سریع‌ترین تراشه موبایلی جهان معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸ الیت - تکفارس 
سریع‌ترین تراشه موبایلی جهان معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸ الیت - تکفارس 

سریع‌ترین تراشه موبایلی جهان معرفی شد؛ اسنپدراگون ۸ الیت

افشین نوری
۱ آبان ۱۴۰۳ - 06:10
اسنپدراگون 8 الیت

کوالکام از سریع‌ترین تراشه موبایلی جهان رونمایی کرد یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ یا همان اسنپدراگون ۸ الیت. این تراشه قرار است با دایمنسیتی ۹۴۰۰ رقابت کند.

اسنپدراگون ۸ الیت به عنوان سریع‌ترین پردازنده موبایلی جهان، از یک پردازنده مرکزی سفارشی Oryon ساخته شده توسط کوالکام بهره می‌برد. این در حالی است که نسل‌های پیشین از هسته‌های Kryo مبتنی بر معماری آرم استفاده می‌کردند.

اسنپدراگون ۸ الیت با استفاده از فناوری ۳ نانومتری ساخته شده و از ۸ هسته پردازشی، شامل ۲ هسته قدرتمند و ۶ هسته عملکردی تشکیل شده است. این پردازنده قادر است به فرکانس حداکثری ۴.۳۲ گیگاهرتز دست یابد.

اسنپدراگون 8 الیت

کوالکام همچنین ادعا می‌کند که این تراشه از بزرگترین حافظه کش اشتراکی در صنعت برخوردار است که امکان دسترسی فوق‌العاده سریع به داده‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، پردازنده گرافیکی جدید Adreno با معماری انقلابی، عملکرد سریع‌تر و مصرف انرژی بهینه‌تری را ارائه می‌دهد.

تراشه اسنپدراگون ۸ الیت با تمرکز بر هوش مصنوعی مولد طراحی شده است و از موتور هوش مصنوعی کوالکام با قابلیت درک چندوجهی هوش مصنوعی بهره می‌برد. این موتور قادر است صدا، متن و تصاویر را به خوبی درک کند و با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، به انجام کارهای مختلفی کمک کند.

در مقایسه با نسل قبلی تراشه‌های کوالکام، اسنپدراگون ۸ الیت دارای ۴۵ درصد عملکرد CPU سریع‌تر و ۴۴ درصد بهره‌وری انرژی بهتر است.

این تراشه از مودم ۵G اسنپدراگون X80 با پشتیبانی از وای‌فای ۷ و ۵G بهره می‌برد. انتظار می‌رود این تراشه در گوشی‌های اندرویدی شرکت‌هایی مانند گوگل، سامسونگ، وان‌پلاس، شیائومی و… مورد استفاده قرار بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید