آیفون 17 پرو مکس داینامیک آیلند باریک‌تری دارد - تکفارس
آیفون 17 پرو مکس داینامیک آیلند باریک‌تری دارد - تکفارس

شایعه: آیفون ۱۷ پرو مکس با داینامیک آیلند باریک‌تر عرضه می‌شود

امین باقری
۴ آبان ۱۴۰۳ - 16:23
آیفون 17 پرو مکس

بر اساس شایعات جدید، مدل پرچمدار آیفون ۱۷ پرو مکس که سال آینده عرضه می‌شود، دارای داینامیک آیلند کوچکتری خواهد بود. این خبر توسط تحلیلگر تکنولوژی، جف پو مطرح شده که سابقه‌ی خوبی در پیش‌بینی‌های مربوط به اپل دارد و اولین بار این اطلاعات را در ماه مه به اشتراک گذاشته بود.

جف پو در یادداشت تحقیقاتی که اوایل این ماه برای بانک سرمایه‌گذاری Haitong International نوشته و MacRumors به آن دسترسی پیدا کرده، پو اظهار داشت که آیفون ۱۷ پرو از متالنز (metalens) برای سیستم شناسایی صورت Face ID بهره خواهد برد که منجر به باریک شدن داینامیک آیلند در این دستگاه می‌شود. او انتظار ندارد که این تغییر برای مدل کوچکتر آیفون ۱۷ پرو یا سایر مدل‌های سری آیفون ۱۷ اعمال شود.

در حالی که دوربین‌های آیفون معمولی داری لنزهای منحنی هستند که نور را به سمت سنسور تصویر هدایت می‌کنند، متالنز یک لنز نازک و تخت با الگوهای میکروسکوپی است که نور را با دقت بیشتری متمرکز می‌کند. پو در یادداشت اخیر خود جزییات دقیقی درباره‌ی نحوه استفاده اپل از متالنز برای سیستم Face ID ارائه نکرده و توضیح نداده که این تغییر چگونه به داینامیک آیلند باریک‌تر منجر می‌شود.

اپل اولین بار داینامیک آیلند را در مدل‌های آیفون ۱۴ پرو در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد و این قابلیت در تمامی مدل‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۶ نیز وجود دارد.

انتظار می‌رود اپل سری آیفون ۱۷ را در سپتامبر سال آینده معرفی کند و ممکن است جزئیات بیشتری درباره‌ی این متالنز طی ماه‌های آینده منتشر شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید