بوئینگ به دنبال فروش بخش فضایی خود است - تکفارس 
بوئینگ به دنبال فروش بخش فضایی خود است - تکفارس 

بوئینگ به دنبال فروش بخش فضایی خود است

فرزاد اسرافیلی
۶ آبان ۱۴۰۳ - 13:01
فروش بخش فضایی بوئینگ

بوئینگ در حال بررسی فروش بخش فضایی خود شامل فضاپیمای استارلاینر و پروژه‌های پشتیبانی از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) است.

این روزها بوئینگ با مشکلاتی متعددی دست و پنجه نرم می‌کند. از جمله این مشکلات می‌توان به ادعاهای مربوط به سقوط هواپیمای ۷۳۷ مکس و مشکلات فنی فضاپیمای استارلاینر که ماه‌ها باعث سرگردانی دو فضانورد در ایستگاه فضایی بین المللی شدند اشاره کرد. علاوه بر این، این هفته، ماهواره ساخته شده برای اینتلست نیز  از کار افتاد و بر اثر نچه یک ناهنجاری عنوان شد سقوط کرد. همه این مشکلات بوئینگ را وادار به اتخاذ چنین تصمیمی کرده است.

کلی اورتبرگ، مدیر عامل بوئینگ با تاکید بر اینکه این شرکت بر روی تجارت اصلی خود یعنی هواپیماهای تجاری و سیستم‌های دفاعی تمرکز خواهد کرد اعلام کرد احتمالا به نظارت بر سیستم پرتاب فضایی که به بازگرداندن فضانوردان ناسا به ماه کمک می‌کند و تجارت ماهواره‌های تجاری و نظامی خود ادامه خواهند داد.

با دامه روند زیاندهی بوئینگ، انتظار می‌رود در ماه‌های آینده تغییرات قابل‌توجهی در این شرکت رخ دهد. لازم به ذکر است بوئینگ در سه ماهه اخیر با زیان ۶.۱۷ میلیارد دلاری مواجه شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۵ این عدد افزایش یابد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید