حذف اپ استور برای کاربران آیفون در اتحادیه اروپا امکان پذیر شد - تکفارس 
حذف اپ استور برای کاربران آیفون در اتحادیه اروپا امکان پذیر شد - تکفارس 

حذف اپ استور برای کاربران آیفون در اتحادیه اروپا امکان پذیر شد

فرزاد اسرافیلی
۴ آبان ۱۴۰۳ - 12:31
حذف اپ استور

به دنبال انتشار به‌روزرسانی iOS 18.2، کاربران آیفون در اتحادیه اروپا قادر به حذف اپ استور و سایر اپلیکیشن‌های پیش فرض شده‌اند.

اپل قابلیت جدیدی را منتشر کرده است که بر اساس آن کاربران آیفون در اتحادیه اروپا می‌توانند اپ استور و سایر اپلیکیشن‌های داخلی را حذف کنند.

این تصمیم در واکنش به فشارهای فزاینده قانون گذاران اتحادیه اروپا به منظور باز کردن بازار به روی برنامه‌های جایگزین گرفته شد. به‌روزرسانی iOS 18.2 این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا علاوه بر اپ استور، برنامه‌های کاربردی و محبوبی مانند Calculator، Calendar، Music، Notes، Camera، Safari، Messages و Photos را نیز حذف کنند.

پس از حذف اپ استور، گزینه خاصی در بخش تنظیمات به منظور بازیابی اپ استور برای کاربران اضافه می‌شود. این تصمیم، گامی مهم برای رعایت قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) محسوب می‌شود.

اگرچه اپل بر روی اصول خود پافشاری می‌کند، اما تغییرات جدید نشان دهنده آمادگی این شرکت برای سازگاری با شرایط و قوانین جدید است. علاوه بر این، به‌روزرسانی iOS 18.2 یک رابط متمرکز برای تنظیم برنامه‌های پیش‌فرض ارائه می‌دهد که بر اساس آن فرآیند انتخاب گزینه‌های جایگزین را تسهیل می‌کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید