به تراشه M4، در مقایسه با مدل قبلی با تراشه M1، تا ۱.۷ برابر سریع‌تر در انجام وظایف روزمره و تا ۲.۱ برابر سریع‌تر در کارهای سنگین مانند ویرایش تصاویر حرفه‌ای و اجرای بازی‌های کامپیوتری عمل می‌کند. در تبلت آیپد پرو، تراشه M4 تا ۲۵ درصد سریع‌تر از M3 است و انتظار می‌رود این بهبود عملکرد سالانه در آی‌مک نیز مشابه باشد.

آی‌مک جدید حداقل با ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌شود که در مقایسه با ۸ گیگابایت مدل پایه قبلی، بهبود قابل توجهی است. همچنین، این دستگاه را می‌توان با حداکثر ۳۲ گیگابایت حافظه رم و یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD پیکربندی کرد.

همچنین برای نخستین بار، کاربران می‌توانند آی‌مک را با نمایشگری سفارش دهند که دارای پوشش بافت نانو است. این پوشش خاص با پخش بهتر نور، بازتاب نور روی صفحه را به حداقل می‌رساند و تجربه‌ بصری بهتری را ارائه می‌دهد.

اپل همچنین آی‌مک جدید را به دوربین جلوی ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت قاب‌بندی خودکار مجهز کرده است که به صورت خودکار شما را در مرکز تصویر نگه می‌دارد. علاوه بر این، ویژگی نمایش دسکتاپ امکان مشاهده همزمان صورت شما و نمای بالادستی از میز کارتان را فراهم می‌کند.

آی‌مک جدید از امروز برای پیش‌خرید در دسترس است و از روز ۸ نوامبر به بازار عرضه خواهد شد. قیمت پایه این دستگاه در ایالات متحده ۱۲۹۹ دلار است. این دستگاه در رنگ‌های متنوعی از جمله سبز، زرد، نارنجی، صورتی، بنفش، آبی و نقره‌ای عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید