اوپو فایند X8 و X8 پرو معرفی شدند - تکفارس 
اوپو فایند X8 و X8 پرو معرفی شدند - تکفارس 

اوپو فایند X8 و X8 پرو معرفی شدند

افشین نوری
۴ آبان ۱۴۰۳ - 09:40
اوپو فایند X8

گوشی‌های پرچمدار اوپو فایند X8 و X8 پرو با تراشه دایمنسیتی ۹۴۰۰ رونمایی شدند. این دو گوشی دوربین‌های فوق‌العاده‌ای دارند.

مشخصات سری اوپو فایند X8

هر دو مدل فایند X8 و فایند X8 پرو به نمایشگرهای OLED با نرخ نوسازی تطبیقی مجهز شده‌اند که تجربه بصری روان و طبیعی را ارائه می‌دهند. فایند X8 به نمایشگر تخت ۶.۵۹ اینچی با رزولوشن ۱.۵K و فناوری LTPO از شرکت Tianma مجهز شده است، در حالی که فایند X8 پرو به نمایشگر خمیده ۶.۷۸ اینچی با همین رزولوشن و فناوری LTPO از شرکت BOE مجهز شده است. هر دو نمایشگر از حداکثر روشنایی ۴۵۰۰ نیت و پوشش محافظ Gorilla Glass Victus پشتیبانی می‌کنند.

اوپو فایند X8

قلب تپنده هر دو گوشی هوشمند، تراشه قدرتمند دایمنسیتی ۹۴۰۰ است که بر پایه معماری ۳ نانومتری ساخته شده است. این تراشه به همراه ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0، عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اجرای بازی‌ها، برنامه‌ها و وظایف چندگانه ارائه می‌دهد.

بخش دوربین، یکی از مهم‌ترین ارتقاءهای این سری است. فایند X8 به یک سیستم دوربین سه گانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX890 سونی، سنسور فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر مجهز شده است.

اوپو فایند X8

در طرف مقابل، فابند X8 پرو به یک سیستم دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX989 (بزرگ‌تر و با کیفیت‌تر)، سنسور فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی، لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابر و لنز تله‌فوتو پریسکوپی ۵۰ مگاپیکسلی دیگر با بزرگنمایی اپتیکال ۶ برابر مجهز شده است. هر دو گوشی از قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ای مانند حذف نویز، بهبود رنگ‌ها و زوم دیجیتال ۱۲۰ برابری پشتیبانی می‌کنند.

فابند X8 به باتری ۵۶۳۰ میلی‌آمپرساعتی و فابند X8 پرو به باتری ۵۹۱۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده‌اند. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع ۸۰ وات SuperVOOC، شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ وات پشتیبانی می‌کنند که به کاربران امکان می‌دهد به سرعت باتری گوشی خود را شارژ کنند.

اوپو فایند X8

هر دو گوشی هوشمند با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری ColorOS 13 عرضه می‌شوند که ویژگی‌های جدید و بهبود یافته‌ای را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

از دیگر ویژگی‌های برجسته این سری می‌توان به مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با استاندارد IP68، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، بلندگوهای استریو با کیفیت بالا و پشتیبانی از شبکه‌های ۵G اشاره کرد.

قیمت پایه فابند X8 از ۴۱۹۹ یوان (۵۸۹ دلار ) شروع می‌شود و قیمت پایه فابند X8 پرو از ۵۲۹۹ یوان (۷۴۴ دلار ) شروع می‌شود. این گوشی‌ها در ابتدا در بازار چین عرضه خواهند شد و سپس در سایر بازارهای جهانی در دسترس قرار خواهند گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید