نمایش اطلاعات ویرایش هوش مصنوعی گوگل فوتوز - تکفارس
نمایش اطلاعات ویرایش هوش مصنوعی گوگل فوتوز - تکفارس

گوگل فوتوز تصاویر ویرایش‌شده توسط هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری می‌کند

امین باقری
۴ آبان ۱۴۰۳ - 17:29
گوگل فوتوز هوش مصنوعی

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سال گذشته ابزارهای هوش مصنوعی خود را به نرم‌افزارهای مختلف افزوده‌اند. با ساده‌تر شدن ویرایش تصاویر و ویدیوها توسط هوش مصنوعی مولد، موج دومی از سیاست‌های همراه برای آگاه کردن کاربران از استفاده‌ی این تکنولوژی بر روی محتوا پدیدار شده است. گوگل نیز به تازگی در این مسیر قدم برداشته است.

نمایش اطلاعات ویرایش هوش مصنوعی گوگل فوتوز - تکفارس

پس از معرفی ابزارهایی مانند ویرایشگر جادویی در بهار گذشته و افزودن هوش مصنوعی به ویرایشگر ویدیو در ماه گذشته، گوگل فوتوز شروع به برچسب‌گذاری روی محتوای تصویری ویرایش شده توسط هوش مصنوعی خواهد کرد. گوگل پیش از این، تصاویر ویرایش شده توسط هوش مصنوعی را با متادیتای مربوطه تگ می‌کرد، اما اکنون بیانیه‌ای واضح به همراه این تصاویر نمایش داده خواهد شد.

در نمونه‌ای که این شرکت در پست وبلاگ خود به اشتراک گذاشته است، بخشی به نام AI Info در صفحه‌ی جزئیات تصویر دیده می‌شود که اطلاعات ابزار هوش مصنوعی مورد استفاده را نشان می‌دهد. این ابزار همچنین مشخص می‌کند که آیا این تصویر با هوش مصنوعی مولد ویرایش شده یا با قابلیت‌هایی مانند Best Take از ترکیب چند تصویر و بدون استفاده از هوش مصنوعی مولد ساخته شده است. این زبان جدید از هفته‌ی آینده در گوگل فوتوز اعمال خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید